Gå til innhold

Bmw E61 530d - Fra ''ikke kjørbar'' til ''kjørbar'' og nå til ''Vrak''


Carlsius
 Share

Anbefalte innlegg

Hadde en kamerat som hadde kjøpt seg drone i vinter, den måtte selvfølgelig testes ut. Skapte dermed litt motiv han kunne filme :) Ser man bortifra at det kun spruter snø fra ett hjul på slutten synes jeg det hele var en suksess :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

VRAK

Jeg pleier å skrive inn regnr på bilene jeg har solgt for å se om de er hos samme eier og se hvor langt de har kjørt etter jeg har solgt dem. Også litt for å følge med om det er mulig å kjøpe de opp på et tidspunkt. Dermed var det litt kjedelig når jeg nå ser at denne 530d har blitt til vrak, på 188.000km som er ingenting for denne bilen her. 

image.png.874a2e860505c929227df573c45e263f.png

Denne traveren kjørte opp og ned til Østerrike som det var en tur fra Drammen til Oslo :D Vil påstå dette er den beste allround bilen jeg har hatt

_1074468873.thumb.jpg.ea1fdab97a4178d906a9503cac63b1dd.jpg

Så etter litt research fant jeg så ut at bilen står hos Bil-demontering NES for å selges i deler.

https://vrakbil.no/bilinfo.aspx?f=110&bnr=5139

Så er det noen som trenger noen deler fra en meget godt utstyrt E61 bør man sjekke her ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Carlsius changed the title to Bmw E61 530d - Fra ''ikke kjørbar'' til ''kjørbar'' og nå til ''Vrak''

Måtte lese gjennom hele tråden, fantastisk godt arbeid. Synd bilen ble vrak!

Ble nysgjerrig her da denne omtrent er prikk lik min E61 545i!

Trenger begge speil og førerdør, og jeg synes interiørlistene på denne er finere enn alulistene jeg har i min. Interiøret blir fort litt "varmere" med mørke lister.

Savner også komfortstoler i min bil.. hmmmm 😏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo dumt. Lurer på hva som har skjedd, for den så jo ikke spesielt skadet ut? Men snøen og de dårlige bildene kan jo skjule mye 😅

Pleier å sjekke mine av og til av også, mest for å sjekke om de fortsatt er på veien, og kilometerstand.

2 av 7 biler er vraket, en er avregistrert pga oppussing og en vet jeg ingenting om annet enn at den er avskiltet. Resten er fortsatt på veien :P

Endret av Daniel.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at bilen har fått seg en smell, da blir det fort kondemnering når de er i denne alderen her. Forbaska synd å fikse opp en bil og legge krefter i det, for at den skal bare leve noen få år til. Man må beholde bilene selv for å unngå dette 👍 E34en min hadde ALDRI vært på veien i dag om jeg hadde solgt den for mange år siden 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

@Andreas_R - Takk for det! :) Bare å hente ut komfortstoler å speil herfra vil jeg tro, og komfortstol-retrofit kommer man aldri til å ange på da de er utrolig gode å sitte i! :D 

 

@sveigis - Ja synd den ikke fikk leve lenger enn 188.000km da det var en veldig kurrant bil.

@Shattered - Samme med denne her, samme eier som jeg solgte til som hadde denne fortsatt

@Daniel. - Vanskelig å se pga snø ja, men skal jo ikke så mye til for å vrake disse nå som verdien er forholdsvis lav. Samme ''statestikk'' hos meg med 2 kondemnerte biler(E87 og nå denne) og 1 til lagring/oppussing(E38).

@Rune-K - Helt enig, skal ikke mye til for å kondemnere dem nå

@Fredrik 90 - Synd bilen kun holdt 3 år etter mitt eie, men er sånn det er å selge bil, den kan bli misshandlet og krasjet etter 1 uke, men heldigvis er det kun materialistiske ting. Og man må ikke selge om man bryr seg om hva som skjer etterpå, for i såfall hadde jeg da eid alle mine BMW fortsatt 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Carlsius skrev:

@Daniel. - Vanskelig å se pga snø ja, men skal jo ikke så mye til for å vrake disse nå som verdien er forholdsvis lav. Samme ''statestikk'' hos meg med 2 kondemnerte biler(E87 og nå denne) og 1 til lagring/oppussing(E38).

Ja, E6x har jo begynt å bli ganske "billige" nå, spesielt som pre-LCI.

Merkelig nok, ikke lenge etter jeg har kommentert her så ble plutselig gamle E90n min avregistrert og eies nå av et forsikringsselskap, så spørs om den har blitt kondemnert. 🤔 Var jo en rimelig pen 325d LCI med kun 110k når jeg solgte den for litt over 2 år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...