Gå til innhold

Audi A4


bmwinord
 Share

Anbefalte innlegg

On 28.10.2017 at 23.04, bmwinord skrev:

Hei

Kanskje feil forum, men noen her som har hatt Audi A4 B8 tfsi?

Trenger konebil og lurer på kvaliteten på denne. Er en 2013 modell

Kvaliteten er bra og interiøret er ryddig og pent. Opphavet har hatt 2 stk., 09' 1,8tfsi og 13' Allroad 2,0tdi. Helt grei begge to og lik BMW i ytelse(med tilsvarende motorisering ofc). Du skal være obs på 2,0 tfsi da det var noen stempelproblem der, flesteparten har vel vært inne og fått dette fikset. Husker ikke årstall på B8 dette gjelder, men greit å sjekke det ut. Send en PM så kan jeg svare mer der om ønskelig om bilen generelt, de har 13' Allroaden enda i eie. Quattro er et "must", selv om du får mest for pengene uten. Ellers mer om motor og dypere teknisk kan jeg ikke svare på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pass på å kjøpe en som har fått stempelbytte utført. Ja, stemplene i motor.

Lav-friksjons motor, stempelringer presser ikke så kraftig mot sylindervegg, for at motor skal gå lettere rundt og utslipp/forbruk skal effektiviseres. Etter ca 100.000km, får man et sinnsykt oljeforbruk, da oljen blåses ut eksos. 

Det er ingen lek å bytte stempler i denne motor. motor og gir må ut, behøver spesialverktøy osv.

Ellers har du en ok bil, om man ser bort i fra hjullagerbytte (fremre, helt standard at de må byttes konstant)

UNNGÅ AUTOMAT!!  Steptronic.  Her har du elendig konstruksjon. Rekorden på havari har jeg sett på Audi verksted i Luleå! Bilen var gått 8000km! Da måtte kassa byttes. Ellers bruker de å holde til ca 50.000km. 

Endret av Øyvind.J
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...