Gå til innhold

Første Prosjekt Hjelp! 1986 BMW 325i


Mike444Mike
 Share

Anbefalte innlegg

Heisan,

Dette er første gang jeg starter et prosjekt på denne størrelsen. Jeg har arvet min drømmebil fra onkelen min som døde ifjor, og nå jeg vil jeg få den til å gå!

Bilen har ikke blitt startet på ca 20 år, den har stått inne i en garasje hele denne tiden. Det jeg vet er at onkelen min prøvde å chippe den, noe gikk galt og bilen har ikke startet etter det.

Hvor burde jeg starte, jeg selv har ikke tenkt å prøve å starte den før jeg har byttet regreim og gjort alt det som burde gjøres, men tenker kanskje det finnes noen der ute som har litt mer peiling en meg, evt en mekaniker som har lyst å ta en titt? Dette er definitivt drømme bilen min, og jeg gleder meg veldig til å få start på den! Takk i forkant for all hjelp :)

IMG_9745.JPG

IMG_1718.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

få noen til og ta en titt på en gammel m20 motor burde vel være null problem, men kan jo være greit og nevne hvor i verden du holder til.

regreim kit til disse koster typ ingen ting, kun noen få hundrelapper, å hvis han har prøvd å chippe den å det gikk dritt , så hadde jeg prøvd og få tak i en annen org ecu/styre-enhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd å høyra om onkelen din :-( På ei anna side ser da ut som du ha arva ein bil med veldig bra potensiale for å bli ei perla :) Som @stig. seier so ville eg ha prøvd å fått tak i ein ny hjerne (men ikkje før du ha skifta regreim slik som du nevner). @Gabz har eit par gode råd til deg angåande Facebook (E30 Norge) og her innpå forumet. I tillegg kan du sjekka Koed.no og GsBildeler.no. Sjøl handla eg kun frå Koed då GS er både dyrare og aldri ha klart å senda meg alt eg har bestilt. Kvar gang eg har bestilt småting slik som klips og skruer etc. har det mangla litt i pakken ](*,)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutes ago, RF91 said:

Synd å høyra om onkelen din :-( På ei anna side ser da ut som du ha arva ein bil med veldig bra potensiale for å bli ei perla :) Som @stig. seier so ville eg ha prøvd å fått tak i ein ny hjerne (men ikkje før du ha skifta regreim slik som du nevner). @Gabz har eit par gode råd til deg angåande Facebook (E30 Norge) og her innpå forumet. I tillegg kan du sjekka Koed.no og GsBildeler.no. Sjøl handla eg kun frå Koed då GS er både dyrare og aldri ha klart å senda meg alt eg har bestilt. Kvar gang eg har bestilt småting slik som klips og skruer etc. har det mangla litt i pakken ](*,)

Aha tusen takk for hjelpen! 😁😁😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kondolerer.

Men gratulerer med flott bil! Tøft å få arve noe sånt :)

Om den har stått i 20 år, så kan det og sikkert være lurt å gå over alt av slanger (bensin, bremser, osv) og eventuelt rør sånn at du er sikker på at noe ikke har morknet i stykker i løpet av de 20 årene. :)

Håper du behandler denne fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/3/2017 at 11:21 PM, Daniel. said:

Kondolerer.

Men gratulerer med flott bil! Tøft å få arve noe sånt :)

Om den har stått i 20 år, så kan det og sikkert være lurt å gå over alt av slanger (bensin, bremser, osv) og eventuelt rør sånn at du er sikker på at noe ikke har morknet i stykker i løpet av de 20 årene. :)

Håper du behandler denne fint :)

Awesome, takk for svar. Den skal behandles som en dronning (:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hiver meg på her jeg og .

Først av alt grattis med grombil.

Det å få mulighet til å overta sånn en bil i den tilstand ,hører til skjeldenheten.

Og få denne i gang ,bør jo være easy peezy.

Men følg rådene som er nevnt og Facebook er en god ting :).

Og behold den original.

Da har du et smykke :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, og detta veit du kanskje allerede, men nummeret på hjernen du eventuelt kjøper må stemma med nummeret på hjernen du allerede ha. Vanlegvis ser ein på dei tre siste siffera på lappen :)

Her på biletet e dei siffera 173 :)

 

attachment.jpg

Endret av RF91
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...