Gå til innhold

F30 ettermontere M-sport bremser


ChevyKen
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann,

Etter 2-3 (bedritne) år med en VW Touran etter at jeg solgte E61 525'en, er jeg endelig tilbake bak et ratt med riktig logo :D

Har kjøpt en 330e som stod i utstillinga hos Bavaria med nesten hele utstyrslista avkryssa, og akkurat slik jeg ville ha den - med et litt kjedelig unntak, den hadde ikke m-sport understell..
Er det kurant å bytte til m-sport bremser og evt. noen senkefjærer? Bare å bytte skiver og calipre + fjærer?

Litt om bilen ellers:
Individual Tanzanite blue, edition m-sport shadow line, sort skinn, skinntrukket dashboard, skiltgjenkjenning, adaptiv cruise, lane assist, kollisjonsvarsel, soltak, hud, dab, H/K stereo, professional nav,  sota ruter bak, solskjermer, comfort access, 19" (704M) sommer 18" vinter osv.

Takk for innspill

;)
Ken

 

IMG_5027.jpg

Endret av ChevyKen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ny bil!

Alle nødvendige deler du trenger vil du kunne sjekke selv i delekatalogen på feks realoem.com eller bmwfans.info. 

Men uansett så tror jeg at det du trenger er calipere og bremseklosser med skiver samt koding etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Jeg var opptatt av å få M-sport bremsene selv da jeg var på utkikk (endte til slutt med en som hadde det originalt), og kontaktet da BMW for å spørre om det gikk an å bestille og ettermontere M-sport bremsene. Fikk da til svar at nei, det gikk ikke - de kom kun som fabrikkmontert. Eneste tilgjengelige alternativet for ettermontering var M-performance bremsene, som jo er enda fetere, men også sykt dyre. 

Om dette faktisk stemmer eller ikke er jeg usikker på, men det var hvertfall svaret jeg fikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med kjempefin bil i en vanvittig fin farge!

Det er mulig å ettermontere ja, men det koster om du skal kjøpe nytt. Følg med på ebay, det hender det kommer ut et sett der i blant fra kondemnerte biler. Jeg så også etter biler med dette, men endte opp med en uten både M sport bremser og adaptivt understell (skulle ha xdrive). Til syvende og sist er jeg glad for begge deler, da M sport bremser visstnok er en dyrere å ha (både klosser og skiver koster mer), og adaptive dempere er ca dobbelt så dyre i innkjøp når tid for bytte er inne. Jeg kjøpte i stedet AC Schnitzer senkefjører som skal på bilen til sommeren :)  - og det gleder vi oss til! Disse sammen med spacere godkjent i vognkort blir nok bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...