Gå til innhold

Tilhengerfestet som falt av med tilhenger full av IKEAS "finest"


Erik Haugland
 Share

Anbefalte innlegg

Sendte avgårde følgende epost til Bavaria Lillestrøm i dag. Ønsker å dele det her også for makan til topp service har ikke jeg opplevd før. Viktig at slike positive opplevelser også deles.

Min epost:

Til ledelse Bavaria Lillestrøm:

I dag var jeg uheldig. Kanskje jeg skal legge til at jeg var uaktsom og sløv, men som sagt til slutt veldig uheldig. Jeg og min bedre halvdel hadde hentet en tilhenger full av IKEAs fineste utvalg og skulle til å kjøre hjemover da tilhengerfestet på X6´en falt av. Tilhenger og tilhengerfeste ble liggende igjen midt i krysset uten at noen andre trafikanter ble rammet. Det viste seg at det var en grunn til at jeg ikke hadde fått ut nøkkelen av det avtagbare hengerfestet; det var ikke satt riktig i. Jeg ringte først til Bavaria Oslo, men de virket ikke å skjønne problemet og mente at jeg måtte booke time. Dette fremsto som et veldig dårlig alternativ all den tid hengeren sto midt i et kryss med en halv stue stablet inni. Min bedre halvdel mente at vi skulle ringe til Bavaria Lillestrøm for å høre om dere hadde noen bedre tips. Som sagt så gjort. Kundemottak hadde en helt annen tilnærming enn kollegene i Oslo og tok kontakt med en hyggelig og kunnskapsrik mekaniker. «Kom inn med en gang så skal vi nok fikse det» var holdninger hos dere.

Jeg lot min bedre halvdel stå igjen i et kryss på Kalbakken som tilhengervakt og satte kursen til dere. Jeg kom inn til kundemottak og da visste dere med en gang hva det gjaldt og hentet den samme mekanikeren jeg hadde snakket med. Jeg var så stresset på dette tidspunktet at jeg ikke fikk med meg navnet hans, men han hadde skjegg. Han sa at dette sikkert skyldtes rust/smuss og rattet bilen inn på verkstedet. 15 minutter senere kom han ut med bilen og hadde fikset sakene. Jeg takket så mye for hjelpen, sendte en SMS til tilhengervakten og fisket frem bankkortet. Mekanikeren sa at det ikke var noe å betale for - det var bare å kjøre! Nå håper jeg at han ikke får noen problemer for sin rause holdning!! Deres ansattes holdning til en kunde i nød og evne til å fikse dette uten forhåndsavtale og uten å ta dere betalt for det medfører at jeg kommer til å formidle dette til alle andre BMW-eiere og bilentusiaster. Jeg kommer definitivt til å bruke dere for service. Så tenker jeg at Toyota med sitt "OKYAKU – SAMA ICHIBAN» kan ha noe å lære av dere også.

En ganske lang epost som jeg håper dere formidler til kundemottak og ikke minst til den pragmatiske og svært serviceinnstilte medarbeideren på verkstedet.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en god opplevelse ved et lokalt verksted for en tid tilbake selv. Hadde slitt med periodiske startproblemer en ukes tid. Men denne dagen hadde bilen startet fint på morgenen. Så ikke, når jeg skulle hjem fra arbeid... Trillstartet inne i et parkeringshus fullt av folk (bedre reklame for BMW finnes vel knapt), og tenkte søren heller, får levere dette ustabile fremkomstmiddelet på verksted. Hadde målt ladingen dagen før, og den var jo god da. Det aktuelle verkstedet har åpent til 21, men jeg hadde aldri vært der før. De hadde hendene fulle, men tok likevel inn bilen med en gang. Vi fikk (heldigvis) ikke start på den når jeg skulle demonstrere feilen. Okei, frem med startbooster. Nei, ville ikke starte nå heller. Klokka dro seg mot 20:30 og vi ble enige om å snakkes dagen etter. De hadde tross alt allerede en bil med en stor bremsejobb i bukken, i tillegg til en VW med svinghjul og clutch på avveie. Jeg rakk ikke mer enn å komme inn døra hjemme, før de ringte og fortalte at de hadde funnet feilen, og reparert den. Tommel opp for Torp bilservice her, altså, både for kundevennlige åpningstider og vilje til å snu seg raskt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra å høre om positive verkstederfaringer og at du også tar deg tid til å gi de positive tilbakemeldinger! "Sliter" selv med at lokalt verksted ikke er særlig imøtekommende eller løsningsorienterte. Sist jeg var innom mitt lokale verksted fikk jeg beskjed om at "du skulle kjøpt bil her vet du...". Som om de ville utgjort en forskjell på kvaliteten på en relativt nykjøpt premium selection bil... Vart provosert og svarte selgeren at de aldri har solgt en slik bil jeg har og da vart han litt spak. Skal ikke være slik. Derfor har jeg faktisk begynt å sette igjen bilen hos Bavaria på Gardermoen om det passer med at jeg kan få ordnet noe eller tatt service mens jeg er bortreist. Mer velfortjent skryt til Bavaria der for å endelig komme til et verksted der man føler seg velkommen og der de ønsker å forstå og hjelpe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...