Daniel.

Daniel sin E90 325d LCI | Nyhet fra forsikringen

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Daniel. skrev:

Er snakk om oljenivå her :)

Leste feil, my bad :)

Jeg så litt på det samme med den jeg hadde og forstod det slik at siden jeg hadde manuell peilepinne var ikke dette mulig. Jeg luftet det ikke her inne, men leste litt rundt. Kan hende jeg misforstod, men med alt det negative jeg leste om "elektronisk peilepinne" la jeg bare alt på hylla :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
3 minutter siden, stoltbmwelsker skrev:

Ops :o Men oljenivå finner du i idrive ja. Gå på Vehicle Status  så ser du oil level

Hadde det vært der, så hadde jeg ikke spurt ;) Ikke alle biler som har det i iDrive. Hvorfor aner jeg ikke.

6 minutter siden, Marius2002 skrev:

Leste feil, my bad :)

Jeg så litt på det samme med den jeg hadde og forstod det slik at siden jeg hadde manuell peilepinne var ikke dette mulig. Jeg luftet det ikke her inne, men leste litt rundt. Kan hende jeg misforstod, men med alt det negative jeg leste om "elektronisk peilepinne" la jeg bare alt på hylla :)

Skal være begge deler, har sett noen E6x med oljenivå i iDrive, og de har jo peilepinne også. Men skjønner ikke helt hva som bestemmer hvilken som får og hvilken som ikke får.

Men ja, mye tull med elektronisk. Jeg har bare lyst på begge deler ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får man begge deler er det null stress :) Problemet ligger helst hos de som bare har elektronisk, da oljenivåsensorene på E9x har en kjent tendens til å gå i stykker. Er det plutselig noe så har man liksom ingen mulighet til å sjekke om det faktisk er oljen eller defekt sensor... Det var akkurat dette som kom fram egentlig overalt da jeg leste litt om det :)

Endret av Marius2002

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
2 minutter siden, Marius2002 skrev:

Får man begge deler er det null stress :) Problemet ligger helst hos de som bare har elektronisk, da oljenivåsensorene på E9x har en kjent tendens til å gå i stykker. Er det plutselig noe så har man liksom ingen mulighet til å sjekke om det faktisk er oljen eller defekt sensor... Det var akkurat dette som kom fram egentlig overalt da jeg leste litt om det :)

Ja er liksom det jeg lurte på, om det er mulig å få fram den elektroniske delen via koding, siden det kom opp på Carly, med mindre det bare er falsk greie da.

Stemmer, og så var de visst ikke helt nøyaktig heller (kan dog være bruker feil). Ser i hvertfall Amerikanerne stadig syter og klager over det, siden de for det meste kun har bensinmodeller. Er mest de som kun har elektronisk. Diesel tror jeg alle har vanlig peilepinne (og eventuelt elektronisk i tillegg).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
17 minutter siden, Daniel. skrev:

Ja er liksom det jeg lurte på, om det er mulig å få fram den elektroniske delen via koding, siden det kom opp på Carly, med mindre det bare er falsk greie da.

Jeg aner ikke, som du skjønte innledningsvis leste jeg temperatur og tenkte at her kunne jeg glimte til med den skjulte menyen i dashbordet(søk E90 hidden menu om du ikke kjenner til den), meeeen så feil kan man ta. :D Jeg følger med i tråden og om du finner det ut vil jeg av nysgjerrighet vite det :)

Endret av Marius2002

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
2 minutter siden, Marius2002 skrev:

Jeg aner ikke, som du skjønte innledningsvis leste jeg temperatur og tenkte at her kunne jeg glimte til med den skjulte menyen i dashbordet(søk E90 hidden menu om du ikke kjenner til den), meeeen så feil kan man ta. :D Jeg følger med i tråden og om du finner det ut vil jeg av nysgjerrighet vite det :)

Hehe ja, skjønner den. :D Setter pris på tanken i hvertfall ^_^ Men vet allerede om den da jeg brukte den til å finne ut at kjølevannstempen var for lav, så da måtte nye termostater til :)

Jepp, du får gjøre det :) Får håpe det går, men ikke verdens undergang om ikke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nok en kjedelig oppdatering, nye coilovers kom i hus i dag, pluss klikkestag. Så har eg bestilt de gjenstående delene. Håper eg får ordnet alt relativt fort så eg får godkjent bilen. Får i hvertfall krysse fingrene for at eg ikke møter på SVV eller Onkel Politi :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alt går i sirup her :P

Nå er coilovers framme byttet ut med nye, og nye klikkestag er også montert. Endelig kvitt klunkelyden!

Bak blir tatt på Onsdag, forhåpentligvis så går det fint selv om ingen av oss har vært borti demper bytte bak på E90. :)

Om alt går bra så er det bare å få tatt hjulstilling og lysjustering å bestille time hos Satans Uvesen :)

Supersport coiloversene så jo lekre ut etter knapt 2 år på veien :)

Spoiler

20180416_173400.thumb.jpg.1fbdbec71704b591fdfb68a170938bf6.jpg

Sånn ellers så har jeg litt småplaner for bilen, blant annet så har jeg 2-3 små steinsprut flekker og typ 2x1 cm klarlakk flass på framfangeren som må lakkes opp (noen som vet sånn ca hva slikt kan komme på?) Når det er tatt så må jeg få tatt noe detailing eller noe på bilen. Ser litt sliten ut, og vannet renner jo knapt av :lol:

Ellers er det straks tid for oljebytte.

TL;DR - Bare kjedelig mas, lite bilder :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
19 minutter siden, Slavearbeider'n skrev:

Micropaint koster vel fra 1000,- for slike småskader.

Å? Hadde vært hyggelig det. Får sjekke litt rundt :)

5 minutter siden, Gabz skrev:

#supersportlife <3 

#kvalitetenpåtopp

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var coilovers byttet ut bak også. Få tatt hjulstilling osv så nærmer jeg meg EU heh.. Klarte selvfølgelig å lage en ripe i bakfangeren :( Men har sendt forespørsel om pristilbud på det + steinspruten på framfangeren til Micropaint.

26676925297_58edc07f33_o.png

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive