Recommended Posts

Fant ut at den originale girkulen er festet sammen med girposen, i går når jeg skulle bytte til ZHP kulen.. Følte meg sånn passe smart når jeg satt med kule OG belg i hånden :lol: Så nå har jeg bestilt en brukt belg fra Koed, da ny koster nesten 800kr, så får jeg håpe den passer pent så slipper jeg å klippe i belgen til den andre kulen :)

Skjermbilde.PNG.326054e662559b60ff0b8540ad588511.PNG

Del dette innlegget

Link til innlegg
Del på andre sider

Kjempefin bil du har fått deg med skikkelig motor!:) skal ikke si jeg er helt enig i det ufortjent dårlige ryktet til N47-motorene - de er generelt gode motorer som blir bra sprut i med remap. En hører jo stort sett bare om de dårlige historiene :) . 

Svart på svart ja - er medlem i den klubben jeg også nå. Blir vant til det etterhvert :P stilig når det er en helhet i det i det minste! 

Men en ting jeg la merke til: hvor er knapperekka under CD-slot’en? Der hvor knappen for parksensorer normalt står?

Del dette innlegget

Link til innlegg
Del på andre sider

Flott E90 du har fått deg. E9x LCI er virkelig en tidløs modell. Når du etter hvert går for CIC, så kjøper du også en enhet med DAB+ integrert. :)

38 minutter siden, Gabz skrev:

@papertiger Om jeg ikke husker feil så har denne M57 :) Litt senere modeller fikk N57. 

Jepp, N57 kom ikke før med 204-hesteren fra 03/2010. Denne har M57N2. :)

Del dette innlegget

Link til innlegg
Del på andre sider
On 4.11.2017 at 2.56, papertiger skrev:

Men en ting jeg la merke til: hvor er knapperekka under CD-slot’en? Der hvor knappen for parksensorer normalt står?

På biler etter 09/2009 er knappene til setevarmen flyttet opp til klimapanelet. Ettersom denne mangler rullgardin og/eller PDC, så har ikke denne knapperekke nede. Biler etter 03/2010 (ifb. N57) fikk auto start-stop, så biler her har knapperekke uavhengig ovennevnte utstyr.

Del dette innlegget

Link til innlegg
Del på andre sider
On 4.11.2017 at 2.56, papertiger skrev:

Kjempefin bil du har fått deg med skikkelig motor!:) skal ikke si jeg er helt enig i det ufortjent dårlige ryktet til N47-motorene - de er generelt gode motorer som blir bra sprut i med remap. En hører jo stort sett bare om de dårlige historiene :) . 

Svart på svart ja - er medlem i den klubben jeg også nå. Blir vant til det etterhvert :P stilig når det er en helhet i det i det minste! 

Takker! :) Vel, mulig de er det. Men diesel 4er er ikke noe for meg. Trist lyd. Men som nevnt så har jeg sett litt av hvert med de N4x motorene at jeg kommer nok til å holde meg unna de :P

Yes, det var jo E38n min også. Men det er jo en bil som nesten bør være svart hehe ;) Men ja, jeg syns den er tøff med alt i svart, kanskje felgene blir byttet ut til neste år.

Som Saltkjelen sier så er knappene til setevarmer flyttet opp til klima, og jeg har kun PDC bak så da er det ikke noe bruk for den rekken :)

1 time siden, Saltkjelen skrev:

Flott E90 du har fått deg. E9x LCI er virkelig en tidløs modell. Når du etter hvert går for CIC, så kjøper du også en enhet med DAB+ integrert. :)

Tusen takk! :) Ja de er flotte biler. LCI oppdateringen ga E9x et kraftig løft utseendemessig! Jeg har jo CIC-Mid nå da :P
Men ja, håper jo på at jeg en gang skal få oppgradert til skikkelig CIC. Men det koster jo så latterlig mye.. Men hvis jeg kjøper en med integrert DAB+, må jeg ikke legge opp masse greier til antenne osv?

58 minutter siden, Saltkjelen skrev:

På biler etter 09/2009 er knappene til setevarmen flyttet opp til klimapanelet. Ettersom denne mangler rullgardin og/eller PDC, så har ikke denne knapperekke nede. Biler etter 03/2010 (ifb. N57) fikk auto start-stop, så biler her har knapperekke uavhengig ovennevnte utstyr.

Hehe lurte egentlig litt på hvorfor noen E9x hadde setevarmer oppe, og andre nede. Men nå vet jeg det! Denne er jo 10/2009 (regnes vel som 2010-mod da?) så da er de flyttet opp på min :) Jeg har kun PDC bak, så da har jeg ikke knapp til den heller. Holder lenge med PDC bak for meg sånn sett.. Framme ser jeg jo selv :)

Del dette innlegget

Link til innlegg
Del på andre sider

Hadde meg en litt lengre kjøretur i går kveld med bilen og må si meg godt fornøyd med hvordan den er å kjøre :D Mye kraft og den ligger godt på veien. Og det beste var jo at forbruket lå på 0.5l så og si hele tiden!  Var også en fryd å høre på musikk i bilen og. God lyd og bra med bass :) Sikkert helt OK for de som er over gjennomsnittet interessert i lyd og sånt, men jeg er happy. :) Eneste negative jeg har å si om bilen så langt er at ryggen min ikke liker setene så godt. Fikk litt vondt i korsryggen etterhvert. Mulig jeg bare var for vant til contour setene i E38n, de hadde jo korsryggstøtte. Får se om jeg finner en bedre stilling på setet og håpe det går seg til.

Tok noen ræva mobilbilder (mulig noen endringer i instillinger hadde gjort de bedre?) av den mens den stod på vekten (bilen veier forøvrig 1720kg med meg inni og halv tank). Ikke mye tegn til vinter i Bergen, så jeg kjører fortsatt på sommerhjul.

20171104_233432.thumb.jpg.8fcb09d9f2472ec73518e4b7c60ea4ba.jpg
20171104_233444.thumb.jpg.13eaf91cc82751e5da52a7221e64eeb5.jpg

Ellers så lurer jeg på å bestille sånn der Carly greie. Kjekt å ha mtp koding av lys og andre ting. Vet diagnose delen ikke er mye å skryte av, men det får bare være. :) Noen som har noe formeninger om det er verdt pengene?

Del dette innlegget

Link til innlegg
Del på andre sider
4 timer siden, Daniel. skrev:

Men ja, håper jo på at jeg en gang skal få oppgradert til skikkelig CIC. Men det koster jo så latterlig mye.. Men hvis jeg kjøper en med integrert DAB+, må jeg ikke legge opp masse greier til antenne osv?

Ja, litt kostbart er det, men absolutt verdt det. Det eneste du trenger ekstra på en enhet med DAB+ er antenne. Her fungerer det greit med en vidusantenne.

Når det gjelder Carly er jo jeg en kjent motstander av det, ettersom jeg synes det fungerer alt for dårlig til prisen som forlanges. Diagnosedelen er ubrukelig, og det samme med kodedelen - all den tid det kun kan gjøres "enkel" koding. Det er verdt å merke seg at dersom bilen har litt avansert koding (f.eks CIC med Combox og litt custom), vil koding med Carly som oftest ødelegge denne kodingen.

Del dette innlegget

Link til innlegg
Del på andre sider
2 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Ja, litt kostbart er det, men absolutt verdt det. Det eneste du trenger ekstra på en enhet med DAB+ er antenne. Her fungerer det greit med en vidusantenne.

Når det gjelder Carly er jo jeg en kjent motstander av det, ettersom jeg synes det fungerer alt for dårlig til prisen som forlanges. Diagnosedelen er ubrukelig, og det samme med kodedelen - all den tid det kun kan gjøres "enkel" koding. Det er verdt å merke seg at dersom bilen har litt avansert koding (f.eks CIC med Combox og litt custom), vil koding med Carly som oftest ødelegge denne kodingen.

Så jeg kan bruke samme antenne som jeg ville ha brukt om jeg monterte Kufatec f.eks? Ser jo ikke pent ut da, men det er jo det enkleste vil jeg tro.

Hehe ja, har sett det. Har ikke hørt noe negativt om kodedelen? Kun diagnose.

Såvidt jeg vet så har ikke jeg noe combox og custom greier, så det hadde vel ikke påvirket meg så mye vil jeg tro?
Tenker bare at Carly hadde vært greit til sånn småplukk, f.eks US blink, hvis en skulle bli stoppet så kan man jo fjerne det der og da osv.

Del dette innlegget

Link til innlegg
Del på andre sider

Ja, man kan det. Finnes jo antenner som kan skjules så godt som 100%, så ville ikke vært nevneverdig bekymret for denne løsningen. Kodedelen er for så vidt greit nok ettersom det kun er for småkoding, men som nevnt vil Carly ødelegge avansert koding (f.eks custom-koding på FRM og så tuller man med US-blinkers med Carly). Du har ikke så mye spesielt nå, men det kan jo komme etterhvert. Personlig synes jeg US-blinkers heller ikke ser spesielt bra ut på disse (lyser for sterkt, og så blir det "hundrevis" av dioder". Du har jo allerede sidemarkeringslyset som gjør den jobben US-lys skal gjøre. :) 

Del dette innlegget

Link til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å legge igjen en kommentar

Opprett en konto

Registrer konto. Det er enkelt!

Registrer en konto

Logg inn

Allerede registrert? Logg inn her.

Logg inn nå

• Ser på dette akkurat nå   0 medlemmer