Recommended Posts

2 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Ja, man kan det. Finnes jo antenner som kan skjules så godt som 100%, så ville ikke vært nevneverdig bekymret for denne løsningen. Kodedelen er for så vidt greit nok ettersom det kun er for småkoding, men som nevnt vil Carly ødelegge avansert koding (f.eks custom-koding på FRM og så tuller man med US-blinkers med Carly). Du har ikke så mye spesielt nå, men det kan jo komme etterhvert. Personlig synes jeg US-blinkers heller ikke ser spesielt bra ut på disse (lyser for sterkt, og så blir det "hundrevis" av dioder". Du har jo allerede sidemarkeringslyset som gjør den jobben US-lys skal gjøre. :) 

Hvilke antenner er det da? Jeg har bare vært borti 2 typer, og begge de syns ganske godt :P

Ja, jo det kan vel det. Men per nå så har jeg mine tvil på at det blir så mye avansert koding på min, men som du sier det kan jo det.

Tja, de fungerer jo egentlig som en slags US blink :) Men siden du kan dette, går det ann å kode angel eyes til å lyse full styrke på parklys slik som de gjør på DRL?

Del dette innlegget

Link til innlegg
Del på andre sider

En vanlig vindusantenne fungerer mer enn nok, men det er jo bare å la være å klistre den i ruten. Jeg krøllet den sammen under senterhøyttaleren på E60en, og her på det sentrale østland fungerte det helt fint. Ellers ville jeg nok klistret antennen på takplaten foran takluken. Det er jo så tynt gods at dette uansett vil fungere fint. :)

Ja, det er mulig å kode full styrke på parklys (som DRL). Personlig ville jeg heller kodet skiltlys, tåkelys og interiørbelysning i DRL-modus, slik at du har to fysiske moduser. Dette fordi DRL på kveldstid er forferdelig blendende. 

Del dette innlegget

Link til innlegg
Del på andre sider
5 minutter siden, Saltkjelen skrev:

En vanlig vindusantenne fungerer mer enn nok, men det er jo bare å la være å klistre den i ruten. Jeg krøllet den sammen under senterhøyttaleren på E60en, og her på det sentrale østland fungerte det helt fint. Ellers ville jeg nok klistret antennen på takplaten foran takluken. Det er jo så tynt gods at dette uansett vil fungere fint. :)

Ja, det er mulig å kode full styrke på parklys (som DRL). Personlig ville jeg heller kodet skiltlys, tåkelys og interiørbelysning i DRL-modus, slik at du har to fysiske moduser. Dette fordi DRL på kveldstid er forferdelig blendende. 

Så om jeg hadde bare gjemt den et sted så ville den fortsatt funket? For de har jo hatt problemer når de ble festet på ruter med solfilm, så virker rart at det skal forstyrre hvis signalet funker fint gjennom takplaten.

Vet ikke helt om jeg skjønte det med lysene nå :P At jeg skulle kodet de tingene til DRL modus? Blir de svakere da?

Blender angel eyes med full styrke mer en nærlys?

Del dette innlegget

Link til innlegg
Del på andre sider

Ja, det var ingen problem med E60en. Der var det i tillegg klimakomfort frontrute, men det er jo mulig det er forskjell på antennene også. Antennen jeg hadde var fra Bilxtra. Kan ikke se for meg at det blir problematisk å sette den på takplaten, alternativt ville jeg satt den så høy oppe at den havnet til høyre for regnsensoren. Da forblir den også usynlig, spesielt om man har bombrikken der i tillegg.

Ja, DRL blender mer enn nærlysene, så dette ville jeg helt klart unngått. Lyset blir veldig konsentrert, spesielt om man har stekre LED-pærer montert. Tanken min var om du ønsket å kjøre med "park- og tåkelys" på kveldstid. Da ville jeg kodet for mulighet til å ha på tåkelys i DRL-modus, samt skiltlys og interiørbelysning tent i DRL-modus. Da kan du veksle om du vil kjøre med sterke eller svake ringer i kombinasjon med tåkelys, og i tillegg blir DRL brukandes i skumring/kveldstid.

Del dette innlegget

Link til innlegg
Del på andre sider
7 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Ja, det var ingen problem med E60en. Der var det i tillegg klimakomfort frontrute, men det er jo mulig det er forskjell på antennene også. Antennen jeg hadde var fra Bilxtra. Kan ikke se for meg at det blir problematisk å sette den på takplaten, alternativt ville jeg satt den så høy oppe at den havnet til høyre for regnsensoren. Da forblir den også usynlig, spesielt om man har bombrikken der i tillegg.

Ja, DRL blender mer enn nærlysene, så dette ville jeg helt klart unngått. Lyset blir veldig konsentrert, spesielt om man har stekre LED-pærer montert. Tanken min var om du ønsket å kjøre med "park- og tåkelys" på kveldstid. Da ville jeg kodet for mulighet til å ha på tåkelys i DRL-modus, samt skiltlys og interiørbelysning tent i DRL-modus. Da kan du veksle om du vil kjøre med sterke eller svake ringer i kombinasjon med tåkelys, og i tillegg blir DRL brukandes i skumring/kveldstid.

Hmm, får se hvordan jeg løser den saken. Er ikke akkurat noe jeg prioriterer akkurat nå. :) Vet det liksom var så mye "krav" til plasseringen på de antennene. Skulle visst være så og så langt ute ifra det svarte på ruten eller noe i den duren, så fikk liksom ikke gjømt den så godt.

Åja, nå skjønte jeg det :P Ja kunne vært greit å ha mulighet til det når bryteren står på "0" også. Har LED pærer i parklys så de blir vel kanskje litt sterke da.

Del dette innlegget

Link til innlegg
Del på andre sider
11 timer siden, Gabz skrev:

@papertiger Om jeg ikke husker feil så har denne M57 :) Litt senere modeller fikk N57. 

11 timer siden, Saltkjelen skrev:

Jepp, N57 kom ikke før med 204-hesteren fra 03/2010. Denne har M57N2. :)

Tror ikke jeg nevnte M/N57 her? :P 

11 timer siden, Saltkjelen skrev:

På biler etter 09/2009 er knappene til setevarmen flyttet opp til klimapanelet. Ettersom denne mangler rullgardin og/eller PDC, så har ikke denne knapperekke nede. Biler etter 03/2010 (ifb. N57) fikk auto start-stop, så biler her har knapperekke uavhengig ovennevnte utstyr.

Stemmer, setevarmen va flyttet opp til klimapanelet på vår 09/2009 modell også. Vi hadde kun PDC og HDC (xdrive) på knapperekka.

Del dette innlegget

Link til innlegg
Del på andre sider
18 timer siden, papertiger skrev:

Tror ikke jeg nevnte M/N57 her? :P 

Hehe, nei, det gjorde du kanskje ikke. Lot merke til at det ble gjort en kommentar rundt det, så jeg hev meg bare på bølgen i stort iver. :P 

Del dette innlegget

Link til innlegg
Del på andre sider

Se her ja, dette har jeg ikke fått med meg. Gratulerer med ny lekker bil :D Deilig å se de litt større motorene i 3 seriene og :) 

E90 LCI er veldig pene biler, og denne er intet unntak. En chrome kant i grillen samt noen felger i sølv eller gun metall tror jeg hadde gjort seg!

ESS Stage 2 med DPF delete må flytte seg bra det ? Med manuell i tillegg er vel det bare perfekt

Del dette innlegget

Link til innlegg
Del på andre sider
26 minutter siden, Carlsius skrev:

Se her ja, dette har jeg ikke fått med meg. Gratulerer med ny lekker bil :D Deilig å se de litt større motorene i 3 seriene og :) 

E90 LCI er veldig pene biler, og denne er intet unntak. En chrome kant i grillen samt noen felger i sølv eller gun metall tror jeg hadde gjort seg!

ESS Stage 2 med DPF delete må flytte seg bra det ? Med manuell i tillegg er vel det bare perfekt

Takk :) Ja, sekser var et viktig krav hvis jeg skulle ha meg 3 serie.

Det er de! Har vurdert nyrer med krom kant ja, men samtidig så syns jeg den er litt tøff med svarte nyrer. Litt usikker på hva jeg gjør med felger. Men per nå så blir det å kjøre på de svarte Zitoene til vinterhjul skal på (de er sølv), så er det mulig at jeg selger Zitoene til våren og finner noe annet :)

Ja jeg syns den har bra med kraft. Har jo like mye hk som 740en, men nesten 200 Nm ekstra og manuell i tillegg, også er jo bilen nesten 300kg lettere. Skal ikke klage ;)

Del dette innlegget

Link til innlegg
Del på andre sider
On ‎05‎.‎11‎.‎2017 at 18.38, Daniel. skrev:

Hadde meg en litt lengre kjøretur i går kveld med bilen og må si meg godt fornøyd med hvordan den er å kjøre :D Mye kraft og den ligger godt på veien. Og det beste var jo at forbruket lå på 0.5l så og si hele tiden!  Var også en fryd å høre på musikk i bilen og. God lyd og bra med bass :) Sikkert helt OK for de som er over gjennomsnittet interessert i lyd og sånt, men jeg er happy. :) Eneste negative jeg har å si om bilen så langt er at ryggen min ikke liker setene så godt. Fikk litt vondt i korsryggen etterhvert. Mulig jeg bare var for vant til contour setene i E38n, de hadde jo korsryggstøtte. Får se om jeg finner en bedre stilling på setet og håpe det går seg til.

Tok noen ræva mobilbilder (mulig noen endringer i instillinger hadde gjort de bedre?) av den mens den stod på vekten (bilen veier forøvrig 1720kg med meg inni og halv tank). Ikke mye tegn til vinter i Bergen, så jeg kjører fortsatt på sommerhjul.

20171104_233432.thumb.jpg.8fcb09d9f2472ec73518e4b7c60ea4ba.jpg
20171104_233444.thumb.jpg.13eaf91cc82751e5da52a7221e64eeb5.jpg

Ellers så lurer jeg på å bestille sånn der Carly greie. Kjekt å ha mtp koding av lys og andre ting. Vet diagnose delen ikke er mye å skryte av, men det får bare være. :) Noen som har noe formeninger om det er verdt pengene?

Grattis med fin bil. :-)

Carly er fint, har brukt det en del selv. Legger du inn en 500 lapp eller hva det koster for fullversjonen så er det mye å pusle med der!

Del dette innlegget

Link til innlegg
Del på andre sider
13 minutter siden, mowz skrev:

Grattis med fin bil. :-)

Carly er fint, har brukt det en del selv. Legger du inn en 500 lapp eller hva det koster for fullversjonen så er det mye å pusle med der!

Takk for det! :)

Jepp, skal tenke på det. Får ta alt sånt etter EU kontrollen i tilfelle det dukker opp noe morro der ;)

Del dette innlegget

Link til innlegg
Del på andre sider

Da var girmansjetten kommet. Viste seg at skinnet var lysere og.. "kortere" på en måte. Så ikke like fint ut. Men monterte den og ZHP kulen. Burde kanskje ha gjort noe under mansjetten så den holder seg helt oppi med kulen, for nå er det en liten glipe mellom de på ene siden når den står i gir. Litt usikker på hva jeg gjør. Ville liksom ikke klippe mansjetten som hørte til den andre kulen men.. Hadde jo blitt penere med den tror jeg?

Hva tenker dere? Tok bare ett bilde nå, og det ble jo selvfølgelig helt ræv :lol:
20171109_171742.thumb.png.09b017f04974b27ac1da3ec54368fcf7.png

Gamle kule og mansjett til sammenligning:

Spoiler

61_635709972.jpg

Redigert av Daniel.

Del dette innlegget

Link til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å legge igjen en kommentar

Opprett en konto

Registrer konto. Det er enkelt!