Daniel.

Daniel sin E90 LCI

Anbefalte innlegg

Siden Bergen kommune osv er så store tilhengere av salt, så lurer jeg på om jeg bør ha noe form for understellsbehandling sånn at jeg ikke ender opp med masse rust på travers m.m :P

Men vet ikke hvordan det er på nyere BMWer? Dette er en importbil så vet ikke hvordan det er med garantier og sånt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
On 11/10/2017 at 23.16, Daniel. skrev:

20171110_204335.thumb.png.049288244660b27b40804fd6a2efcf91.png

Synes bilen ble tøffere med vinterfelgene på enn sommerfelgene, så det var god oppgradering i mine øyne :) 18'' vinterhjul? Få i noen bmw senterkopper så er det perfekt vinteroppsett!

Enig, med @Frode D at chrome nyrer passer best på sort bil. Så spent på når de kommer på :) 

1 time siden, Daniel. skrev:

Siden Bergen kommune osv er så store tilhengere av salt, så lurer jeg på om jeg bør ha noe form for understellsbehandling sånn at jeg ikke ender opp med masse rust på travers m.m :P

Men vet ikke hvordan det er på nyere BMWer? Dette er en importbil så vet ikke hvordan det er med garantier og sånt.

Understellsbehandling er uansett smart. Selv på importerte biler er rustgaranti-tiden 12 år, men tviler på at det gjelder rust som dannes på understellsdeler :?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
8 minutter siden, Carlsius skrev:

Synes bilen ble tøffere med vinterfelgene på enn sommerfelgene, så det var god oppgradering i mine øyne :) 18'' vinterhjul? Få i noen bmw senterkopper så er det perfekt vinteroppsett!

Enig, med @Frode D at chrome nyrer passer best på sort bil. Så spent på når de kommer på :) 

Understellsbehandling er uansett smart. Selv på importerte biler er rustgaranti-tiden 12 år, men tviler på at det gjelder rust som dannes på understellsdeler :?

Hehe ja.. Svarte felger var visst ikke så poppis her på Bimmers ;) Ja de er 18", så blir sikkert ikke noe bra å kjøre på vinterføre hehe.. Ja, kunne sikkert ha byttet de ut, men som nevnt så kom været litt brått på. Men kan sikkert få de av uten å være borti selve felgen.

Tja, som nevnt så syns jeg den ser bra ut med sorte. Men mulig jeg gjør som han sa, med krom kant og blank senter.

Jepp, men er jo litt å velge mellom.. Vet ikke hva som er best/verst. Var visst noen av alternativene som påvirket garantien også?

Men mener han jeg kjøpte den av sa bilen har vært tectylert under for en stund siden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjer ikke så mye her, men bilen skal på EU kontroll på Fredag, så får håpe det ikke kommer opp så mye spennende der :)

Også må jeg få byttet termostat og egr termostat da bilen har litt for lav driftstemp. Ser ut som det er en del som har problemer med temperatur på dieselbilene sine for tiden :P

Ellers så er det fortsatt en god del knirking fra rattet. Høres litt ut som gummi som enten vrir seg eller gnikker borti noe..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
On 21.11.2017 at 22.45, Daniel. skrev:

Skjer ikke så mye her, men bilen skal på EU kontroll på Fredag, så får håpe det ikke kommer opp så mye spennende der :)

Også må jeg få byttet termostat og egr termostat da bilen har litt for lav driftstemp. Ser ut som det er en del som har problemer med temperatur på dieselbilene sine for tiden :P

Ellers så er det fortsatt en god del knirking fra rattet. Høres litt ut som gummi som enten vrir seg eller gnikker borti noe..

Jeg hadde samme lyd på min e90, da smurte dem opp der ratt stammen går igjennom tropedoveggen. Er en sånn gummihylse den går igjennom :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
11 timer siden, ahj skrev:

Jeg hadde samme lyd på min e90, da smurte dem opp der ratt stammen går igjennom tropedoveggen. Er en sånn gummihylse den går igjennom :) 

Ah, må få sjekket den jeg da :) Takk!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
21 minutter siden, Daniel. skrev:

Ser Tempe Dekk skal ha black friday tilbud på felger i morgen.. :o Frister litt å bytte ut Zitoene med noe kantfelger.

Men kan kun ta meg råd til å kjøpe kopifelger i såfall.. :mellow:

Da sparer du heller pengene Daniel og kjøper gromme originalhjul eller 3-delte til våren.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
26 minutter siden, Slavearbeider'n skrev:

Da sparer du heller pengene Daniel og kjøper gromme originalhjul eller 3-delte til våren.

Har ikke hørt noe særlig negativt om de jeg ser på da :) De ekte utgavene koster nok det dobbelte, om ikke mer.

Hvilke gromme 3-delte får man i 18" eller 19" til under 20k da liksom?

Har som nevnt lyst på kantfelger, og da er det ikke så mye å velge mellom fra BMW. Lurte dog litt på Style 63, men da trenger jeg spacers.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bestillte meg visst nye hjul til denne nå på Black Friday..

Er spent på om jeg har tabbet meg ut mtp dimensjoner på både dekk og felger :lol: Men lenge til vår uansett.

Er dessverre bare kopifelger, men valgte i hvertfall dekk som jeg vil tro er et mye bedre valg enn å gå for Nankang, Linglong osv :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 minutt siden, sAlnes skrev:

Må du inn å vise den nå med senken?? Eller hive på hr fjører igjen

Er lite sugen på å bytte tilbake til H&R, i hvertfall mtp at jeg ikke har dempere til de :lol:

Så coilovers blir nok justert i forhold til TÜV, hjulstilling også inn å få det skrevet i vognkort.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Nå, Daniel. skrev:

Er lite sugen på å bytte tilbake til H&R, i hvertfall mtp at jeg ikke har dempere til de :lol:

Så coilovers blir nok justert i forhold til TÜV, hjulstilling også inn å få det skrevet i vognkort.

Ja det er egentlig like greit, øker verdien litt og om alt er godkjent og på stell :) . Må nok det med mine b12 og. Supersporten som står på nå lekker i 2 av 4 dempere så blir ikke godkjent med de uansett.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 minutt siden, sAlnes skrev:

Ja det er egentlig like greit, øker verdien litt og om alt er godkjent og på stell :) . Må nok det med mine b12 og. Supersporten som står på nå lekker i 2 av 4 dempere så blir ikke godkjent med de uansett.

Det er sant :) Men om jeg har bilen lenge nok så er det ikke sikkert den står på Supersport lengre. De blir vel kaputt før eller siden de også :) Men som sagt, lite sugen på å hive på gamle senkefjærer, så da er det bare å få coils godkjent. Bare håper de på Trangtilsynet klarer å la vær å prike å henge seg opp i andre ting enn senk :P

Ja det kan være lurt :) Kjekt å ha det i vognkort uansett.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive