Recommended Posts

Solgte nylig E38'n min etter et litt kjipt eierskap, og fant ut i løpet av den prosessen at det kanskje var på tide å prøve noe litt nyere, i et håp om at jeg skulle få ha en god bil framover uten store utgifter (rust) og sånt morroskap. Hadde i utgangspunktet bestemt meg for E60 LCI da jeg liker de godt, og de er som oftest bedre priset i forhold til tilsvarende E90 LCI. Men var ikke så bra utvalg av biler som møtte kravene mine. Mens jeg prøvde å få solgt E38'n så drev jeg å så igjennom annonser jeg hadde lagret, der lå det blant annet en 325D E90 LCI som jeg hadde lagret for en stund siden. Annonsen var gått ut, og sjekket på Vegvesen at den ikke var solgt. Tenkte jeg skulle bare høre om han fortsatt hadde den, og det hadde han :) Til slutt så ble E38'n solgt til skampris, og rundt en uke senere (i går) så hentet jeg denne. Stod heldigvis bare rundt 30 minutter unna :) 

Hovedkravene mine for en E90 var LCI, sekser, manuell, CIC, takluke og skinn i svart eller brunt (evt. alcantara). Grunnen til at sekser var et krav var mye fordi jeg kjenner til og har sett selv hvor mye tull det er med firermotorene som er i E9x serien, og fordi jeg rett og slett liker lyden og kraften i sekserene mye bedre. Dette er da også min første dieselbil. :o Men siden det er M57 motor så håper jeg på et relativt problemfritt eierskap :) Kommer i hvertfall til å bytte olje oftere enn det intervallen er på. Veivhusfilter skal jeg være nøye med også.

Kort fortalt, så er dette en 2009 325D med 6 trinns manuell. Kilometerstanden er for øyeblikket 105.5xx km. Den står per dags dato på Supersport coilovers. Sommerhjul er Zito WP111, vinter er noe MAK eller Matrix felger av en eller annen sort. Som dere kanskje vil legge merke til i utstyrlisten (se under), så er M-Sport og shadowline lister ettermontert. Det er også blitt montert Focal frontsett :)

59fb94d974a53_Utstyrsliste325DPP99627.thumb.png.df8528f35ae6c79afd6ead12f844e94c.png

Jeg har i grunn ingen konkrete planer for bilen nå i første omgang, men kan jo nevne ting jeg har lyst til å gjøre om jeg har mulighet og penger til det.
* 335 eksos
* Sort/antrasitt taktrekk
* CIC Professional
* Tøffere felger
* Montere DAB+
* Coilovers av bedre kvalitet
* Understellsbehandling?
* ZHP girkule
* Nyrer med krom kant (kjøpt)

325.thumb.png.ba6b400a166b50c5f7663db37bd035bd.png
61_1441821055.thumb.jpg.237510ab61f31b0b404f8f89a105d8bf.jpg
61_635709972.thumb.jpg.738a06e8edd8b46c4e1a58fd9a9c59f4.jpg
61_1784361168.thumb.jpg.1bd1a197a3b606e1ff2cdca388f3e174.jpg
61_1000127573.thumb.jpg.1192abc293293739f5cb8e2bef0ce2a6.jpg

Bilen er altså svart. Veldig svart, noe jeg har fått med meg at de fleste her inne ikke liker :lol: Skal være så kjedelig å si at jeg syns det er tøft, men vurderer nyrer med krom kant, og felgene forsvinner nok før eller siden :) Er selvfølgelig åpen for forslag og (relevante) kommentarer ellers :) Ikke sikkert denne tråden blir oppdatert så veldig ofte, men håper ikke den dør helt ut, så håper på litt bedre respons når jeg faktisk poster noe :P

Redigert av Daniel.

Del dette innlegget

Link til innlegg
Del på andre sider

Gratulerer med ny bil 8) Noen ganger er det jækla godt å bare bli kvitt (problem)bilen, selv om det gjør aldri så vondt i lommeboka. Husker jeg solgte 3-eren med n46-motor. Sendte med nye eieren en svææær bunke verkstedkvitteringer. "Regner ikke med min bunke blir like stor", sa han før han kjørte avgårde. Jeg hadde brukt like mye penger på vedlikehold som bilen ble innkjøpt for. :oops:

Angående rust, sjekk under panseret i forkant, og under dørene i skjøten mellom platene. Der så jeg det var tegn til noe smårusk på min gamle e81. Burde være mulig å få det dekket dersom bilen har hatt kjøretøykontroll utført hos BMW :-)

Del dette innlegget

Link til innlegg
Del på andre sider

Gratulerer med flott bil .

Her har du gjort et klokt valg av bil tror jeg.

God motor ,manuell er riktig i denne for du som er så ung :).

Ikke minst en lettsolgt bil om du skulle bli lei .(Tror jeg hvertfall).

Fin farge og fint interiør .

Det å eie en 740 som daily ,hadde nok kostet mer enn det smaker og det fikk du vel erfare ,Litt hvertfall:).

Igjen fin bil.

Del dette innlegget

Link til innlegg
Del på andre sider
15 timer siden, Gabz skrev:

Endelig :D Ikke misunnelig altså.. Blir utrolig bra den her!

Hehe ja :D  Blir? Er den ikke det nå da? :o Men ja får satse på at den blir og holder seg bra!

13 timer siden, And-reas skrev:

Gratulerer med ny bil 8) Noen ganger er det jækla godt å bare bli kvitt (problem)bilen, selv om det gjør aldri så vondt i lommeboka. Husker jeg solgte 3-eren med n46-motor. Sendte med nye eieren en svææær bunke verkstedkvitteringer. "Regner ikke med min bunke blir like stor", sa han før han kjørte avgårde. Jeg hadde brukt like mye penger på vedlikehold som bilen ble innkjøpt for. :oops:

Angående rust, sjekk under panseret i forkant, og under dørene i skjøten mellom platene. Der så jeg det var tegn til noe smårusk på min gamle e81. Burde være mulig å få det dekket dersom bilen har hatt kjøretøykontroll utført hos BMW :-)

Takk :D Ja det er sant. Lite gøy å bare ha problemer. Jeg er mer eller mindre blitt anti alt som begynner på N4 av BMW motorer hehe. Ja skal ta en bedre titt etter rust når det ikke regner. Vet dessverre ikke om denne har hatt kjøretøykontroll utført hos BMW, så tviler på at denne har noe rustgaranti?

8 timer siden, Kenny_ skrev:

Grattis med flott bil.

Takk for det :)

7 timer siden, sveigis skrev:

Gratulerer med flott bil .

Her har du gjort et klokt valg av bil tror jeg.

God motor ,manuell er riktig i denne for du som er så ung :).

Ikke minst en lettsolgt bil om du skulle bli lei .(Tror jeg hvertfall).

Fin farge og fint interiør .

Det å eie en 740 som daily ,hadde nok kostet mer enn det smaker og det fikk du vel erfare ,Litt hvertfall:).

Igjen fin bil.

Takker :) Ja det tror jeg også :) M57 skal jo være bra motorer, selv de nyere typene som står i div. LCI utgaver. Og ja, manuell er nok mest riktig for meg, selv om jeg trives med automat også. Manuell var også et bevisst valgt mtp at 325/525D LCI bruker svakere automatkasse, og ville vært et problem mtp trim. Dessuten kan man jo håpe på at manuell kasse gir et "billigere" eierskap.
Tja, får da håpe LCI modellene med sekser holder seg litt i pris.
Takk for det :) Jeg liker svarte biler godt, selv om de kanskje er litt kjedelig. Men var ikke så mange slike biler å velge mellom til denne prisen heller.
Hehe, ja det kostet en del. Men mest pga rusten.

7 timer siden, Gorg skrev:

Gratulerer igjen med flott bil! Er bare så rett med sekser på en slik bil 😃

Takker :) Jepp, hjelper mye med de 2 ekstra sylindrene ;) Både lyd og kraft.

6 timer siden, Magnus Lie skrev:

Gratulerer med rå E90! Misunner det bare LITT med den sekseren.. du har ikke vurdert tuning på denne? Får vel rundt en 280hk om jeg ikke tar helt feil ved steg 1 😁

Takk! Hehe bare litt altså ;) Men du har jo kjøpt deg en ganske ny bil da :) Flotte de 4 seriene!

Angående tuning så har jeg glemt å skrive det, men den skal være trimmet med ESS Stage 2 + DPF delete.

Nei Stage 1 tror jeg er nedi rundt 250hk en plass. :)

Redigert av Daniel.
Kenny forsvant!

Del dette innlegget

Link til innlegg
Del på andre sider
1 time siden, Daniel. skrev:

Hehe ja :D  Blir? Er den ikke det nå da? :o Men ja får satse på at den blir og holder seg bra

Er bra, blir bedre ;) Neida, er skamrå allerede, men planene dine høres også veldig bra ut.

Del dette innlegget

Link til innlegg
Del på andre sider

Fin bil!

Glodd litt på denne når den lå ute til salgs flere ganger. Riktig utstyrt og manuell(!). Kjekt å se at folk handler seg E90 LCI da det er et flott karosseri uten tvil.

Noen planer for bilen?

Del dette innlegget

Link til innlegg
Del på andre sider
26 minutter siden, Gabz skrev:

Er bra, blir bedre ;) Neida, er skamrå allerede, men planene dine høres også veldig bra ut.

Hehe ja, men så spørs det jo hvor mye av det som faktisk blir gjennomført også da :lol: Vi får se. Først må jeg vite at bilen er 100% OK.

18 minutter siden, Tollefsen skrev:

Fin bil!

Glodd litt på denne når den lå ute til salgs flere ganger. Riktig utstyrt og manuell(!). Kjekt å se at folk handler seg E90 LCI da det er et flott karosseri uten tvil.

Noen planer for bilen?

Takk! :)

Ja den er nesten perfekt utstyrsmessig. E90 LCI er kjempefine ja, og LCI var et krav da jeg ikke syns pre-LCI E9x er så pene (med unntak av E92).

Har skrevet noen mulige planer for bilen under utstyrslisten, men akkurat nå er EU kontroll førsteprioritet. Litt engstelig for den pga DPF, men får håpe det går bra.

Del dette innlegget

Link til innlegg
Del på andre sider
14 minutter siden, Gorg skrev:

Rått med Stage 2! 😃 

Savner min gamle e91 med R6! Men håper å få sett den igjen snart @ahj 😙

Skal ikke klage på det nei :) Stage 2 skal visst gi 285hk og 600+ NM. 740en hadde jo 286hk og 440nm, men den veide jo 2 tonn. Så det er litt av en forskjell :) Manuell hjelper jo mye på også.

Det forstår jeg godt. Den er nydelig, og er flott lyd fra bensinsekseren også. :D

Del dette innlegget

Link til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å legge igjen en kommentar

Opprett en konto

Registrer konto. Det er enkelt!

Registrer en konto

Logg inn

Allerede registrert? Logg inn her.

Logg inn nå

• Ser på dette akkurat nå   0 medlemmer