Gå til innhold

Kabelforvirret...


xracer
 Share

Anbefalte innlegg

Har hittil brukt INPA/NCS på bilene mine uten problemer med kabelen jeg har. Den er merket K+DCAN og er USB i andre enden. Saken er den at jeg trenger en funksjon i DIS og holder på med installasjonen av softwaren for dette nå. Problemet er at i instruksjonen for installeringen nevnes at for e39'ene så må jeg bruke en USB EDIABAS kabel istede for en USB DCAN kabel for at DIS skal virke. Det er ingen merking på den blå kabelen (EDIABAS) avbildet i instruksjonene, så vet ikke hvilken spesifikk kabel jeg trenger å bestille for dette. Alt jeg finner på Ebay står det INPA/EDIABAS på så skulle tro de virket på begge programmene? Kanskje til og med den jeg har nå virker på DIS også? Finner altså ikke en spesifikk USB EDIABAS kabel jeg. Noen som vet hvilken kabel som garantert virker på DIS? En ting til...kabelen jeg har mangler bryteren for å kople om slik at kabelen skal kunne benyttes til flest mulig modeller. Men som sagt, den virker fint med INPA/NCS.

 

Endret av xracer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutes ago, Otis said:

Det er samme kabel slik jeg vet/forstår.

Ja, har en følelse av det jeg og, men blir jo litt i tvil ifg. det "offisielle" installasjonsdokumentet. Skal jo selvfølgelig prøve kabelen min, men greit å være i forkant med en evt. bestilling. Mulig det er chippen som sitter inni som er avgjørende. Mener jeg har den "ekte" chippen i min. Mener jeg forsikret meg om det den gangen jeg kjøpte den. Takker for hjelp uansett! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...