Gå til innhold

Dieselpumpe for lav spenning


Mortey
 Share

Anbefalte innlegg

Hadde bilen på BMW sulland hvor jeg ble fortalt at dieselpumpa i tanken var ødelagt da bilen ikke starta. Bytta den fredag og brukte den lørdag uten problemer. I dag ville den ikke starte med splitter ny pumpe og da målte jeg 4,9V fra kontakta som skal kobles på pumpa. Så på en video på nettet at han hadde 10-11V og 4,9V er vel altfor lavt til at bilen skal starte.. Hører at pumpa ikke går. I papirene mine står det at BMW sulland målte 4,9V på gamle pumpa, men siden jeg får det samme ved å måle på kontakten så går jeg utifra at de har målt på feil sted... :( Setter og spørsmålstegn ved at de sa til meg at de tvangskjørte pumpa på reléet og da starta bilen. En defekt del er vel defekt uansett hvordan man kjører strømmen inn på den. Jaja, noen som vet hva som kan forårsake alt for lav spenning i kontakta inn på pumpa? Tenkte å sjekke reléet, men får ikke tatt ut den det gjelder, sitter 3 koblinger foran.. Noen som vet hvordan man får tatt ut reléet? :)

Gjelder en E46 320d facelift :)

Endret av Mortey
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har de samme symptomene som det du har, men det jeg har fått søkt meg fram til er at 320d versjonen av E46 ikke har sånn modul, men at det kun er en basic dieselpumpe som blir styrt av reléet :) Det her kan jeg ikke så gjerne kom med tips fra noen som har mer greie på det enn meg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...