Gå til innhold

Bremseskiver


kjeti74@gmail.com
 Share

Anbefalte innlegg

Kan det være ubalanse i dekk/felg, felger som ikke er helt runde?
Kan også være noen foringer i stag etc som kan være synder?

Virker merkelig at det skal bli kast så fort, men hvis du kjenner det på bremsepedalen så er det nok det.

Har selv kun en gang hatt kast på skiver på min gamle e39, og det var originalskiver, nå går det kun i billigere alternativ fra GS og Koed og har ikke hatt problemer med de.

Kan legge til at jeg opplevde risting ved bremsing ved slitte casterstagforinger.

Endret av sondre
litt mer info
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, kjeti74@gmail.com skrev:

Har skiftet Bremseskiver og kloser foran nå 2 ganger på 1/2 år men nå rister det igjen på min 2008 X5.Hva kan det skyldes?noe tips?

Har ikke kjøpt de dyreste skivene,noen som kan anbelfale skiver  evt hva som kan gjøre at de blir skeive så fort?

Har skiftet de fleste stag og har helt nye dekk som er satt på av verksted,risting ble bort og var bra i 2 mnd etter første skifte.

For nå og komme tilbake,har fått råd om at det kan være dårlig stål i de skivene jeg har kjøp og burde gå for Brembo skiver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skivene pleier å være balansert ved at noe gods er slipt vekk...

Og det er nok ikke det som er løsningen her vis skivene har slått seg.

Kjøp nye kvalitetsskiver og sørg for at anleggsflaten på navet er ren og pen. Sjekk også kalipere / glidere mtp treghet. Vis bremsene henger og blir varme kan det gjøre at de slår seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som nevnt over, så er ofte casterstagsforinger en synder som skaper risting ved nedbremsing, og om du kjører lenge nok så vil det skape kast i skivene.

Disse foringene er relativt vanlig at de blir utslitt på BMW, virker som biler med X-Drive sliter litt mer på de.

Men uansett verdt å ta en sjekk på de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Daniel. skrev:

Som nevnt over, så er ofte casterstagsforinger en synder som skaper risting ved nedbremsing, og om du kjører lenge nok så vil det skape kast i skivene.

Disse foringene er relativt vanlig at de blir utslitt på BMW, virker som biler med X-Drive sliter litt mer på de.

Men uansett verdt å ta en sjekk på de.

Ja + en på den. Hadde samme driften for noen år siden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...