Gå til innhold

EWS3 elskjema, pinnekonfigurering, fargekoder på ledninger.


Steinar63
 Share

Anbefalte innlegg

Er ny her inne, og har problemer med EWS 3. Fant en god beskrivelse av funksjonen, men skulle gjerne hatt pinnekonfigurering/farvekoder på ledninger inn/ut av EWS 3.

Noen som kan gi meg en link til det? Elskjema?

(bilen er en E39 520 1997 modell med manuell kasse. Starteren ville plutselig ikke gå, og jeg finner ut at releet inne i EWS ikke slår inn. Når jeg lasker dette releet så går starter, men bilen starter selvfølgelig ikke grunnet manglende signal til hjerne).

BMW_EWS.pdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallå hallå,

Det är antagligen så att du har en EWS3 styrbox men att den går som "EWS2" eftersom ECU på E39 520 97 är MS41 som är EWS2 kompartibel. (EWS3 är bakåtkompartibelt med tidigare EWS2).

Det gör det lite lättare för dig, eftersom du inte har rullande kod på EWS2 utan det är en och samma kod. 

Om du bryggar reläet, brukar va pin1 och pin2 på EWS3 boxen, så att startmotorn går - men att motorn inte startar iallafall så har du ju något fel på systemet, tex avbrott osv.

Det går att programmera bort EWS om du inte får ordning på det. Skicka mig PM för mer info kring det, så kan jag lösa problemet.

 

Mvh//
Andreas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...