And-reas

Oppkjørselen - Z3 1.9 Cosmosschwarz - bytter slitedeler på løpende bånd

Recommended Posts

Tomgang 

Er neste tema på programmet, nå som kjølingen er under kontroll. M44 og tomgang har faktisk fått sin egen tråd her på bimmers. Ellers forsvant alle tegn til kondensgrøt i oljepåfyllingslokket etter en god langtur. Og dagens fiskemiddag smakte godt. 

Dagens sengelektyre: https://www.pelicanparts.com/BMW/techarticles/BMW-Z3/40-ENGINE-Crankcase_Breather_Valve_Replacement/40-ENGINE-Crankcase_Breather_Valve_Replacement.htm

IMG_20180213_211838.jpg

IMG_20180210_212139.jpg

Redigert av And-reas

Del dette innlegget

Link til innlegg
Del på andre sider
22 timer siden, And-reas skrev:

Har fått tettet vannlekkasjen fra a-stolpen.  Det ser ikke ut til at det er så enkelt å få tak i nye dørpakninger til disse lengre, så her fikses det med lim:oops:

IMG_20180124_212605.jpg

Du vet det sikkert, men i de "flensene" nedover a-stolpen så går det noe drens hull/rør som skal lede vannet nedover til dørpakning sitt drens hull. Disse har lett for tette seg og dermed så renner vannet i bilen bak plast panelet ved foten og under teppet. Jeg fikk åpnet mine drens rør med litt WD40 og luft, samt at jeg kjøpt nye dørpakninger. Jeg kan sjekke med min "pusher" om han har flere OK dørpaknings sett liggende, hvis du vil?

Ellers så vet jeg hvem jeg skal snakke med når jeg begynner med termostat, vannpumpe osv... på min røde :-) Du har gjort alt jeg planlegger gjøre på min!

Ang. tomgangsproblemene, så har symptomene forsvunnet fra min. Eneste forskjell nå er at jeg nå bruker den daglig igjen, men går fint ved kaldstart. Men den kan forsatt finne på å stoppe etter 2-3 minutter, mens den er kald. Men det er slutt på harking/pesing ved kjøring. Noen tanker på hva det kan være?

Del dette innlegget

Link til innlegg
Del på andre sider

Jeg får sjekke om jeg kjenner noen med kompressor, så jeg får blåst gjennom de pakningene. Bør nok vurdere nye pakninger etter hvert, har nemlig oppdaget en rift på innsiden av den på venstre side, kinkig å lime uten å blokkere drenering.

Ja, og så står det på programmet å få sjekket ut hvor mye gammelt løv og pollen som ligger under vinduspusserarmene. Ser du har gjort den jobben. Er det noe hokus pokus å få av pusserarmene? 

I morgen skal åndingsslangen til pers. Gleder meg, og er optimist som vanlig til at dette skal løse saken :-P

Del dette innlegget

Link til innlegg
Del på andre sider
14 minutter siden, And-reas skrev:

Ja, og så står det på programmet å få sjekket ut hvor mye gammelt løv og pollen som ligger under vinduspusserarmene. Ser du har gjort den jobben. Er det noe hokus pokus å få av pusserarmene? 

Nei, var egentlig rett fram å få de av. Bare husk å markere hvor de satt, så slipper du å justere så mye i etter tid. (husker ikke om det var noe merke der fra før akkurat nå) Tipper hele jobben med å rense nedi der kan gjøres på en drøy halvtime.

Del dette innlegget

Link til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å legge igjen en kommentar

Opprett en konto

Registrer konto. Det er enkelt!

Registrer en konto

Logg inn

Allerede registrert? Logg inn her.

Logg inn nå

• Ser på dette akkurat nå   0 medlemmer