Gå til innhold

ØK: M20 manuell girkasse og andre deler for ombygging til manuell.


wSax
 Share

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...

Jeg har girkasse fra E34 M20 525. Den kjennes myk og fin ut i lagrene. Tror at km.standen er 173.000 km. Denne kassen veier 35 kg, så er mulig at det er samme innmat som M30B35 motorene. Bare med et annet clutchhus. Denne girkassen har den mellomstore flensen, som er lik den 535 og M5 bruke. Jeg må sjekke om giroverføring er på kassen.

Jeg tror jeg har mellomakslingen som passer til kassen og. Men den har 6 bolter mot diffen. E28 deler er nok ikke så lette å få tak i lengre. Men jeg har nok en annen aksling som jeg kan kappe bakre flens av med fire bolter. Du har du i alle fall emner til å få laget en aksling som passer.

Kassen selges for 1.500 kr + frakt og er beregnet til å være uten giroverføring og slavesylinder. Er disse delene på kassen følger de med. Overføringen må nok uansett tilpasses til E28. Må sjekke dette. Akslingen kan du få med gratis. Jeg kjenner en som kjører transport hver uke til Osloområdet. Kanskje får du delene fraktet til en plass ikke så langt fra deg for ca 500 kr?

M20 kassene har overgir i 5. og brukes ofte sammen med differ med høy utveksling. En E46 dieselkasse har samme vinkling på kassen som M20. Men utvekslingen er veldig høy i spesielt 1.og 2. gir. Du kjører ikke fort ført du er høyt i turtall. Og 5. giret på dieselkassen tilsvarer 4. giret til M20 kassen. Så du risikerer å kjøre med over 3.500 rpm i 100 km/t.

Ta gjerne kontakt på 92 22 65 44 hvis du lurer på noe.

Hilsen Eirik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...