Gå til innhold

Anbefalt oppsett for software til E39 (spørsmål)


xracer
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har brukt en sannsynligvis eldre versjon av INPA/NCS...pakken en stund nå, men har funnet at jeg ønsker å prøve oppdatere DME på bilen min til nyere versjon. Til det hadde jeg tenkt å bruke WinKFP, men ser at sp_daten hierarkiet i pakken min ikke har data for dette. For å ikke bruke halve resten av livet mitt til å kompilere en pakke som kun skal gjøre sitt beste for en ting, nemlig å diagnostisere, feilslette og kode (alle muligheter inkl. bytte moduler fra annet kjøretøy), prøver jeg herved å få hjelp til å lage en slik pakke til E39.

Liste over behov og valg:

1. Bør jeg bruke XP, Windows 7 32 eller 64-bit eller Windows 10?  Helst hvis mulig Windows 10 pga lettere å kjøpe kompatibel Laptop, men fungerer NCS, WinKFP etc, på den? Jeg ønsker primært ikke bruke VMWare oppsett, kun clean Windows.

2. Etter det jeg kan finne på nettet er Mikes Easy BMW Tools det enkleste opplegget samt at den pakken antageligvis har nye nok data for at jeg skal kunne oppdatere noen modulene mine med nyere programvare.

3. Jeg ønsker primært å bruke den K-DCAN kabelen jeg har idag som har funket bra sammen med OBD til 20-pin adapteret jeg har nå.

Jeg kunne kanskje gå for ISTA-D og ISTA-P istede, men det er jo noen svære pakker og vet ikke om det er noe jeg egentlig trenger.

Noen som kan hjelpe med å gjøre et valg her som tar minst mulig ressurser og tid å få til å fungere hadde det vært fint.

 

 

Endret av xracer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flottings, Otis!

Så da skal alle programmene i NCS_INPA pakken kjøre greit under Windows 10 ikke sant?
Har vært borti en eller annen plass at det var viktig, med USB 2.0 porter og at USB 3.0 ikke virket (kanskje kabeldrivere..husker ikke helt), men gjelder vel ikke ang. disse programmene/driverne? Hvis så kan jeg vel bare kjøpe en billlig nyere Windows 10 Laptop og bruke for disse? Man vet jo aldri nå om dagen om f.eks Windows 7 funker med støtte til alle enheter på de nyeste Laptop'ene. Så har vært i tvil om skal kjøpe brukt Windows 7 maskin eller ny Windows 10.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...