Gå til innhold

Lufte kjølesystem M57?


T.H.O
 Share

Anbefalte innlegg

Noen som har noen gode tips til å lufte kjølesystemet på en 2005 525d?

Sliter med litt luft i systemet etter å ha byttet termostater. Kjenner det er luft i slangene når bilen går.

Etter å ha bytta termostatene så får jeg fortsatt ikke mer enn 62-67 grader. Og litt over 70 grader i motbakker. Vet ikke om det er pga luft, eller om det er varmeveksleren som er synderen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte sånn ramper fra biltema og synes det var kurant jobb. Måtte dog løsne rørene fra girkassen langt bak og dermed av med kryssplata under motor og girkasse. Det var litt kjipt når man ligger under bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved kjøring i litt trafikk/kø idag fikk bilen ganske greit ca 90 grader og holdt seg der. Men så fort jeg kom ut på E18 sank temperaturen til rundt 70 grader.

Er det ikke sånn at hvis varmeveksleren er synderen så vil den øvre slangen på venstre side (sett forfra) være varm? Har kjent på den etter litt kjøring, og den holder seg kald.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja er på tomgang jeg har kjent, men vet ikke hva temperaturen var på motoren da. Kan hende at bilen fortsatt var for kald, da det var etter en kort kjøretur. Prøver igjen i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjente på slangen når jeg kom frem til jobb igår, og da var den fortsatt kald.

Har ca 35km til jobb og temp på motor var rundt 60 grader.

Ser at den stiger til ca 50 grader på et par minutter, mens derifra går det veldig tregt oppover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde like symptomer, riktignok E39 525 bensin. Byttet termostat i mai, men temperaturen var like lav og vandrende. Returnerte termostaten og fikk en ny og nå er alt normalt. Ved første leveranse i mai fikk jeg altså en termostat som ikke fungerte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja den var vel ganske lik før bytte.

Kjente på slangen til varmeveksleren igjen etter at den hadde gått kun 5 minutter på tomgang, og da var det litt temperatur i den, og de andre slangene var fortsatt kalde.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...