Gå til innhold

Leveringstid etter produksjon


Mithrox
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg sjekket litt rundt her og fant kun en gammel tråd på dette, så jeg tillater meg å spørre en gang til her tilfelle det er noen erfaring :)

Jeg venter på en  X5 hybrid som i følge VIN nr er blitt produsert den 22.09.17, men har fremdeles ikke fått noen leveringsdato fra Bavaria. Er det noen av dere som har noen erfaring med hvor lang tid det tar å få over en X5 fra produksjonsdato til klar for levering? Begynner å bli ganske klar for å ny bil, solgte min X5 for en stund tilbake og det er litt kjedelig å kjøre en liten lånebil når man er godt vant fra før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

X5 produseres i USA, gjør den ikke? Det vil nok påvirke frakttiden til norsk forhandler. Det gikk tre-fire uker fra min 5-serie ble produsert i Sør-Tyskland til den var klar for utlevering hos forhandleren. Frakt fra USA til Europa vil nok fort forlenge leveringstiden med tre-fire uker, avhengig av hvordan man treffer med bilfrakteskip, etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den som venter på noe godt...

Og mens du venter kan du jo slå i hjel tiden med å studere denne guiden, riktignok beregnet på leveranse av tysk-produserte BMW-er til nord-amerikanske kunder, men det kan jo hende du får noen nyttige tips, lell:

http://www.bmwblog.com/2009/07/14/how-to-follow-a-new-bmw-from-order-to-shipping-and-to-delivery/

Kan ikke forhandleren gi deg et anslag på levering, evt. en indikasjon på når bilen ankommer Norge? Hvor i landet bor du? Jeg er heldig sånn sett; min BMW-forhandler holder til tre og et halvt steinkast unna bilhavna i Drammen, så jeg slapp å vente på innenlands transport...

PS. Tipper bilen først skal innom transit-havn i Tyskland før den lastes opp på ny båt for frakt til Norge. Sånn går no dagan... :shock:

Endret av Dweezil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde å registrere meg på BMW USA med min Jetcarrier adresse, det gikk fint men fant ikke bilen når jeg la inn siste 7 sifre i VIN koden, og jeg har ikke produksjons-koden ennå.

Forhandlerer gav meg anslag, men nå har jeg solgt X5 som jeg hadde og pines i en liten Colt, utålmodigheten presser daglig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Mithrox skrev:

Forhandlerer gav meg anslag, men nå har jeg solgt X5 som jeg hadde og pines i en liten Colt, utålmodigheten presser daglig :)

Skjønner! Men du kan jo se positivt på det og prise deg lykkelig over at du slipper å kjøre Prius i ventetiden... så satser vi på at julenissen kommer tidlig i år! :wink: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er veldig rart at Bavaria ennå ikke kan gi en anslått leveringsdato. Så fort bilen har blitt produsert så er det jo lettere å anslå når den kommer, når bilen er sendt ifra fabrikken så skal fraktselskapet anslå en tid. Så fort bilen er produsert så kan forhandleren gå inn å sjekke hvor i verden bilen er. Men i fare for å gå ut med feil leveringsdato eller eventuelt forsinkelser så holder de kortene tett til brystet...de vil nødig ut med kompensasjoner for feilslåtte leveringstider 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...