Gå til innhold

Baklys - Bmw f30/31


vegard89
 Share

Anbefalte innlegg

Det eneste som er LED i pre-LCI baklys på en F30/F31 er stripen. Alt annet er gammeldags, traust halogenlys. Skal du ha full LED, med unntak av ryggelyset som er halogen, må du ha baklykter fra LCI. Ja, det er rett og slett nitrist av BMW å degradere en ny modell i forhold til forgjengeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er jo merkelig at BMW degraderte ned til halogen igjen, ved unntak av di ledstripene på di første modellene av f30/31. 

Men hvis jeg feks vil skifte fil facelift lyktene, må det da kodes eller noe sånt i etterkant? Er det plug and play med kontaktene ?

Endret av vegard89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, vegard89 skrev:

Ja det er jo merkelig at BMW degraderte ned til halogen igjen, ved unntak av di ledstripene på di første modellene av f30/31. 

Men hvis jeg feks vil skifte fil facelift lyktene, må det da kodes eller noe sånt i etterkant? Er det plug and play med kontaktene ?

BMW gjør ufattelig mye merkelig for tiden, så sånn sett er det kanskje ikke så merkelig likevel.

I forhold til ettermontering ville jeg sett på følgende link (det er ikke plug and play, F3x LCI har f.eks blinklys på innerste lampe også, herligheten må kodes osv.): http://f30.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1174188 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, vegard89 skrev:

Ja det er jo merkelig at BMW degraderte ned til halogen igjen, ved unntak av di ledstripene på di første modellene av f30/31. 

Men hvis jeg feks vil skifte fil facelift lyktene, må det da kodes eller noe sånt i etterkant? Er det plug and play med kontaktene ?

Nei det er ikke plug & play, men ikke så mye arbeid heller for å få det til. Du har to valg med å enten kjøpe et overgangssett til kablene for noen hundre kr eller flytte om på noen koblinger i pluggen til bilen. Ganske rett frem jobb egentlig og legger ved en youtube video om dette. 

Du må inn å kode om etter bytte noe som også er en relativt grei affære med å bruke feks esys. Jeg har et kodeskjema liggende med følgende kode :)

Kode LED LCI baklamper

REM Module
REM -> BFD_L_IS_LED: aktiv / Werte=01
REM -> BFD_R_IS_LED: aktiv / Werte=01

REM -> FRA_H_L_KALTUEBERWACHUNG: nicht_aktiv / Werte=00
REM -> FRA_H_L_WARMUEBERWACHUNG: nicht_aktiv / Werte=00
REM -> FRA_H_R_KALTUEBERWACHUNG: nicht_aktiv / Werte=00
REM -> FRA_H_R_WARMUEBERWACHUNG: nicht_aktiv / Werte=00
REM -> FRA_H_R_IS_LED: aktiv / Werte=01
REM -> FRA_H_L_IS_LED: aktiv / Werte=01

REM -> NSL_L_KALTUEBERWACHUNG: nicht_aktiv / Werte=00
REM -> NSL_R_KALTUEBERWACHUNG: nicht_aktiv / Werte=00
REM -> NSL_L_WARMUEBERWACHUNG: nicht_aktiv / Werte=00
REM -> NSL_R_WARMUEBERWACHUNG: nicht_aktiv / Werte=00

REM -> RFS_R_KALTUEBERWACHUNG: nicht_aktiv / Werte=00
REM -> RFS_L_KALTUEBERWACHUNG: nicht_aktiv / Werte=00
REM -> RFS_R_WARMUEBERWACHUNG: nicht_aktiv / Werte=00
REM -> RFS_L_WARMUEBERWACHUNG: nicht_aktiv / Werte=00

REM -> RFS_L_IS_LED: aktiv / Werte=01
REM -> RFS_R_IS_LED: aktiv / Werte=01

 

Da har du litt å finne på om du skulle ønske :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...