Gå til innhold

520D 2002 mod startar ikkje.


Stian
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Parkerte bilen min dagen før. Da gjekk den heilt normalt. Skulle starta den dagen etter. Gløda og kinna motor men den starta ikkje på første. Pleier alltids å gjere det. Starta på andre forsøk. Bilen gjekk på tomgang i ca 10 min. Når eg kom ut igjen merka eg at den gjekk litt rufsete på tomgang. Starta å køyre og bilen gjekk normalt på 2-3k omdreiningar. Plutseleg fekk eg eit nykk i bilen og så slokna den etter 10 sek. Har tatt diagnose og ingen feilmeldingar. Får ikkje diesel fram til filteret i motor-rommet. Er det pumpa som har tatt kvelden?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Ble i farten litt usikker på om m47 trenger matepumpe for å kunne gå (lenge siden jeg har plukka på disse), men jeg antar det. Men uansett finner jeg det merkelig at du ikke har noen feilmeldinger. Hva slags diagnose apparat har du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har full tank og setter bilen med snuta nedover i en veldig bratt bakke. Starter den lett da? I få fall så er det nok pumpa i tanken/ eventuelt lekkasje i krysset på dieselrørkoblingene under førersiden på bilen. Må vel av med kanalskjørtet for å se dem. Man får ikke feilmelding ved at filteret går tomt fordi matepumpa stopper. Det fant jeg ut på min 520d.

 

Endret av Evopower
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Bilen går. Tanka berre full tank og bilen starta igjen. Måtte dra den igang fordi den starta ikkje på startaren første gangen. No har den gått som normalt i 1,5 mnd. Pussigt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...