Gå til innhold

Orginal tuning av F11 520 2016 mod


Capt Henriks
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Akkurat kjøpt meg en 520 F11 2016 mod. Denne har nedjustert hk fra originalt 190hk til 163hk fra fabrikk for å spare noen tusen i hk avgift. Denne avgiften er jo borte så jeg leker med tanken å justere opp til orginalt 190hk. Er det noen som kjenner til om dette kan gjøres hos BMW forhandler? Og evt ca pris på dette.  Vognkort må vel også utstedes nytt, hva nå det innebærer.  Vet Nm er det samme men 2 håndsverdien er jo bedre tenker jeg, men som sagt usikker på hva dette kan koste meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On ‎2017‎-‎11‎-‎18 at 21.39, E.H.D skrev:

Så vidt jeg vet gjør BMW forhandlere ikke dette.

De gjør det men mot at ting gjøres iht boken, dvs at eier betaler mellomlegg i meravgift til staten. Grunnen til at jeg vet det er et tilbud på en F31 jeg fikk for to år av min BMW forhandler men ikke brukte. Den var tunet ned org norge utgave men det lå i tilbudet gratis omprogrammering på fabrikk eller mottak men med ca 30000 i merkostnad på bilen som da skulle gå til staten.

Endret av quandt1960
glmt et ord
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, lagunilla skrev:

Er ikke mulig. Hvordan fikk du det til?

Alt er mulig. Om du får koden fra fabrikken og programmererer det vel mulig? Men kan jo tenkes interne prosedyrer forbyr det og at slike ting skal utføres på fabrikk. Som sagt, jeg fikk tilbud om det på en F31 i 2015 mot at jeg betalte ekstra avgift til staten på nybilprisen men mener å erindre den skulle kodes før den forlot fabrikken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, quandt1960 skrev:

Alt er mulig. Om du får koden fra fabrikken og programmererer det vel mulig? Men kan jo tenkes interne prosedyrer forbyr det og at slike ting skal utføres på fabrikk. Som sagt, jeg fikk tilbud om det på en F31 i 2015 mot at jeg betalte ekstra avgift til staten på nybilprisen men mener å erindre den skulle kodes før den forlot fabrikken

Leveransekode kan ikke kodes bort. Vil gjerne se tilbudet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, lagunilla skrev:

Leveransekode kan ikke kodes bort. Vil gjerne se tilbudet.

Jeg fikk tilbudet dessverre i en fin mappe jeg ikke aner hvor det er blitt av. Som awt skriver er dette sikkert ikke det trådstarter spør om men jeg ville skyte det inn da jeg fikk tilbud om dette av daværende salgssjef. Jeg har definitivt ikke noe fasit her. Jeg husker ikke dessverre om det var på fabrikken eller ved mottak bilen skulle kodes om. Det logiske er vel på fabrikken. Vil tippe BMW sier dette er no go da det ville konkurert med M Performance pakken som kan kjøpes.  Så den pakken kan vel være et alternativ og vil definitivt øke annenhåndsverdien. På en E91LCI med N47D20C kostet det meg 19000kr inkl deler og jobb hos BMW.  På automat var det noe dyrere grunnet behov for ny konverter, vet ikke nøyaktig hvordan det er på F11 men er vel i samme duren. 

https://www.parts.bmwgroup.com/infodok/1473/en_EN/documents/productinformation/SZ_033_03_15.pdf 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siterer info fra BMWN 29/05/17.

Sitér

Regjeringen har nå fått gjennomslag for endring av regelverket for beregning av engangsavgift. Vi har på flere modeller tilbudt med redusert motoreffekt (Kode 843) som var spesielt tilpasset det norske regelverk.

Etter at effektavgiften forsvant 1/1-2017 er ikke disse modeller lengre aktuelle. Dette betyr også at mange av våre kunder som har valgt bil med redusert motoreffekt, nå ønsker å oppgradere til fulleffekt.

Teknisk sett er dette mulig, men siden biler med redusert motoreffekt har en egen typegodkjenning, har vi ikke mulighet til å tilby en slik oppgradering. Vi har kontaktet vegdirektoratet for å få råd om hvordan vi kan håndtere dette på en korrekt måte.

Et alternativ til å fjerne 843, er å montere et M-Performance powerkit. Dette er tilgjengelig til flere av modeller som er utstyrt med kode 843 og leveres selvfølgelig med TÜV godkjenning. En slik modifisering påvirker heller ikke garantien på bilen.

Venter fortsatt svar fra deg @johnja, er spent :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...