Gå til innhold

Temp problemer 525d m57 facelift


Mergim
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann,

sliter med temperaturen som alle andre her😂 men har skiftet alle termostater(egr,hoved og i varmeveksler) flushet systemet for partikkler, se bilde

men temp er fortsatt mellom 49-70

 

noen som har vært bori dette?

7412DC87-20A1-4D06-AD69-837CD2AD3416.jpeg

Endret av Mergim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, TRF skrev:

Originale termostater? Hvor gammel er EGR termostat? Hvor kaldt er det ute, og hvor mye kjører du varmeapp?

Alt originalt og den er 2 mnd gammel

det skjer når det er +3grader og nedover, ikke mye. Bruker bare halv varmeutgang på drive og vifta på en.

 

hva er riktig temp ved kjøring? Fikk f.eks, temp mellom 49-70 mellom drammen og vikersund. Starta ved 70 på tomgang før jeg kjørte, gikk opp og ned hele veien men minste den gikk ned til var 49 grader

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilia sa det er pga det er grus i kjølesystemet, men om det er grus eller små partikler vet jeg ikke, men noe er det.

kan gå opp i temp til 96* ved å la den i tomgang i en time og da sank den bare ned til 83.

bilia mente det gruset holder termostaten åpen fordi den kiler seg fast i termostaten, men dem sa også at de flusha systemet for meg(ser ikke sånn ut ifra bilde på hoved innlegget) men gjorde det selv å uten forbedringer.

har lest at hvis vannpumpa er gammel så kan den slippe små dritt i kjølesystemet og jeg tror ikke den har noen gang blitt skifta, gått 240k

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...