Gå til innhold

Noen Ide om dette vil fungere (SSS Progman v32)


xracer
 Share

Anbefalte innlegg

Noen her som har testet SSS Progman på bilen sin, dvs bare at kommunikasjonen fungerer?
Har et par screenshots som jeg håper er nok til å avgjøre om dette vil fungere på bilen.
Har ikke hatt mulighet til å kople meg opp enda og prøver å få oppsettet riktig først.
eilmeldingen på ene er pga kabel ikke er tilkoplet. Bruker en K+DCAN kabel.

Ser dette lovende ut?

 

 

2.jpg

6.jpg

9.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt det, men det er altfor utdatert og jeg tør ikke å bruke det lenger etter at jeg klarte og "slette" CAS modulen. Programmet sa "bilen ikke er ok, en sjekk må gjøres" ..trykte jo så jo så klart ok når det var eneste knapp og etter det døde bilen, tenningen helt død. Kostet altfor mange tusenlapper og få bestillt ny modul fra fabrikken og kode den inn.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, er litt skumle disse programmene. Du har vel en E60 kanskje? Jeg kjenner ikke til om Standard Tools pakken kan f.eks brukes til å kunne registrere en ny ABS modul. Hvis ikke er det vel bare ista/p eller progman som kan snart. Ista/p er så svær, derfor har jeg tenkt å velge progman. Ser det er endel huskepå ting på nyere modeller når det gjelder progman. Kanskje enklere på mine E39. Må iallefall ha et program oppe å gå som kan registrere og gjøre klar nye og brukte moduler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det, men måtte jo prøve å få denne pakken til å fungere, men det har ikke vært lett pga at INPA++, Progman og DIS er i egene Vmware image og den som har laget pakken har låst IP til 192.168.68.2 i XP hvor INPA etc. ligger og omkonfigurert UNIX delen under DIS til å stemme med dette, men holder nå på å installere INPA native i Windows 10 så slipper å kjøre 2 stk Vmware OS mot hverandre for så inn til Windows 10 og ut til bilen. Alt var jo passordbeskyttet utenom USB installeringsmulighet, så får ikke satt opp systemet slik jeg vil. Har ISTA på gang også nå og skal nok få liv i dette :wink:

EDIT:

Tja, hva skal man si...har vel kastet bort  ca. 2-3 dager på dette pga en liten "glipp"..hehe.., men har nå fått ISTA+ til å fungere på bilene. Softwareoppsettene mitt har sikkert vært rett mesteparten av tiden da det viste seg att jeg ikke kan bruke kabelen i OBD sokkelen inni bilen for å få ISTA til å kommunisere, men kun 20-pin sokkelen i motorrommet...doh...OBD sokkelen fungerte i INPA og tenkte ikke over det hadde noe å si og i tillegg var det enklere å jobbe inni bilen med utstyret pga drittværet ute. OBD sokkelen på e39'ene mine kan bare aksessere noen moduler og da ISTA sa at den skulle sjekke alt, slo det meg at kanskje prøve 20-pin kontakten. Resonerte at iallefall forbindelse til programmet ville være innen rekkevidde med OBD sokkelen, men den gang ei...

 

Endret av xracer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...