Gå til innhold

Beste setene til e39?


Robin L
 Share

Anbefalte innlegg

Hei. 

 

Hva mener du er de beste setene til E39 

 

jeg har sportsseter i alcantara, og jeg får litt vondt i ryggen av de.

 

men det finnes sportsseter med korsryggstøtte ?  Vanskelig og oppdrive i alcantara tenker jeg.. 

 

Hvordan er comfortsetene f.eks?  De er vell enklere og få med korsryggstøtte også?

 

er i utgangspunktet ikke noe giret på skinn men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg hatt flere type seter i E39, jeg personlig synes Comfort seter i nappa skinn er den beste. Jeg har en ryggskade og er veldig påpasselig på hvilken seter som funker best. Jeg kjører veldig mye iløpet av ett år samt har langturer. 

Her er mine erfaringer fra forskjellige seter

Standard sportsseter - helt ok men mangel på korsryggstøtte og noe tynnere polstret gjør at den kan være noe slitsom å kjøre i lengre stykke. 

Comfort seter i nappa - har prøvd begge varianter av vanlig Montana lær og nappa. Det er noe forskjell, skinnet er en del mykere enn Montana lær. Kjørte i 1 år med de og var utrolig fornøyd. Hadde flere turer fra Stavanger til Danmark gjennom Sverige og kunne fint kjøre lengre. Eneste negative at den ikke har lårstøtten men var utrolig komfortabelt på lengre turer. 

E38 Contour - disse setene skal være det beste av alle kombinasjoner. Men personlig så synes jeg det er litt voldsomt oppskrytt. Kjørte tur fra Stavanger til Kristiansand å sleit veldig med å sitte komfortabel det tror jeg veldig har med at det er Montana lær og temmelig stivt. 

Har også bygd egen versjon av contour seter da fra nappa skinn, polstret ekstra på rygg og sitte delen. Disse er faktisk helt fantastisk, kjørte i sommer fra Stavanger-sverige-danmark-tyskland uten at jeg faktisk behov for å hvile eller strekke meg på beina. Eneste gangene jeg stoppet var for å fylle på drivstoff. Jeg var heller ikke utslitt når jeg kom fram. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har hatt e38 med contour-seter, og de var veldig gode de.   men skinnet er veldig stivt som du sier, Remy. 

 

disse setene blir dessverre ikke aktuelt da det blir veldig dyrt.  da må jeg først skaffe ett skinninteriør, så contour-seter..  ikke er de enkle og kommer over heller. 

 

det enkleste og prøve blir da comfort-seter altså.     er det mye styr og legge opp til massase-seter på en faceliftbil tru?    satt på med en e38 med dette en gang.  trur det kan være behagelig på langtur. 

men jeg ser den med lårstøtte. den digger jeg på setene jeg har nå.

 

jeg skal følge med litt på finn, og se om det kommer ett sportsinteriør med korsryggstøtte, kanskje det kan funke og 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde disse i E39, tror det var elektriske Comfort seter med memory. De var gode å sitte i men manglet skikkelig støtte under lårene, ihvertfall for meg som er 190cm, sportsetene hadde bedre lårstøtte fordi en kunne dra ut denne puta men jeg synes de var gode i ryggen

IMG_20170810_134945403.jpg

Endret av Hpi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...