Gå til innhold

Koding av ECU manuell / automat E39 530D


K.F
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har en e39 530d som er blitt bytta hjerne på, bilen har automat men ble satt inn ei hjerne fra manuell da dette var tilgjengelig. ble også satt inn ews og tatt nøkkel lås fra denne bilen..

 

er det en måte og få kodet dette til automat? sliter nå med at kickdown ikke funker, og girkasse kaster "canbus moment reduction" feilkode. går ikke i nødmodus, men kan ha hard giring av og til. 

 

program jeg har tilgjengelig er ncs expert, inpa, ista d og p, winkfp, bmwscanner. har også mulighet til å lese ut å legge inn igjen map på hjerna, men kun partial fil. 

Veit at på ms41 hjernene ( e39  bensin ) så kan man synkronisere ecu med ews fra automat bil, og dermed er ecu i "automat". men der kan jeg også fjerne startsperra etterpå, noe jeg ikke kan på denne ecu. (dde 4, edc15) 

er det samme prosedyre på diesel? kan jeg sette inn igjen ews og nøkkel fra orginal bil  og kode dette til ny/brukt ecu? eller er det slik desse kan kun kodes en gang ? 

håper på svar fra folk som har gjort dette selv, eventuelt folk som har skiftet ecu og brukt samme ews...

mvh,

Kjetil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...