Gå til innhold

E46 318i N42 Misfire with fuel cut off, P1347


hovland87@gmail.com
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har eg 318i N42 som ikke sviver som den skal. 

Jeg kan begynne med å forklare hva jeg har gjort. Når jeg kjøpte bilen gikk det an å kjøre med den i 30 minutter, så dauet den uten forvarsel. Måtte vente til den var kald igjen før det gikk an å kjøre videre. Fant ut at feilen var at det var kommet olje inn i ledningsnettet fra kamakselsensorene. Så jeg tok av hele ledningsnettet, skiftet de ledningene som hadde olje under isolasjonen, satt det på igjen, og skiftet begge kamakselsensorene. Styringsenheten hadde også fått olje inni seg, så jeg kjøpte en lik og fikk denne klonet slik at de er helt like.

Etter dette var ferdig kom det opp en feilkode, P1347 Cylinder 3 misfire with fuel cut off. Har prøvd å flytte rundt på tennplugger og coiler, men problemet er fremdeles på sylinder 3. Har også tatt kompresjonstest. Denne var helt fin, ingen lekkasjer på noen av sylinderne. 

 

Er det noen som har forslag til hva dette kan være og hvordan fikse problemet?

På forhånd takk!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det hende flere av coilene dine er lurvete ?

Da jeg kjøpte min (318i N42) sto det allerede 2 uorginale coiler i den. Da hadde den gått 130k .

Nå har den gått 200k og jeg har skifta 4 defekte  coiler etter jeg kjøpte den..

 

Mener å huske jeg ikke fikk det helt til å stemme når jeg flytta rundt på dem og brukte diagnose. Kjøpte ivertfall 4 nye første gang, og det løste problemet. Tok vare på de gamle som reserve. Etter det har jeg bare koblet ut en og en coil med motoren igang for å høre hvem den ikke tenner på når jeg har fått motorlampe og "snekkemotor" .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...