Gå til innhold

Bilen bremser kun foran


mrdalland
 Share

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg en e60 i helgen og var meget godt fornøyd med bilen. Eneste jeg reagerte på var at bremsepedalen tok langt inne og bremset ganske dårlig. Så tilfeldigvis at bremseskivene bak var betydelig mer rusten enn de foran, så gikk bak og kjente på skivene etter en god kjøretur og merket at disse var helt kald. Så bilen bremser altså ikke bak i det hele tatt. Lette litt rundt på nettet for å prøve å finne mulige problemstillinger men kom ikke frem til noe, så prøver meg her, noen som har vært borti det før? Luft i systemet? 🤔

Takker for svar på forhånd! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Daniel. skrev:

Har du sett om det er lite bremsevæske?

De fleste tidligere årsmodeller av E60/61 har begynt å få rustangrep på bremserør.

Er da som oftest på de langsgående rørene under bilen.

Kan være verdt en sjekk :)

Bremsevæske er på max, og kan ikke se noe lekkasje i slanger, men prøvde å lufte bremsene og fant ut at pedalen blir ikke hard selv når motor ikke er i gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk du lufta skikkelig da? Du må pumpe på bremsen 4-5 ganger for å bygge opp trykk før du åpner på calipper ( da bak først, lengst unna bremseveskebeholder/abs/dsc.

Prøvde du å lufte med tenninga på? Lest noe om at abs/dsc må luftes på visse. Søk litt på nettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

folk i Norge kjører som noen gamle kjærring som har veldig god tid til butikken, dette kombinert med at biler har jo "omtrent 85/15 i bremsefordeling sikkert" så gjør det ofte at ting i bakbremser ruster fast.  

å jeg kan nesten si med 100 prosent sikkerhet at det ikke er bremserør , da alle moderne biler har jo gjerne kryss system, DVS venstre foran høyre bak, og motsatt, så om et rør bak ryker mister man bremser på et forhjul og et bakhjul.

demonter bremser bak, se at ting faktisk fungerer. for alt du vet så kan bremser bak ha hnegt seg på å bremsevæska kokt pga folk ikke følger med, å da kan du få litt funky pedal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 27.11.2017 at 0.07, mrdalland skrev:

Takker for svar på forhånd! 

Jeg tipper du får fine bremser igjen dersom du gjør dette:

  • Skru av bremsekaliper, demonter selve kaliper og monter sammen igjen med nye pakninger (rep-sett med pakninger fåes kjøpt) Eksempel: Montering av kaliper
  • Puss bremseklavene rene der de er i kontakt med bremseklossene. Gjør det samme med bremsekaliper. Smør litt bremsepasta som anvist på "ørene" på bremseklossene, og på baksiden hvis de ikke er av typen som har anti-skrik-padding fra før.
  • Monter sammen igjen
  • Luft bremsene, gjerne med trykkluft, dette settet gjør det enkelt (koster ca 400 kr på nett)
Endret av Hollabaloo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...