Gå til innhold

Hjelp til programmering


Haakon1967
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

Har satt opp en ren pc med det meste av koding til BMW

har lagt inn wmvare, inpa, progman og det man finner på nett, en del kjøpt via ebay.

Har en E65 produsert 10/2003, og sliter med å både forstå programmene og oppkobling.

Om noen har mulighet til å ta en lærerunde eller vise meg, så hadde jeg satt pris på dette.

Bor i Drammen, og jobber i Hokksund

Ha en herlig dag videre :)

Haakon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja for noe møkk. Progman slettet CAS modulen min. Orker ikke å skrive hele historien da den ligger på forumet her alftformange ganger.
Vet om flere som har fått problemer med bilene sine etter å brukt dette programmet.
"SweetBMW" har også sagt at folk ikke må bruke dette.

Etter å ha sjekket litt rundt akkurat dette så har programmet evner til å gjøre ting som de ikke blir bedt om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, TRF skrev:

Du tror altså ikke at det er  brukerfeil innvolvert her?

Nei.
Hadde jo aldri komentert om det var min feil. Men vi er off topic.

Til trådstarter så vil jeg heller anbefale deg å skaffe ISTA- D (dagens brukte) ellers INPA, NCS, Carly (bluetooth).

"Otis" her inne har oppsett for dette i sin signatur.

Endret av Reef89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, spørmålet var om hjelp til dette, da det er MYE å fordøye av video, og annet før man kommer til poenget...

Har ingen erfaring med BMW sine programmer, så ønsket da heller å få litt hjelp, så man forstår det grunnleggende. Om ista-D er bedre, så er det vel ikke verre enn å få tak i det, og all bruk enten det er progman, inpa eller annet har feilkilder, eller kan lett brukes feil....

Klokere å spørre noe som KAN, enn å tro at man må lære alt på den harde måten..... så... anyone?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ista d/inpa er diagnose.

Ista p/ncs Expert er for koding. Ista p behøver helst icom. 

Ellers kan man også bruke tool32 i steden for ncs mener jeg.

Det ligger guider for ncs på nett. Ista d og inpa er ikke ting trenger så mye guide på da de er ganske enkle å bruke. Spesielt ista.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Haakon1967 skrev:

Vel, spørmålet var om hjelp til dette, da det er MYE å fordøye av video, og annet før man kommer til poenget...

Har ingen erfaring med BMW sine programmer, så ønsket da heller å få litt hjelp, så man forstår det grunnleggende. Om ista-D er bedre, så er det vel ikke verre enn å få tak i det, og all bruk enten det er progman, inpa eller annet har feilkilder, eller kan lett brukes feil....

Klokere å spørre noe som KAN, enn å tro at man må lære alt på den harde måten..... så... anyone?

Vis du har lyst til og ta turen til Siljan så kan jeg være behjelpelig med oppsett til icom og en kjapp innføring av hvordan jeg har brukt det. Har fårløpig ikke gjort noe galskap med min, men har vært nære på å gjøre noen blemmer. Har desverre ikke noe kunnskap om usb d/can ledninger eller enet. Nye ista+ må du ha lader tilkoblet når du sletter feil meldigner typ lader 9000kr wsc 720 eller lignende. Da den har begynt og skru av bilen under sletting av feilkoder. Det var nytt for meg også, ble litt stresset av at den har begynt med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Otis

Har ordnet en egen pc med kun program for BMW for å fjerne de fleste feilkilder, og fått testet så vidt hva det er. Gamle E65 fra 10/2003 er hverken glad i autodetect eller bruk av chassinummer, og har vært direkte kranglete med oppkobling, så har derfor bedt om hjelp istedet for å lure :)

Takker for svar og sjekket linker ;)

Haakon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...