Gå til innhold

Noen funderinger over Ista/Inpa/kabler og modeller.


Øyvind.J
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Vi er 2 kollegaer som har kjøpt inn en laptop med ulike programmer og et par kabler til våre BMW. Henholdsvis 2012 F11 og 2005, E87 . Vi fikk pakken i kveld og skal prøve i morgen. Vi vet ingenting om BMW diagnose og står på bar bakke, klare til å lære:)

Med i pakken fikk vi Rheingold, Ista, Inpa og tool 32, samt noen fler som jeg ikke husker helt i farta. Fikk med 2 sett kabler.

Har litt funderinger om hvilken kabel til hvilken jobb eller til hvilken bil.  Kan jeg kjøre diagnose på min gamle 05 e87 med rheingold eller er jeg stuck med gammeldagse Inpa? Vært fint om vi begge kunne bruke Ista D, da dette programmet virker mer moderne og lettlært.  

Er det ulik kabel til koding og diagnose? Eller er k+dcan/k-can til ulike årsmodeller?  Har sikkert maaange fler spørsmål senere når man har fått koblet seg opp, tenkte bare å skaffe bittelitt background info om de ulike modeller, diagnoser og kabler. Kan jeg kode inn f.eks en sensor på min 05 e87 med samme program som til f11? Ista p.

Beklager korka spørsmål som jeg sikkert kunne googlet, men dere sitter med såppas god kompetanse så det blir mer ryddig å bare spørre dere rett ut her. 

Kom gjerne med innspill her, all info er god info. 

Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ista fungerer fint på e87, bruker det på min e46. Angående kabel, så har jeg en med bryter på som jeg skyver til høyre eller venstre. På e46 må jeg ha den helt il venstre, mens på e90 på jeg ha den helt til høyre hvis jeg husker korrekt. Er vell noe med k line og d can bus regner jeg med. Nyere biler enn e90 vet jeg dessverre ikke, men står endel på første side i den store diagnose tråden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det! 

Fikk ikke lader med PC så har bare prøvd å åpne programmer uten å koble til bil. Må få kjøpt meg en lader til uka. 

Fint om man kan bruke Ista i stedet for Inpa, bedre layout. 

Skal bruke kvelden på å lese meg opp i diagnosetråden:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...