Gå til innhold

Problem med e39 når d regner


Slappepotte
 Share

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen.

Jeg har et problem med min e39 523 bensin.

Når det regner ute, så begynner bilen min og oppføre seg veldig rart. Den starter som et skudd, men etter noen sekunder med kjøring så bilen veldig dau, og sviver dårlig. Når jeg stopper opp, så dauer som regel bilen, og jeg må stå og kinne en del før den putrer seg igang igjen, og etter litt så sviver den fint igjen. Ingen problemer med bilen når d er tørt, eller bare yrer, kommer når det regner ganske godt, og står i regnet. Når jeg står og kinner og må putre den igang, så ryker den fælt. Det jeg vet er at toppakninga har vært litt dårlig en stund, men skulle ikke tro at den er problemet når bilen står i reng (?)

Samtidig så "slurper" bremsepedalen fælt når den har stått i regnet litt. Har bytta bremsevæske for bare litt siden. Er vel ganske tydelig at det er vann i bremsesystemet en plass, men hvor ? :P

Takker for alle svar som kan hjelpe!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk dreneringen under kupefilteret ditt på førarsida.

 

Edit: Eg meiner ikkje den svarte stussen som stikk ut under kupefilteret, men den som er i det rommet under der kupefilteret ligg. Altså der bremsevæsketanken er.

Endret av mcbanan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, mcbanan skrev:

Sjekk dreneringen under kupefilteret ditt på førarsida.

 

Edit: Eg meiner ikkje den svarte stussen som stikk ut under kupefilteret, men den som er i det rommet under der kupefilteret ligg. Altså der bremsevæsketanken er.

Regner med du sikter til den slurpelyden fra bremser nå ? Skal sjekke den snarest, og gi tilbakemelding :)

1 time siden, Otis skrev:

Også kan det i tillegg være feil med veiv eller kam aksel sensor.

 

Regner med du sikter til det første problemet ? Hvis ja, rart at det bare skjer i regn da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper jeg ikke roter fælt nå, men: Synes å huske at hvis det står vann i brønnen der bremseservoen står, og den har en lekkasje så kan den ta inn vann. Siden det er sug mot motoren vil det komme vann inn i den. Håper ingen ler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, orala skrev:

Håper jeg ikke roter fælt nå, men: Synes å huske at hvis det står vann i brønnen der bremseservoen står, og den har en lekkasje så kan den ta inn vann. Siden det er sug mot motoren vil det komme vann inn i den. Håper ingen ler.

Tror ikke bremsekraftforsterkeren er vanntett (?)

 

22 timer siden, mcbanan skrev:

Sjekk dreneringen under kupefilteret ditt på førarsida.

 

Edit: Eg meiner ikkje den svarte stussen som stikk ut under kupefilteret, men den som er i det rommet under der kupefilteret ligg. Altså der bremsevæsketanken er.

Tusen takk for hjelp, fikk spylt ut av det og sugd opp masse drit, så nå renner det som bare det :)

 

Edit: Hvis noen har noen tips til det andre problemet mitt, med at den fusker og ryker og er tungstarter når den har stått i regnet, så hadde jeg vært evig takknemlig :)

Samtidig mens jeg er i gang; noen som vet hva sensoren på dette bildet heter ? Den lekker olje, men regner ikke med den er årsaken til det andre problemet mitt.

https://imgur.com/a/k70DQ

Endret av Slappepotte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...