Gå til innhold

Ujevn motorgang, sliter med belastning ved lavt turtall


AFR
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

Har en BMW X3 2007 E83N 2.0i som sliter med belastning på lavt turtall. Km ca 180 000+

Sliter og med ujevn motor gang ved kald motor og ved kald luft temperatur går motoren så ujevnt om ikke motoren ruses ved start at den stopper innen kort tid.

Feil koden jeg får er Multiple misfire on multiple cylinders. Denne kommer om eg ikke ruser bilen ved kald motor. Ikke hver gang men veldig ofte.

Hadde for en tid tilbake da problemene startet fikk jeg feil på registeret og skiftet da register kjede å strammer da dette ikke var byttet.

Har etter dette skiftet en del deler: Valvtronic motor, veivhus ventil med luft slanger, veivakselføler, coiler, tennplugger, nytt batteri. Dette har gjort noen forbedringer men ikke fikset problemet.

Har et nytt drivstoff filter liggende som skal skiftes ved anledning da dette nok aldri har blitt skiftet!

Har nå skaffet brukende diagnose verktøy: Icarsoft CR plus multibrand.

Ser litt på om knocking sensoren kan være feil på men usikker på hvilken verdi som skal vises her. Har utslag på sylinder 1, 4 og 0 på 2, 3. men det er vel felles sensor etter slik jeg har sett det?

Noen som har noen tips som kan hjelpe eller eventuelt noen idea hva jeg bør se etter gjennom diagnose verktøyet?

 

Endret av AFR
Mer info!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...