Gå til innhold

Naf medlemsskap verdt det lengre?


Gorg
 Share

Anbefalte innlegg

Bmwccn la ut denne idag på facebook

http://kjellmagnerystad.blogg.no/1512734696_derfor_m_du_melde_deg_ut_av_naf.html

Kjente at lysten for å melde seg ut av NAF, og sendte dem mail om utmeldelse.

Hva synes du?

Er veldig enig at verdiene til organisasjonen har gått langt ifra de kjerneverdiene som NAF er kjent for, og fordelene er ikke verdt mye lengre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tolker det dit at om du har en sykkel, så er NAF rette organisasjon for deg. Ting har endret seg i NAF siden oppstarten i 1924. Fler og fler bileiere melder seg ut, noe man jo kan skjønne da de ikke representerer interessene for oss bil-eiere!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har meldt meg ut av NAF nå, ilag ned flere motorsportinterreserte. NAF var før en motororganisasjon med flere motorsportavdelinger i forskjellige former. Den nye profilen til NAF sier at dem skal fremstå mer miljøvennlig og politisk korrekt. Dermed har dem lagt ned sine motorsportklubber i norge, med øyeblikkelig virkning. Mange var nødt til å starte egne klubber eller komme over til andre (som NMK, KNA osv) 

Som bilistorganisasjon har jeg tidligere hatt nytte av NAF boken; fin å bruke på biltur i norge. I tillegg har jeg brukt NAF veihjelp ved et par anledninger. Om dette er verdt det for å fortsette som medlem i NAF? Svaret er enkelt nei.

Som elbil fører eller gående/syklende er jeg sikker p at NAF kommer til å fortsette å jobbe for disse gruppenes rettigheter. Oss andre er glemt. I tillegg minnes jeg før NAF som en organisasjon man fikk hjelp av....kall det en slags fagforbund bare for billister. Slik er det ikke lenger i dagens byråkrati. Ikke NAF sin feil direkte, men det er vanskeligere å nå fram nå enn det var før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm og jeg som meldte meg inn i juli i år(medlemsskap u/veihjelp). Jeg skal la medlemsskapet gå i 1 år og fornyer det ikke. Skal på EU med bilen nå og da har jeg "spart" inn medlemsskapsavgiften. Fordi jeg også var der på EU-kontroll med E91en. Det er ikke akkurat et taktisk valg den nye strategien deres, men de er svært hyggelig og hjelpsom på NAF-stasjonen her iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fornyet heller ikke når medlemskapet gikk ut i mai. For min del var veihjelpen litt av poenget, men alle forsikringer har jo dette nå. I tillegg er jo medlemskapet personlig, slik at det kun gjaldt om jeg var med i bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med det som skrives over.

Avslutta medlemskapet mitt for et par år siden, men var egentlig godt fornøyd med tjenestene de hadde. Men mener de beveger seg litt i feil retning. 

Det at de skal begynne å reparere biler på trafikkstasjonene tror jeg også er et stort og feil steg bort i fra uavhengigheten som trafikkstasjonen byr på. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo nettopp dette jeg har sagt i så mange år, NAF er ikke bilistenes organisasjon lengere. Jeg meldte meg ut av NAF for mange å siden, nettopp pga dette som har kommet frem først nå i det siste. 

Men jeg ville ikke ha sett på utmeldingen som en kostnad spart. Jeg meldte meg inn i Amcar, lenge før jeg selv kjøpte amerikansk bil. Amcar er en organisasjon som de siste 10 årene har begynt å favne om alle bilmerker. Det er vel kun navnet som gir relasjoner til amerikanske biler. Du får rabatter på deler, finans, forsikring og rettshjelp uansett bilmerke du har. Så synes jeg det er litt artig å støtte en organisasjon som faktisk har gjort det lettere å være bilentusiast i Norge. 30 års reglen for veteran, utfasingen av hk avgift, fjerning av avgiften som gikk på motorvolum, selvbygger regelen pluss en god del forenklinger i hverdagen til bilinteresserte.

https://www.amcar.no/amcar+bilpolitisk/bilpolitisk info/1219/hva+amcar+har+gjort.html

Amcar har eget utvalg som kun jobber ene og alene mot politikere og myndigheter for å bedre og forenkle hverdagen vår. Og når ting gangner amcar folket, ja da kommer det alle bilentusiaster til gode. Flere og flere ikke amerikanske merkeklubber tilslutter seg amcar, jeg håper virkelig at BMW CCN følger etter. Vi trenger at så mange som mulig står sammen mot de stadig voksne «anti bil» holdningene som vokser frem i den politiske verden.

https://www.amcar.no/amcar+bilpolitisk/bilpolitisk info/1163/bilpolitisk+program.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...