Gå til innhold

Naf medlemsskap verdt det lengre?


Gorg
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg var medlem av Amcar for sikkert 15 år siden, fikk billigere forsikring allerede da på min Ford Taunus:)  Var bare medlem noen få år, ska fundere på å melde meg inn igjen! Amcar er bra. På forsiden deres er det tilogmed bilde av en BMW i midten av 2 andre biler;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Meldte meg ut med en gang jeg solgte motorsykkelen i forfjor høst. Hadde MC-medlemskap med veihjelp som var greit å ha siden jeg kun hadde ansvarsforsikring på denne. - Og det var den eneste grunnen til at jeg var meldlem. Kjekt med NAF-veibok, men ble mer imponert av Michelin sine veibøker og kart etter å ha kjøpt disse for Italiaferie i fjor. 

Når de i tillegg nå også har egeninteresser ved EU-kontroll og NAF-test mister de dessverre det som var fortrinnet deres før. 

Veihjelp har jo alle forsikringer nå (vertfall fra Kasko og oppover), og for oss som er så heldige å ha nyere BMW som er under 5 år gammel, så har jo BMW gratis mobilitetsgaranti i hele Europa. 

Som @Fredrik 90 skriver, tror jeg det er mange flere fordeler med å melde seg inn i Amcar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er den artikkelen et medlemsfrieri fra NAF sin side? Man har jo tidligere fått inntrykk av NAF sin grønne profil. At dem da plutselig støtter diesel i disse tider hvor medlemmene flykter? Den kjøper ikke jeg. Jeg kjører diesel enda, uavhengig av hva andre mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, MGunders skrev:

Skal like å se hvor mye de kommer til å jobbe for å forhindre dette. En ting er å uttale seg, noe annet er å faktisk jobbe mot politikerene for å stoppe dette vedtaket. 

Også må det påpekes at de åpner for å øke dieselavgiften. Det betyr ikke at de kommer til å gjøre det 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Evopower skrev:

Er den artikkelen et medlemsfrieri fra NAF sin side? Man har jo tidligere fått inntrykk av NAF sin grønne profil. At dem da plutselig støtter diesel i disse tider hvor medlemmene flykter? Den kjøper ikke jeg. Jeg kjører diesel enda, uavhengig av hva andre mener.

Jeg mistenker at det er medlemsfrieri ja.

1 time siden, Fredrik 90 skrev:

Skal like å se hvor mye de kommer til å jobbe for å forhindre dette. En ting er å uttale seg, noe annet er å faktisk jobbe mot politikerene for å stoppe dette vedtaket. 

Også må det påpekes at de åpner for å øke dieselavgiften. Det betyr ikke at de kommer til å gjøre det 😀

Holder med deg der, er bare det at når det åpnes for å øke en avgift så er det så veldig mye nærmere at den faktisk blir innført

Enkel måte å få inn ekstra avgiftskroner på.

Kommer til å fortsette å kjøre diesel en stund til. Kan ikke høre på alle dommedagsprofetier

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, MGunders skrev:

Jeg mistenker at det er medlemsfrieri ja.

Holder med deg der, er bare det at når det åpnes for å øke en avgift så er det så veldig mye nærmere at den faktisk blir innført

Enkel måte å få inn ekstra avgiftskroner på.

Kommer til å fortsette å kjøre diesel en stund til. Kan ikke høre på alle dommedagsprofetier

Jeg setter min lit til FrP om at hvis de øker avgiften på diesel så skal det kompenseres ett annet sted. Jeg liker ikke at de snakker om at de skal øke NOX og CO2 avgiften, jeg forventer da at de foretar kutt i vektavgiften på bilene for å kompensere dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Problemet" med diesel er all småkjøringen i byer, spesielt på kalde vinterdager. Bor man utenfor byen og må kjøre et stykke er jo diesel mest miljøvennlig, som det også sies i artikkelen. De fleste er vel enige at luftkvaliteten i en trafikkert storby ikke er til å juble over og spesielt ikke på vinterstid. Dessverre er det Oslo by som alltid er utgangspunkt for slike avgjørelser og Norge ellers må følge på.

Jeg er på langt vei enig i bilfritt bysentrum rundt om(utenom varelevering, håndtverkere osv.), men at "vi" utenom store lille Oslo sentrum skal lide er ikke gjennomtenkt. :)

Om dette er et spill for skue fra NAF på grunn av forrige klagestorm vet jeg ikke, men de har et poeng iallefall her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...