Gå til innhold

Uhell på glatten - E61


Christian Vatshelle
 Share

Anbefalte innlegg

Hei! Hadde her forleden et uhell på glatten med E61'n min.

Airbag'ene ble utløst og jeg har skaffet meg nytt dahsbord og airbag'er. 

Fått start på bilen nå, men jeg lurer på; Hva er det som utløser airbag'ene?

Er det akselerasjonssensor eller er det noen form for støtbjelker i vangen som tar i mot? Hva må jeg evt. Bytte for å få den i orden igjen?

Forstår at begge airbag'ene må byttes sammen med beltestrammeren og sleperingen i rattet + BST'en. Airbag-modul ok. 

Bilen er ikke skjev, men fanger fikk seg en trøkk. Setter pris på tilbakemeldinger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Den røk den og ja, montert ny fanger og fikk tak i nytt dashbord og ratt air bag, montert opp ny btc (sprengladningen på plusspolen) og fikk beskjed av Jæger om å bare montere alt og slette feilkoder hvis den ikke var åpenbart skjev. Bilen har vært til skjevhetskontroll og alt var ok, så satser på alt er greit👌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Christian Vatshelle skrev:

Den røk den og ja, montert ny fanger og fikk tak i nytt dashbord og ratt air bag, montert opp ny btc (sprengladningen på plusspolen) og fikk beskjed av Jæger om å bare montere alt og slette feilkoder hvis den ikke var åpenbart skjev. Bilen har vært til skjevhetskontroll og alt var ok, så satser på alt er greit👌

Ok, hvis den har vært på 4hjuls hos BMW og traversene er ok og slik så er det tut og kjør. Slett feilkodene så burde alt være ok igjen. Sjekk at beltestrammere ikke ble utløst også, det er litt forskjellig design på modellene men mener de også har en liten gassbeholder som utløses. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...