Gå til innhold

Installere sub med høg-inngang forsterker e91


Anbefalte innlegg

Hei hei!

Skal til å installere sub i ein 320d e91

Har funnet ut at OEM spilleren ikkje har RCA innganger og har derfor kjøpt ein forsterker som støtter høg-nivå. 

Lurer da på kor eg skal hente høytalersignal!? Også hvilken kabler skal eg bruke for å trekke signalet bak til forsterker. Det vil fungere med vanlige høgtalerkabler??

Takker for svar :)

Komponentar: Pioneer gm-D8601 og Ground zero gzrw 10d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, du kan bruke kabelen som går til subbene under setet som høyttaler signal. Disse kablene kan så gå inn i en overgang til rca. Disse rca kablene trekker du til forsterkeren. forsterkeren må også ha strøm (pluss på batteriet) og jord. Den må også ha en signal kabel for når forsterkeren skal starte som kan bli brukt fra fks 12v uttak baki (noen har dette)

Har ikke link til overgang fra signal-kabel til rca men dette kan googles frem.

Finnes sett som inneholder alt du trenger av kabler om du ikke har dette. ( uten overgangen overgangen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kun 4 høytalere, dei i dørene. Har ingen subb  under seter :/  Deffor eg er i tvil om kor eg skal hente signalet.

Ja fikk med ein type RCA-ledning med forsterkaren. Den har to RCA-plugger i eine enden og 4  lednignar (med synlig kobber) fordelt likt på dei to RCA-pluggene i andre enden. Så rekner med de 4 endene skal ha kvart sitt høytalersignal?

 

Endret av herskeren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fekk kobla opp alle ledningane, og forsterkar med alt. Så er da jo alltid et men då ...:( 

Subben spele så utrolig lavt! Den har alt for lavt volum i forhold til de andre høgtalaren i bilen. Klare ikkje skjønna ka problemet er(?????)

Har då kobla meg på lydsignalet fra subb under førersetet. Strakk høgtalarkabelen bak til forsterkar og kobla meg på RCA-adapter-ledningen som fulgte med forsterkaren. Forsterkar slår seg på og av slik som den skal.

Noken så har ein idee??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...