Gå til innhold

E91 2008 slitasjesensor brems bak og CBS


LES
 Share

Anbefalte innlegg

Hadde problem med at bilen varslet at bilen måtte på verksted pga bremser bak, jeg sjekket og fant ut at klossene bak var helt fine og sensoren såg tilsynelatende fin ut. Kortsluttet derfor bare ledningene inn mot bilen og resatte CBS. Det funket fint en stund, helt til jeg fikk samme beskjed igjen. Tok enn ny sjekk og fant brudd på ledningen til sensoren.

Har nå bare kortsluttet sensoren igjen og resatt CBS, slik at feilen forsvant. 

Nå står det at "remaining lifespan 22000km" på bremsene bak. (Noe som jo er veldig lite...)

Hvordan skal jeg få CBS på bremsene bak til å bli rett igjen? Må bilen inn til Bavaria for resetting og kalibrering?
Det står så mye på diverse forum på nettet...

Eventuelt så kan jeg sette på nye klosser og ny sensor, men det hjelper lite hvis CBS tror at de nye klossene varer i 20000km.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg byttet bremser på min  E91 320xdat for 2 år siden og bilen varsler fortsatt at det er 80 000km til bremser må byttes. 22 000km vil du sikkert kunne kjøre lenge. Tror faktisk ikke den teller ned virkelige km om du skjønner. 

Som du nevner er det mulig og fysisk måle klossene for deretter og legge dette inn via diagnoseutstyret. Det må sikkert Bavaria gjøre, som raskt koster like mye som om du tenker og bytte klosser selv. 

Jeg slet av  slitasjevarsleren ved et uhell og bare spleiset den igjen. Funket helt fint til jeg fikk kjøpt ny.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...