Gå til innhold

Tre barnestoler i F15


justemann
 Share

Anbefalte innlegg

Er det nokon som veit om det let seg gjera å ha tre bakovervendte barneseter i X5 40e? Er det berre å gløyme isofix-festene om ein må ha tre stolar?  Eg finn ein tråd kor konklusjonen er at 2-serie Grand Tourer er eigna til formålet, men ser ikkje at X5 vert skiven om i den tråden. Eit alternativ kan vera Audi Q7 e-tron, som eg ser har tre isofix i baksetet. Nokon som eventuelt har erfaring med den? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Først og fremst så har jeg ikke greie på F15, men gjorde litt søk på nett ang. barneseter i den. Anbefaler å sjekke ut denne:

Jeg leser flere får det til med god margin, men ingen nevner, som jeg kan se, noe særlig om bakovervendt. Isofix er bare på de to ytterste setene i X5 og jeg mener det er kun Q7 i denne klassen som har tre isofix i baksetet. Nå er både X5 og Q7 flotte biler, så du blir nok fornøyd uansett hva du velger. :)

Jeg anbefaler å ta kontakt med din lokale BMW-forhandler. Om de vil selge deg en flott X5 40e så vil de nok mer enn gjerne teste ut barneseter i den. De har helt sikkert BMWs egne barneseter inne for å teste med :)

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Gorg skrev:

Kan ikke se at det er tre sett isofix i den, men det er vel nok bredde så bør jo være mulig hvis du har en base i midten med belte?

Fått trillinger eller bare tre veldig tette? 😃

Nei, det er nok berre to isofix i X5, men eg lurer på om det er plass til eit sete i midten om ein brukar isofix-festene på sidene. Eg ser at det eg skriv kan tolkast som at det er tre isofix-fester, men som Marius2002 skriv, er det vel diverre berre Q7 som har det. Q7 er nok større enn X5, men om det går med tre seter bak i X5 er det den eg føretrekk, seier eg utan å ha prøvd nokon av dei, noko eg sjølvsagt må. Behovet for tre stolar kom litt meir plutseleg enn venta. Hadde ein frå før, har no tvillingar på veg. Stor stas! :)

 

 

7 timer siden, Marius2002 skrev:

men gjorde litt søk på nett ang. barneseter i den. Anbefaler å sjekke ut denne:

Takk takk! Dette ser jo i utgangspunktet lovande ut :)

5 timer siden, Marius2002 skrev:

Jeg leser flere får det til med god margin, men ingen nevner, som jeg kan se, noe særlig om bakovervendt. Isofix er bare på de to ytterste setene i X5 og jeg mener det er kun Q7 i denne klassen som har tre isofix i baksetet. Nå er både X5 og Q7 flotte biler, så du blir nok fornøyd uansett hva du velger. :)

Nei, det er akkurat det eg finn òg. Fleire får det lett til med ulike kombinasjonar av framover- og bakovervendte stolar, men ingen skriv noko om tre bakovervendte på rad. Sjølv om det er X5 eg har mest lyst på, av ulike årsaker, blir eg nok godt fornøgd med Q7 òg, ja. Det fristar ikkje særleg hverken med Touran-liknande bilar eller enno større bilar som Multivan og V-klasse. 

4 timer siden, Marius2002 skrev:

Jeg anbefaler å ta kontakt med din lokale BMW-forhandler. Om de vil selge deg en flott X5 40e så vil de nok mer enn gjerne teste ut barneseter i den. De har helt sikkert BMWs egne barneseter inne for å teste med :)

Ja, heilt klart. Besøk hos både Møller og Jæger står på to do-lista, men eg hadde eit håp om at nokon her inne hadde erfaring med samme utfordringa. Kona er litt skeptisk til BMW-stolar sidan ho finn lite testinformasjon om dei, og sidan ho helst vil kjøpe testvinnar-stolar... Og det vil igrunn eg òg. Men om det er plass til tre BMW-stolar, er jo det ein klar indikasjon på at det kan vera plass til andre stolar og. 

 

 

37 minutter siden, e30_joakim skrev:

Det bør vel gå fint om det er isofix i midt settet ? 

Ja, men det er det berre Q7 som har. Reknar med det går greitt der, men har i utgangspunktet mest lyst på X5, og er difor nysgjerrig på om det går tre i breidda i den òg. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal være litt forsiktig med å tolke "testvinner" sete som sikrest sete. Resultatene av slike tester har gjerne innbakte komponenter som "hvor lett er det å montere" "miljøvennlige stoffer" etc. Det betyr at et strengt tatt tryggere sete kan tape mot et mindre trygt sete. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Ser ikke for meg at dette går. I så fall må det være tre smale stoler. Isofiksfestene er av en eller annen grunn plassert for langt mot midten i bilen... Vi har ett bakovervendt og ett framovervendt og da går det så vidt og sitte mellom setene for en voksen.    Forøvrig en flott familiebil👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høyre! Eg ser forresten at eg sikkert ikkje er heilt inne i barneseteterminologien. Eg skreiv beltestol i førre innlegg, men meinte bakovervende stolar for barn mellom 1 og 4 år (eller noko i den gata). Beltestolar er kanskje noko anna igjen? Hadde det gått med tre bakovervendte i X4? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk låne en 17 mod F15 40E M-Sport av Bavaria en helg når min F11 var inne på SW oppgradering. Og jeg var rett og slett drit skuffet. For det første så følte jeg at bilen gikk dårlig,eller den gikk helt greit,men ikke godt nok i en tung stor SUV.

Og for det andre så følte jeg meg innestengt i bilen. Det føltes bare trangt og ikke veldig mye luftig. Kjørte over til Svinesund med full bil,og alle i bilene kommenterte det flere ganger at det var trangt baki,Både bein lengde og bredde. Og bagasje plassen skuffet like mye,så for min del var F15 en stor skuffelse. 

3 barneskoler i bredden går nok greit,men tror stolene vil stå tett i tett,og lage mye pipe skrape plast lyder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...