justemann

Tre barnestoler i F15

Recommended Posts

On 1.2.2018 at 14.15, justemann skrev:

Godt å høyre! Eg ser forresten at eg sikkert ikkje er heilt inne i barneseteterminologien. Eg skreiv beltestol i førre innlegg, men meinte bakovervende stolar for barn mellom 1 og 4 år (eller noko i den gata). Beltestolar er kanskje noko anna igjen? Hadde det gått med tre bakovervendte i X4? 

Beltestol er (ihvertfall i mitt hode) stoler der barnet er sikret med bilens belte, og stolene altså ikke har egne seler.

Jeg er litt der at det meste går med korrekte stoler. I ditt tilfelle er det vel mest aktuelt med en tvilling på hver side og største mann i midten. Om en ikke kjøper det største beistet som finnes av babystoler (vi har Brio/Britax Primo, den er ganske liten) vil jeg tro det går helt fint.

Om jeg får mulighet kan jeg forsåvidt teste i vår egen bil, da vi har både dobbelt og trippelt opp med det meste av barneseter. :shock:

Del dette innlegget

Link til innlegg
Del på andre sider
On 7.2.2018 at 21.53, awt skrev:

Beltestol er (ihvertfall i mitt hode) stoler der barnet er sikret med bilens belte, og stolene altså ikke har egne seler.

Ja, det er nok heilt rett. 

Jeg er litt der at det meste går med korrekte stoler. I ditt tilfelle er det vel mest aktuelt med en tvilling på hver side og største mann i midten.

Ja, det er nok slik me må ha det. Eg har funne ein småbarnstol, Klippan Century, som får gode skussmål for tryggleik, og som berre er 42cm brei. Det blir nok ein slik til størstemann, og så får me sjå kva tvillingane blir sitjande i. 

Om jeg får mulighet kan jeg forsåvidt teste i vår egen bil, da vi har både dobbelt og trippelt opp med det meste av barneseter. :shock:

Heilt topp! Ingenting er betre enn det. :D

Del dette innlegget

Link til innlegg
Del på andre sider
On 6.2.2018 at 11.50, bmw cab skrev:

Jeg fikk låne en 17 mod F15 40E M-Sport av Bavaria en helg når min F11 var inne på SW oppgradering. Og jeg var rett og slett drit skuffet. For det første så følte jeg at bilen gikk dårlig,eller den gikk helt greit,men ikke godt nok i en tung stor SUV.

Og for det andre så følte jeg meg innestengt i bilen. Det føltes bare trangt og ikke veldig mye luftig. Kjørte over til Svinesund med full bil,og alle i bilene kommenterte det flere ganger at det var trangt baki,Både bein lengde og bredde. Og bagasje plassen skuffet like mye,så for min del var F15 en stor skuffelse. 

3 barneskoler i bredden går nok greit,men tror stolene vil stå tett i tett,og lage mye pipe skrape plast lyder.

Har merkeleg nok ikkje sett dette innlegget før no. Det er jo absolutt interessant at du opplever bilen som trang. Eg er jo ikkje særleg lysten på å bruke såpass mykje pengar på bil, og ikkje heilt føle på at han er stor nok. 

I ein travel kvardag har eg ikkje fått somla meg til å prøve bilen enno, men reknar med å få tid i den komande vinterferien. Ein annan bil som har blitt aktuell i det siste, er den nye XC90en. Eg les i testar og samanlikningar at den er noko større enn X5, og det tel jo mykje, men om X5 er stor nok er den framleis førstevalet mitt. Det er mykje med Volvoen eg kan like, men at alt frå klima og setevarme til lyd og navi går på touchskjerm er for meg heilt uforståeleg. Å betjene ein touchskjerm medan ein køyrer skurrer kraftig i mine øyre. 

Del dette innlegget

Link til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å legge igjen en kommentar

Opprett en konto

Registrer konto. Det er enkelt!

Registrer en konto

Logg inn

Allerede registrert? Logg inn her.

Logg inn nå

• Ser på dette akkurat nå   0 medlemmer