Gå til innhold

Mini Sveigis sin 525 TdsA.Da var dagen her .The last goodbye…


sveigis
 Share

Anbefalte innlegg

14 timer siden, Bimmerlorris skrev:

Bmw-folk er unike 😃 Folk er så hjelpsomme 👍 Men det er jo ikke så rart at folk tilbyr seg å hjelpe deg heller da, for du er jo en så jovial og trivelig kar 👍 Bra oppdatering. Du får selv de trausteste ting til å virke spennende, bare pga din evne til å formidle 😃

Ja sant det , vi i Bmw miljøet må jo hjelpe til 😃

tusen takk Tore , det var fine og rørende ord 😃.

Jeg er den jeg er og mener at vennlighet og hjelpsomhet kommer jeg lengst med ,hvertfall innen rimelighetens grenser .

Som sagt så oppdaterer jeg og skriver på den måten jeg ser og opplever ting i hverdagen .😀

Og selv de kjedeligste ting i hverdagen , går jo ann å sette litt farge på via skrifting og bilder.😃

Og mens jeg er igang , bænger jeg til med en oppdatering til :

Noe som imponerer meg på dette prosjektet , er iveren etter å hjelpe til , skaffe deler fra andre 😀

At det er ei jente i ung alder som har skaffet seg TDS prosjekt , fenger mange .Og dette er gøy samtidig blir jeg ydmyk .

At jeg har fått 50 meldinger på innboksen om folk som har deler som de vil gi bort /donere , er jeg sikker på .😃

Blir litt satt ut 😀

Nå igår fikk jeg melding av en som hadde dempere bak ,

Når jeg da spør om hva han vil ha og skriver bare , betal frakta så er det greit .

Er så gøy å se tråden på Bimmers og det du /dere gjør og da er det viktig å bidra litt ,får jeg til svar .😃

Og jeg har aldri vært noen tigger /gjettigknark 😀.

Er det da rart at jeg blir litt satt ut?

Samtidig gir det meg boost til å fortsette tråd her og jobbe videre med bilen .

Og igår var det kaffi og prat hos venneparet våres og han hadde jo det jeg trengte , nemlig dette:

image.thumb.jpg.c3938437431d850502102504c8200a3b.jpg

Som dere ser ,ligger dette til tining da det er fullt av is 😃

Men dette funket og med lit stell , er det 100 igjen.

Og jaggu dukket det opp litt deler og som han hadde til TDS 

Dieselfilter:

image.thumb.jpg.b27b61efa76d7f99ce9b598111f29229.jpg

Og to stk oljefilter:

image.thumb.jpg.a777dd824f2c8f64c9f47a8521eae6a9.jpg

Og de filtrere trenger jeg.

Denne har ikke fått ny olje på lenge .

Så skal kjøre en motorens med Biltema olje ,så ny olje med filter etterpå .

Men det blir lenge til .

Først alt det andre 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

anbefaler veldig godt qmi innvendig motorvask, den var kjempe bra for min sin del, motor som har stått stille 6 år, kjørte på me ny biltema olja og qmi motor rens. kjørte 30minutter og drenerte olja, den olja såg ikke ny for å sei det sånt etter 30minutter. kjørte på med royal purple olje og motor behandling fra qmi :) anbefaler det produktet der. sleit litt me ventil tikking , men dette gikk bort etter fikk rensa motoren. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Børvis skrev:

anbefaler veldig godt qmi innvendig motorvask, den var kjempe bra for min sin del, motor som har stått stille 6 år, kjørte på me ny biltema olja og qmi motor rens. kjørte 30minutter og drenerte olja, den olja såg ikke ny for å sei det sånt etter 30minutter. kjørte på med royal purple olje og motor behandling fra qmi :) anbefaler det produktet der. sleit litt me ventil tikking , men dette gikk bort etter fikk rensa motoren. 

Ja blir motorrens ja .

Er lenge siden den har fått ny olje og skal flushes.

De midlene du nevner vet jeg er bra .:)

 

3 timer siden, Gorg skrev:

Er så bra dere kjører på med dette prosjektet! Klart det fenger :D 

Bare fortsett med dette her, og Mini skulle kanskje hatt en egen bruker her inne. 

Gøy å høre Gorg :)

Ja vi fortsetter som bare det og har hatt e34 fri idag.

Eller dvs ,far har brukt timer på nettet for å finne ut ledningsnettet bak på luken.

Mistenker der er mye å ta tak i:).

Tror det er meldt mildere til uken ,så da blir det nok jobbing på bil da .

Begynner å bli ferdig inni straks ,og skal ta ned taktrekket for å se hva jeg kan gjøre med det.

Tror det er egnet til søppel men :).

Hun skal lage bruker her og kommer nok etterhvert til å legge inn litt oppdateringer.

For er mye som hun kan gjøre her som ikke jeg gidder,feks bremser .

Det er arbeid hun kan gjøre og liker .:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott å følge med her Jan, skammer meg over at jeg ikke har fått somlet meg bort til deg ennå. Jeg tror dette blir bra, og du har en imponerende ståpå vilje som holder på med bil ute i Januar... 

Men si meg, vinterlagrer du 535en ute? Skulle ikke den stå hos Øistein?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meget artig prosjekt, og fint lesestoff på en ellers kjedelig mandagskveld. Selv kan jeg anbefale valvoline sin motorrens, har gjort underverker på flere av motorene mine. Men å flushe en gammel motor skal man være litt forsiktig med. All gammel dritt renner ned i bunnpannen og havner i oljesila, så anbefaler å ta av bunnpanna og rengjøre oljesil etterpå. Lykke til med resten av prosjektet, håper å se begge e34ene deres på treff i sommer:-D

Endret av Mossebmw
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Flott å følge med her Jan, skammer meg over at jeg ikke har fått somlet meg bort til deg ennå. Jeg tror dette blir bra, og du har en imponerende ståpå vilje som holder på med bil ute i Januar... 

Men si meg, vinterlagrer du 535en ute? Skulle ikke den stå hos Øistein?

Hehe det går fint Fredrik.:)

Akkurat nå ser den trist ut med masse snø,gåene dempere bak osv ,mem går rette veien heldigvis.

Ja,jeg er sta men så er det jo knallgøy å holde på med dette.

Liksom fått en ny giv ,da jeg føler at 535en er "ferdig" skrudd nå.

Den har jeg gjort detcjeg vil med og bytte kun slitedeler på håper jeg fremover.

Angående vinterlagring hos Øistein,der har skjedd mye stort og koslig hos Øistein ,men det skal jeg ta over tlf og forklare deg ,i mellomtiden står den her enda :)

 

2 timer siden, Mossebmw skrev:

Meget artig prosjekt, og fint lesestoff på en ellers kjedelig mandagskveld. Selv kan jeg anbefale valvoline sin motorrens, har gjort underverker på flere av motorene mine. Men å flushe en gammel motor skal man være litt forsiktig med. All gammel dritt renner ned i bunnpannen og havner i oljesila, så anbefaler å ta av bunnpanna og rengjøre oljesil etterpå. Lykke til med resten av prosjektet, håper å se begge e34ene deres på treff i sommer:-D

Hehe takk for det.:)

Gøy å lese.

Det du sier der med rens osv ,sa faktisk en kamerat av meg og idag.

Han mente jeg skulle være forsiktig .

Det han sa var at jeg burde ta oljeskift nå ,kjøre bilen varm,så et nytt igjen bruke bilen ,så bytte igjen senere.

Hadde jo vært grusomt å ødelegge motoren med en gang :(

Satser på å ha den ferdig nå til våren og da må vi møtes på treff :)

Endret av sveigis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg også fått meg bimmers! :) Jeg er da eieren av bilen som tråden handler om og syntes det er kjempemoro at så mange følger med. Jeg føler meg veldig heldig som har fått denne muligheten til å kjøpe meg prosjektbil som jeg skal skru mye på og ha klar til jeg blir 18 (forhåpentligvis :P) Jeg har alltid elsket e34 og det har alltid vært en drøm om å eie en, spesielt touring. Og hvorfor jeg alltid har ønsket meg en touring er fordi jeg liker disse veldig godt. Da vi skulle igang med leting etter bil var jeg fast bestemt på at jeg skulle ha diesel, og mange lurer på hvorfor jeg akkurat ville ha diesel. Jeg er 17 år og student og med tanke på at e34 skulle være førstegangsbilen måtte jeg ha en bil som ble billig for meg.


Tenkte jeg kunne skrive litt om meg selv også, jeg heter da Julie-Marie er 17 år og blir 18 i August. Jeg holder på å utdanne meg som lett bil mekaniker og går nå mitt siste år på videregående før jeg skal ut som lærling. Jeg har alltid hatt interessen for biler og motor generelt men ble ikke ordentlig bitt av basillen før jeg var 12-13 år. Da fikk jeg være med min pappa å skru på han sine biler. 

Så jeg gleder meg veldig til å komme ordentlig igang med bilen. Planen min i første omgang med bilen å fikse dreneringen på luke, stor service på bilen, sveise bakre del av kanaler, fikse/bytte automatkassen og mye annet.
Når dette er gjort vil jeg fokusere etterhvert på litt senk og felg. Jeg vil ikke ha noe skam lav bil men en bil som er komfortabel å kjøre med på veien. Senkesett har jeg liggende og felger kommer etterhvert som lommeboken min tilater det. Dette er planene for bilen til nå. :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Momrsomt att du skal utdanne deg innen lette kjøretøy:-) er det en ting som er sikkert er att biler kommer alltid til å gå i stykker, så blir ikke arbeidsledig med det første. Tok selv fagbrev i lette kjøretøy for 2 år siden, og trives fortsatt innen faget😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dere begge administratorer på samme tråd eller overtar du tråden nå Julie ? Blei ikke helt klok på dette 😂 Om du har egen tråd på bilen din, legg så ut link 😃

Så hyggelig med unge mennesker som vier disse gamle gode bilene, tid 🎉 

Dtå på og gi bilen masse tid og omsorg så har du en bil med sjel i mange år fremover 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Bimmerlorris skrev:

Er dere begge administratorer på samme tråd eller overtar du tråden nå Julie ? Blei ikke helt klok på dette 😂 Om du har egen tråd på bilen din, legg så ut link 😃

Så hyggelig med unge mennesker som vier disse gamle gode bilene, tid 🎉 

Dtå på og gi bilen masse tid og omsorg så har du en bil med sjel i mange år fremover 👍

Blir både meg og pappa som skriver på denne tråden. Men i starten mest pappa :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Mossebmw skrev:

Momrsomt att du skal utdanne deg innen lette kjøretøy:-) er det en ting som er sikkert er att biler kommer alltid til å gå i stykker, så blir ikke arbeidsledig med det første. Tok selv fagbrev i lette kjøretøy for 2 år siden, og trives fortsatt innen faget😊

Ja syntes selv det er kjempemorsomt og trives veldig til nå ☺️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Mini Sveigis sin 525 TdsA.Da var dagen her .The last goodbye…

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...