Gå til innhold

Mini Sveigis sin 525 TdsA.Da var dagen her .The last goodbye…


sveigis
 Share

Anbefalte innlegg

20 timer siden, norbakken skrev:

Utrolig spennende å følge med, har ventet i spenning på oppdatering 😝 Og selv om det ble et lite set-back i dag så har du vel mest sannsynlig detektert hva som er feilen, nå blir bare jobben å fikse den. Er dog ganske sikker på at denne er på veien igjen ganske så plutselig! Stå på 😎

 

Gøy å høre .:)

Jeg prøver å oppdatere jevnlig.

Ja jeg ble skuffet Einar nå.Holdt på i 3 kvelder med dill og dall  men kommer med oppdatering på hva som skjer .

 

6 timer siden, TRF skrev:

Kult !

Men, diesel fra 2008? Jeg ville vært litt obs på dieseldyr.

Vet du hva TRF?:)

Det var altså så gøy at jeg ble satt ut .

Å høre denne gamle 6er dieselen med turbo ,ja tøffere enn 530d en jeg har .

Så jeg gleder meg masse og håper du kan være til hjelp når jeg må gnage om noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal dere få en oppdatering om hva som skjer videre.

Gårsdagens nedtur ,satte meg litt ut.

Ja jeg var så forbannet ,skuffet at jeg hadde problemer med å sove ,men dette må man jo være forberedt på når man kjøper gammalt drit .

Mest skuffet over at jeg ikke fikk det til nå mtp skilt osv.

Meeeeeen idag har det vært en ny dag og mye har skjedd.

Så starter med tlf samtale til Rats :

Forklarte blalblalbs osv osv men du syle ,de kunne sakene sine gitt!!!

Det jeg kalte en aksel er en ventil.

Den er enten knekt ,eller full av dritt pga gammel olje/dritt.

Denne delen forklarte personen at lar seg bytte men da måtte jeg ned med ventilhuset .Uhhhh,og jeg som ikke har skrudd sånt før .:).

Eller de kunne gjør det mot at jeg sendte del bort.

Hvis ikke dette hjalp så var det noe annet og daxmå kassen byttes.

Og så til det beste .

Fikk en telefon fra en som hadde ei defekt kasse liggende hvor denne delen skulle funke gull.

Denne kassen kunne jeg få mot henting og det beste av alt ,funket ikke dette ,hadde han og en kasse som var strøken som jeg kunne få billig ,så ja dette ser ut til å løsne bedre enn jeg trodde .:)

Så det var det jeg hadde på ZF fronten ,men jøsseland er nok av annet å ta tak i:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Bare å prøve seg frem da :)

Bare å gnage :) min første bmw (og andre bil) var en e34 med m51. Denne ble det gjort ganske mye med, og jeg synes den dag i dag at dette er kule biler. M51 har som du er inne på et veldig bra lydbilde, spesielt under last og på litt turtall. De er jo også relativt turtalssvillige. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TH Star .

For å få en liten opptur hadde meg og Mini en liten shoppingtur idag.

Hun var heldig å komme over ett sett med 8x 17 TH hjul .

Og dette var felg hun hadde lyst på og jeg må si meg enig .

Når disse var vel hjemme , måtte de rengjøres .

Og her er de klare:

image.thumb.jpg.0d8e1e8d7b7c1ca7ed5177f2046ededc.jpg

Verktøy :

image.thumb.jpg.b5b3630f5e8fed79891e51bf70183ce9.jpg

Og igang med litt saker :

image.thumb.jpg.a8879aefaae056634ebcd501fa7a9b3d.jpg

image.thumb.jpg.6625e5cb7a084e97d81e9ea53bba6d38.jpg

Og straks klart for vask :

image.thumb.jpg.c2549861fc7db4937ddfa9adc37c2d77.jpg

Eier igang , noe jeg liker :

image.thumb.jpg.05524abd35e37f2457f977ab45d88299.jpg

Og selvsagt måtte de testes på bil .

Så vi skudde den frem , vasket og tørket den .

Og joda , må si det ble pent med TS hjul på og legger ut noen bilder :

image.thumb.jpg.b5c0a61d6f852ccae6c1199877dc6ee0.jpg

et par til :

image.thumb.jpg.8964490051f79ac30c5dd2acae1f0a07.jpg

image.thumb.jpg.efd0a77647d1aee4773ffd224830594c.jpg

image.thumb.jpg.bf1a83ddedf5b9c2c3ea66efd6a7e104.jpg

dette tilslutt :

image.thumb.jpg.97a24b00719e19818ef1a3cd9056011d.jpg

For å si det rett ut , gjorde dette at motivasjon steg betraktelig mtp girkasse skruing .😃

Og angående den , så skal jeg til IGJEN på dette til uken .

Da blir det storoperasjon iform av ventilhuset som skal osv .

Dæven det blir spennende .

Men nå har jeg rimelig kontroll på hvordan det skal gjøres , men det orker jeg ikke forklare her .

Men dere skal se hvor dritt det er .

Og skjønner at automatgir fiks er dyrt .😀😀.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Thundercoil skrev:

Nydelig! 😁

Alltid kjekt med nye felger. 

Takk 😀

Disse felgene passet jo bra og synes jeg.😀

 

1 time siden, fxslin skrev:

Ah Der kom det fete felger på!!! De så jo ut til å være i hod bruksstand også!

Det blir helt klart bil av denne her!

Ja dette ble bra og kledde bil .

Felgene er fine med normal slitasje .

Blir ikke noe restaurering på disse iår 😃.

Ja nå nærmer vi oss slutten .

Er jo nå det er gøy å se bilder av bil når jeg hentet den kontra nå .

Fy søren for en jobb .

Nå er det kun denne kassa igjen og den har gitt meg nervekløe utslett noe som er sant og 😀.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg lest meg gjennom hele tråden og gleder meg til mer oppdateringer her! Veldig morro at dere har et slikt prosjekt, hadde vært gøy om mine barn er like intressert i denne flotte og *kremt* dyre hobbyen som den er. 😄

Uansett så tar dere alle problemer på strak arm og er flinke, stå på! Jeg følger med 👍🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanon med th felger\:D/

Håper det nå blir ordning på denne kassa så mini å får lufta den😉

Kunne tenkt meg th felger selv, alt trenger jo ikke være strøkent men som disse i god bruks mstand er jo meget kurrant :bmw: en ting jeg stussa på ang felgene er om stjernene står feil vei? Ser dine står andre veien? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint å se at den endelig kom på veien igjen etter alle disse årene :-) 

Det er da en kjenner på lykke og mestringsfølelse.

Jeg er rimelig overbevist om at det bare er en bagatell ifm av denne lille ventilen som skal til for at bilen tuttler og går igjen ;-) 

Så litt ny diesel og en skikkelig langtur så er bilen klar for hverdagsbruk igjen :-) 

Er rart dette med biler som har stått lenge. De blir sure og går møkk. 

Bare se på min. Etter hvert som vi kom lenger og lenger på roadtripen vår, jo bedre og bedre dro den jevnt og godt :-) 

Nå fjusker den ikke lenger når jeg drar på. Bare maler pent og kraftig oppover i turtallsregisteret :-) 

Den trengte rett og slett å bli kjørt skikkelig ;-)

Dette blir bra Jan  og Julie :-) Gleder meg til å se den oppe og gå skikkelig :-D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Designer skrev:

Nå har jeg lest meg gjennom hele tråden og gleder meg til mer oppdateringer her! Veldig morro at dere har et slikt prosjekt, hadde vært gøy om mine barn er like intressert i denne flotte og *kremt* dyre hobbyen som den er. 😄

Uansett så tar dere alle problemer på strak arm og er flinke, stå på! Jeg følger med 👍🏼

Takk for hyggelige ord ,det setter vi stor pris på .

Ja det har vært litt av en jobb dette ,men jeg har lært mye på denne reisen ,og føler jeg har vært overalt på denne.

Morro er det at hun er interessert ,men fort at pappa begynner med ting før henne .:)

Det har blitt noen kroner på den til nå men ikke avskrekkende heldigvis.

Angående strak arm ,så har jeg vært så sliten i huet av denne bilen ,at jeg blir gal :)

Det å sitte på nettet til langt på natt og lese om ledningsnett ,dieselsystem som står på polsk ,russisk og engelsk ,gjør enn matt .Men gøy når feil blir fikset .:)

Gøy du er med på reisen for den er ikke over på lang lang tid :)

 

13 timer siden, viggo E34 skrev:

Kanon med th felger\:D/

Håper det nå blir ordning på denne kassa så mini å får lufta den😉

Kunne tenkt meg th felger selv, alt trenger jo ikke være strøkent men som disse i god bruks mstand er jo meget kurrant :bmw: en ting jeg stussa på ang felgene er om stjernene står feil vei? Ser dine står andre veien? 

Ja dette ble bra med sånne felg.

Den passet det bra synes jeg.

Angående kassen håper jeg jo på det beste .

Brukte 4 timer på nettet og leste meg opp på disse kassene ,om oljen og hvordan ting fungerer osv osv.

Så jeg er ca en meter klokere og skjønner mer om disse nå :)

En annen ting som disse var sære på var strøm.

Så ett godt batteri/ lading var et must for at all elektronikk skulle virke på kassen:).

Ja felgene er i fin stand men bør lakkes og filses etterhvert ,noe som skal gjøres .

Stjernene står feil vei ,det stemmer nok men det ordner jeg senere .:)

 

3 timer siden, Bimmerlorris skrev:

Så fint å se at den endelig kom på veien igjen etter alle disse årene :-) 

Det er da en kjenner på lykke og mestringsfølelse.

Jeg er rimelig overbevist om at det bare er en bagatell ifm av denne lille ventilen som skal til for at bilen tuttler og går igjen ;-) 

Så litt ny diesel og en skikkelig langtur så er bilen klar for hverdagsbruk igjen :-) 

Er rart dette med biler som har stått lenge. De blir sure og går møkk. 

Bare se på min. Etter hvert som vi kom lenger og lenger på roadtripen vår, jo bedre og bedre dro den jevnt og godt :-) 

Nå fjusker den ikke lenger når jeg drar på. Bare maler pent og kraftig oppover i turtallsregisteret :-) 

Den trengte rett og slett å bli kjørt skikkelig ;-)

Dette blir bra Jan  og Julie :-) Gleder meg til å se den oppe og gå skikkelig :-D 

Den følelsen Tore når du setter en bil revers og rygger ut ,etter ti år stiløestående,kan ikke beskrives :):)

Jeg var kvalm og uvel mens jeg holdt på med dette pga uvssheten.

Som sagt så håper jeg at bytte av ventilhus i kassen vil gjøre susen ,men fremdeles skeptisk.

Ja ser jo din bil har løsnet og detclikte jeg og lese.

:)

Det  å la en bil stå urørt så lenge ,er døden for de.

Så nå med ny diesel ,filter ,gå gjennom vacuumslanger osv ,så satser jeg på at den vil gå greit.

Men først må jeg fikse girene .

Idag skal jeg uansett ikke gjøre noe som helst på den ,kun slappe av.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Daniel. skrev:

Veldig kjekt å se fremgang :) Håper du finner ut av problemet, selv om du har en "ny" kasse klar om det ikke går.

Ja det er lys i enden av tunnellen Daniel.

Jeg vet 80 % hvor feilen er og det er i ventilhuset Pga gammel olje /stått lenge som gjør at tingene der ikke virker.

Men med nytt ventilhus osv ,så skal den virke ,problemet er at det er en drittjobb å bytte h ertfall for en som ikke har skrudd automatkasse før.

Men med 4 dager på nettet,bøker osv i Zf's girkasseverden,tror jeg at jeg har kontroll.

Skulle fortsatt denne uken ,men heldigvis reiste eieren på ferie ,noe som er digg .

Da slapp jeg og skru .

Og ifølge mine beregninger og etter timer med lesing,så skal denne kassen funke .

Den gikk i revers,den g7kk fremover ,den girte over i andre gir uten hjelp ,altså uten bank og dunk :).

Men så over til noe annet nemlig lading!

Tror bil må ha nytt batteri pga den går tom for strøm rimelig kjapt.

Ved tomgang uten lys og vifte osv,lader den 13,7 elns,så fort full vifte og lys kommer på ,ned 11,5 og når enn slår på dette ,kommer der en radikal nedgang på turtallet.

Dynamoen er hvertfall iorden :)

Folket enig med at batteriet er moden for utskiftning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja tror nok dette går fint. Får sikkert tak i folk som kan guide deg gjennom den jobben også.

Godt med litt fri og ja :)

Kan tenkes at nytt batteri trengs ja. Husker i hvertfall ene E34en min alltid gikk tom, eller i hvertfall nok til at den ikke ville starte.

Begge E34ene måtte og ha nytt batteri da det gamle døde helt 100%.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Mini Sveigis sin 525 TdsA.Da var dagen her .The last goodbye…

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...