Gå til innhold

Mini Sveigis sin 525 TdsA.Da var dagen her .The last goodbye…


sveigis
 Share

Anbefalte innlegg

10 timer siden, 316 skrev:

Dette blir nok drit bra, er så tøft med tds også. Dattera di blir den tøffeste med denna 😁

Ja håper det .

Er jo og en bil som ikke så mange har og med bra stell , tror jeg nok den blir verdt endel .

Hun blir hvertfall den eneste jenta jeg vet som har e34 😃

Tore:

Viktig at jentene og tar del i miljøet ja og utfolder seg.

Kommer mer upd ikveld 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da fikk jeg en gla ' nyhet som jeg har brukt store deler av for å få fikset 😃

Denne mangler jo baksete og ryggen er muggspist .

Det å få tak i skinn er lettere enn stoff tydeligvis ,da de fleste hiver disse stolene .

Men skinn er ikke et tema enda , da det er ting som er viktigere enn det på denne bilen .

For gøy spurte jeg på FB om noen hadde og joda , var en som hadde et komplett baksete med alt i bra stand som jeg kunne få.

Problemet var jo at dette var i Karmøy og det er jo langt fra der jeg bor.

Da gjelder det å bruke de kontaktene man har og tenkte , for svarte , en kompis driver transportselskap i Rogaland.

Ringte han og han skulle nedover til uken forbi der jeg bor .😃

dvs nytt komplett baksete er på vei og ting nærmer seg komplett.

Fikk et bilde og dette ser jo bra ut:

image.jpg.cfc4cf7cab6c9a61347f0a86c967145b.jpg

Har og mest sannsynlig fått tak i taktrekk men det og langt fra meg (dette er i Enebakk , hvis noen bor i nærheten , si ifra).

Så kom jeg på en ide .

Har jo full elektriske komfortstoler stående .

Det jeg gjør da , er å flytte alt over av velourstoff fra de som står i samt skum og bygge om til elektriske stoler 😀

Det er skjeldent med elektriske velourstoler og tror det kan bli greit .

Jeg håper på at jeg blir ferdig med alt innvendig til neste helg hvis snøen gir seg 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, sveigis skrev:

 

image.jpg.cfc4cf7cab6c9a61347f0a86c967145b.jpg

Har og mest sannsynlig fått tak i taktrekk men det og langt fra meg (dette er i Enebakk , hvis noen bor i nærheten , si ifra).

 

@Gabz, du har jo fått tilbake lappen og har e39 stasjon og greier og bor i området. Du har vel tid og plass til å hente taket til Jan?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, sveigis skrev:

............

Hun blir hvertfall den eneste jenta jeg vet som har e34 😃

Tore:

Viktig at jentene og tar del i miljøet ja og utfolder seg.......

Fikk meg til å bla litt i bilde galleriet. Kjøpte jo en bil til dama for en del år tilbake. Hennes første E34. 520 som jeg pusset opp. Så ble det 525ix så en tds faktisk å nå kjører hu 08 E61 :) 

savner tiden da begge hadde E34 Vogn . Guttungen var ikke store krabaten på den tiden eller. Her var det full shine på begge bilene husker jeg ! 

37182D89-0580-4F4A-8396-FFC230BF0341.jpeg.334a955ad9ee4433689264e6097f538b.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Slavearbeider'n skrev:

@Gabz, du har jo fått tilbake lappen og har e39 stasjon og greier og bor i området. Du har vel tid og plass til å hente taket til Jan?

Hehe,ja det hadde jo vært noe :)..

Neida ,fra spøk til alvor ,så skal jeg nok finne en løsning på det etterhvert ,men klart at hvis noen kunne hentet det og møtt meg innover ett sted etterhvert ..:).

Jeg legger ut mer info da jeg har snakket med selger angående tilstand.

Blir det mye styr,ja da skrubber jeg det jeg har og lakkerer det svart :)

 

2 timer siden, liffi skrev:

Fikk meg til å bla litt i bilde galleriet. Kjøpte jo en bil til dama for en del år tilbake. Hennes første E34. 520 som jeg pusset opp. Så ble det 525ix så en tds faktisk å nå kjører hu 08 E61 :) 

savner tiden da begge hadde E34 Vogn . Guttungen var ikke store krabaten på den tiden eller. Her var det full shine på begge bilene husker jeg ! 

37182D89-0580-4F4A-8396-FFC230BF0341.jpeg.334a955ad9ee4433689264e6097f538b.jpeg

Det bildet husker jeg.:).

Tiden går fort ja uren tvil ?(Faens nettbrett som låser seg på ord korrektur ):)

Skal stå uten tvil.:)

Omtrent det samme her ,to gamle 5ere og en nyere og det liker alle her i huset og de rundt .

Har aldri tenkt på det ,men god plass i bagasjerommet på de e34 Touringene .:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, sveigis skrev:

Har og mest sannsynlig fått tak i taktrekk men det og langt fra meg (dette er i Enebakk , hvis noen bor i nærheten , si ifra).

Jeg bor i nærheten (ski) og kan gjerne hente dette taktrekket for deg. Men usikker på hvordan vi kan løse fra meg til dere da :-) Men det kan godt ligge hos meg en stund hvis nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Bimmerlorris skrev:

Jan makes E34 Tds Great again 🎉 

Hahaha,dette var årets beste Lorris :)

 

9 timer siden, fxslin skrev:

Jeg bor i nærheten (ski) og kan gjerne hente dette taktrekket for deg. Men usikker på hvordan vi kan løse fra meg til dere da :-) Men det kan godt ligge hos meg en stund hvis nødvendig.

 

Dette må  jeg si mange takk til uten tvil .:)

Hvis det hadde vært aktuelt,hadde jeg jo hentet det hos deg .

Det som skjer ,er at jeg får en tilbakemelding av han som har det ila helga ,så kunne jeg jo tatt kontakt med deg da :)

Sier det igjen ,Bmw folk vet om å hjelpe hverandre .:)

 

9 timer siden, Gabz skrev:

@Slavearbeider'n @sveigis Skulle gjerne kjørt ned taket for deg ettersom jeg bor like ved Enebakk, men flytter bort i helgen pga jobb og har alt for mye å styre med om dagen dessverre.

Gabz,dette skjønner jeg utmerket godt ,så det går kjempefint.:)

Men en ordre fra meg,nå må du kjøre forsiktig fremover og ikke noe vaskjøring :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, sveigis skrev:

Dette må  jeg si mange takk til uten tvil .:)

Hvis det hadde vært aktuelt,hadde jeg jo hentet det hos deg .

Det som skjer ,er at jeg får en tilbakemelding av han som har det ila helga ,så kunne jeg jo tatt kontakt med deg da :)

Sier det igjen ,Bmw folk vet om å hjelpe hverandre .:)

Den er god! Du får kontakte meg når du vet mer. Så kan jeg stikke innom der å hente det ila uka, så tar vi det derifra :-) 

Kanskje vi klarer å få sendt det nedover til dere med noen kompiser evt. nimber.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredagsfri og litt dall.

Selv med fri , er jeg oppe 06 og får sendt jentene avgårde på skole osv .

Etter litt kaffi og P3 morgen på radio , vet de fleste hva min fritid går ut på.

Men frister lite når man ser dette synet:

image.thumb.jpg.96d791cdf99a85695ce49c6a93acb24a.jpg

Da må man finne på noe annet man kan gjøre .

Og smådeler og innearbeid passet fint en tidlig morgen .

Så fant disse frem .

Dette er støtfanger fester som  somregel er rustet i stykker .

Disse er sandblåst og gikk fra dette :

image.thumb.jpg.c334fed8edd838f54cbbe372efcf58fc.jpg

Til noen lag med maling til dette:

image.thumb.jpg.3c11ef2700ecd3c2b8896c6e23b0ddd7.jpg

Fant og noen forstillingsdeler som jeg har tatt vare på:

image.thumb.jpg.717bb9166a9aecfa3069bdf99f99e797.jpg

Gøy med oppfriskede deler til eventuelt forstillings skruing .

Og hvis dere ser på bildet , fant jeg også en demonteringskopp til senterdeksel på originalhjulet , altså BBS felgene .

Pluss at jeg fant jaggu en sånn til i bilen 😃

Og gleder meg til å fylle igjen hullet med denne:

image.thumb.jpg.fd089ca7c35ecb1372308de91e4580d4.jpg

CD funksjon er ødelagt men her blir det adapter til tlf og streaming via radio så ingen fare for Mini at hun ikke får spilt musikk😀.

I boden har jeg samlet alt av smådeler jeg har samlet til begge bilene og her er alt fra org muttere til pærer .

Greit med e34 skrotkasse:

image.thumb.jpg.5ef4a0089e06d187ff9dbcdfcd321200.jpg

Ville begynt på disse mattene men disse må jeg ta med på jobb og høytrykksvaske.

Får de ikke rene uten det.

Her ser dere hvorfor:

image.thumb.jpg.f3904a66a021487b3a698c8eaf31c82f.jpg

Satser nå på å få tatt rusten nede ved batteri og nå til uken .

Er et hull men er ikke stort så det fikser jeg på en grei måte som er holdbart og fint .

Er jo ingen som skal ned der og ei kjøpe bil så om jeg lapper litt der , bryr jeg meg ikke om .😃

Men det skal bli bra .

To gamle kjerringer som koser seg på vinteren :

image.thumb.jpg.31d5be6ec834bc8e16dfd1e72793d341.jpg

Nei , dette er ikke årstiden for meg .

Gleder meg til sommeren og bilen begynner å se sånn ut i lakk :

image.thumb.jpg.783e21c3d82adaf34e0791f6413232d2.jpg

Og hvis denne vinteren skal fortsette , da begynner jeg like gjerne å demontere andre ting som skal freshes opp fra bilen og tar inn .

Men satser på tidlig vår 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, fxslin skrev:

Den er god! Du får kontakte meg når du vet mer. Så kan jeg stikke innom der å hente det ila uka, så tar vi det derifra :-) 

Kanskje vi klarer å få sendt det nedover til dere med noen kompiser evt. nimber.

 

Kjempeflott,det gjør jeg.:).

Hadde blitt megaglad hvis vi kunne funnet på noe greit her.

Det hadde spart meg for mye tid og krefter .

Så hvis det er greit ,kontakter jeg deg.

Igjen takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bmw-folk er unike 😃 Folk er så hjelpsomme 👍 Men det er jo ikke så rart at folk tilbyr seg å hjelpe deg heller da, for du er jo en så jovial og trivelig kar 👍 Bra oppdatering. Du får selv de trausteste ting til å virke spennende, bare pga din evne til å formidle 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Mini Sveigis sin 525 TdsA.Da var dagen her .The last goodbye…

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...