Gå til innhold

Kald motor-kald inni


MaMeMi
 Share

Anbefalte innlegg

Hei! Kjøpte en e61 på sensommeren. Etterhvert som det ble kaldere, ble bilen kaldere inni også. Testa motortemp. som ligger på 38-40 grader etter 20 min kjøring i -10 grader. Har fått byttet egr-termostaten og deretter hovedtermostaten + vannpumpe, uten at den er blitt varmere. Nå lurer jeg på hva dette kan skyldes. Kan det være så enkelt som at bilen er uten vinterpakke, slik at grillen er helt åpen inn til radiatoren? Noen som har noen ide om årsak? Mvh. MaMeMi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Otis skrev:

Du kan jo begynne med å sjekke hvilke slanger som er varm mht kjølevæske.

De er like kalde overalt, altså lunkne. Heldekket fronten med papp i dag, motortemp lå på 56-60 grader i -10. Så den steg bare ca. 20grader.

Endret av MaMeMi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, CrZyWiz skrev:

Også greit å dobbeltsjekke at termostatene faktisk er byttet, og at de faktisk virker som de skal. 

Jeg vet at de er byttet, siden det er samboeren min som har byttet de. Hvordan sjekker du at de funker? Har ringt merkeverkstedet, og de skjønner heller ikke hvorfor den fortsatt er kald. De har ingen annen forklaring enn at det er noe galt med den nye termostaten, men hvilken av de? Fikk ikke time før på nyåret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gode gamle trikset er jo å legge termostat i en kasserolle under oppvarming, og ta temperaturen på vannet idet termostaten åpner. 

 

Har forøvrig opplevd at ny termostat ikke fungerte som den skulle, dette var på en N47 motor.

Endret av CrZyWiz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...