Gå til innhold

Noen som kjenner til Bruktbil Invest i Skien?


vinesa
 Share

Anbefalte innlegg

  • 6 months later...
  • 8 months later...
  • 1 year later...

Faren for svindel er stor,

 

Bruktbil Invest er et av firmaene med størst antall klager hos Forbrukerrådet.

 

De kjøper veldig billige bruktbiler ofte med mangler. I mitt tilfelle hadde de klart å få bilen EU godkjent på tross av at oljelekkasjen forrige eier opplyste om ikke var utbedret (EU godkjent hos Skien Bilkontroll /v Daleng døgnet etter underkjenning hos annet firma). Utsalgspris nesten firedobbel av hva de gav forrige eier av bilen (15.000 / 59.000).

 

Reklamasjonsretten på fem år er ingenting verdt. Namsmannen klarer ikke å innkreve pengene siden innehaver er registrert med 0 kr i inntekt/ formue. (Likevel selger han ca 400 biler i året.)

 

Mangler ved biler tilbakeholdes i full viten.

 

Hyggelige før handelen.

Etter handel der mangler oppdages: Gjemsel/ frekkhet. F.eks: Tar ikke telefon. Svarer ikke på e-mail. Post kommer i retur. Om man via Forbrukerrådet el klarer å oppnå kontakt sier de at de skal rydde opp, men gjør det selvsagt ikke.

 

Hvorfor drive på slik?

Kanskje fordi man tydeligvis kan det i dette landet - som til stor grad har basert seg på at folk kan stoles på!

 

Noen innslag fra media:

https://drive.google.com/file/d/1WMTCmVBfBKV0Q-BLr53XDQY2TP-_UAmm/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/1HtBWSxcKxT0ODp-O5Oy3BKO-fct6aUMB/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/1X_9kqZirPvs_3LkApemVx62ZG0HoYTOJ/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/15V2txaCeAm8ozyhFqA3L5mQlunV5alOw/view?usp=sharing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Holdt på å gå på en smell her, takket være dama mi som var våken, så slapp jeg det. 

Sendte melding på denne, så ringte han meg med en gang. Han snakka om at bilen skulle inn på Pkk innen juni, og det var bare å fikse finans og blabla. Dama mi mente at hmm, er ikke det litt mistenksomt når det står i annonsen at bilen er godkjent i 2 år? Joda, enig der, sa jeg, men han sa de skulle dekke utgiftene om regninga ble høy. 

Joda, så sjekka jeg opp firmaet, fant ut at dette var jo gode, gamle Bruktbil invest, og leste bare negative anmeldelser. Jævlig glad jeg ikke kjøpte bilen, mtp alt rundt. 

Folk skriver på nettet at når de har kjøpt bil og det har vært noe galt, har de ikke fått tak i firmaet igjen. 

Dette var ganske flaks for min del, så jo ut som et proft firma og greier. Hadde vært kjedelig å kjøpe katta i sekken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.2.2022 den 14.18, Shattered skrev:

Holdt på å gå på en smell her, takket være dama mi som var våken, så slapp jeg det. 

Sendte melding på denne, så ringte han meg med en gang. Han snakka om at bilen skulle inn på Pkk innen juni, og det var bare å fikse finans og blabla. Dama mi mente at hmm, er ikke det litt mistenksomt når det står i annonsen at bilen er godkjent i 2 år? Joda, enig der, sa jeg, men han sa de skulle dekke utgiftene om regninga ble høy. 

Joda, så sjekka jeg opp firmaet, fant ut at dette var jo gode, gamle Bruktbil invest, og leste bare negative anmeldelser. Jævlig glad jeg ikke kjøpte bilen, mtp alt rundt. 

Folk skriver på nettet at når de har kjøpt bil og det har vært noe galt, har de ikke fått tak i firmaet igjen. 

Dette var ganske flaks for min del, så jo ut som et proft firma og greier. Hadde vært kjedelig å kjøpe katta i sekken. 

Den var også høyt priset, iallefall 40000 for mye, høy km også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Alfred trovåg skrev:

Den var også høyt priset, iallefall 40000 for mye, høy km også. 

I forhold til de andre som ligger ute var den ikke så dyr, når biler med 380 000 km ligger til 60 lapper 🤪 Synes ikke km var høy på denne, egentlig. Mange V70/Xc70 har gått mye mer enn 300. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Shattered skrev:

I forhold til de andre som ligger ute var den ikke så dyr, når biler med 380 000 km ligger til 60 lapper 🤪 Synes ikke km var høy på denne, egentlig. Mange V70/Xc70 har gått mye mer enn 300. 

Eg hadde ikke kjøpt med sånn kilometerstand, men opp til en hver, synes dem er generelt overpriset i forhold til mye annet der ute, For s max feks som vi nyttet inn nå, dog uten 4 hjuls trekk, dem er mye mer for pengene  større kupé og bagasje rom. Ikke er det mer problemer med dem heller en andre merker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...