Gå til innhold

motor brenner olje


andares
 Share

Anbefalte innlegg

12 timer siden, Slavearbeider'n skrev:

Jeg ville bytta ccv og toppdekselpakning. Sett om det lekker olje fra oljefilterhuspakninga som går inn mot blokka da?

Pleier ofte å lekke ut der også.

skal se nærmere på hvor det spesifikt lekker i morgen, er planen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, orala skrev:

Alle har jo ikke problem med oljeforbruk og oljeringer. Ikke jeg ihvertfall.

Jeg skjønner at dårlige oljeringer vil øke oljeforbruket, men at det kan kureres med å forandre veivhusventilasjonen er ubegripelig for meg.

 

Viss du har en m54 motor som ikke bruker olje, da er du ekstremt heldig. Low tension ringer og vacuum hører sammen. Ringene tetter bedre:)  Dette er ikke noe nytt, det brukes til og med eksterne vaccum pumper til dette. Har gjort denne metoden på flere m54 motorer.......min 330i brukte en liter olje på 40-60 mil.....kommer litt ann på hvor mye en kjører opp mot rød linje. Byttet olje på den for litt siden, og har nå kjørt ca 100mil uten at olje nivået har sunket en millimeter:) Men skal en gjøre denne modifiseringen så må toppdeksel pakning byttes, man må sjekke at det ikke er sprekk i toppdeksel da dette skaper falskluft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

On 29.12.2017 at 12.23, bmw1969 skrev:

Viss du har en m54 motor som ikke bruker olje, da er du ekstremt heldig. Low tension ringer og vacuum hører sammen. Ringene tetter bedre:)  Dette er ikke noe nytt, det brukes til og med eksterne vaccum pumper til dette. Har gjort denne metoden på flere m54 motorer.......min 330i brukte en liter olje på 40-60 mil.....kommer litt ann på hvor mye en kjører opp mot rød linje. Byttet olje på den for litt siden, og har nå kjørt ca 100mil uten at olje nivået har sunket en millimeter:) Men skal en gjøre denne modifiseringen så må toppdeksel pakning byttes, man må sjekke at det ikke er sprekk i toppdeksel da dette skaper falskluft.

Kanskje det hjelper at den har fått 18 olje og filterskift på 180 000 km, mot BMWs foreslåtte ca 6,7,8. Kanskje også nesten aldri en ekte kaldstart. Garasje hele året og minimum + 10 C på vinteren.

Siste 7 000 km har nivået på peilepinnen gått ned ca 3 mm. Jeg har også observert at kjøring på autobahn, altså mye høyt turtall så er det ikke målbart forbruk, men da snakker vi om et par tusen km.

Og godt nyttår.

Endret av orala
Mangel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 31.12.2017 at 13.29, orala skrev:

 

Kanskje det hjelper at den har fått 18 olje og filterskift på 180 000 km, mot BMWs foreslåtte ca 6,7,8. Kanskje også nesten aldri en ekte kaldstart. Garasje hele året og minimum + 10 C på vinteren.

Siste 7 000 km har nivået på peilepinnen gått ned ca 3 mm. Jeg har også observert at kjøring på autobahn, altså mye høyt turtall så er det ikke målbart forbruk, men da snakker vi om et par tusen km.

Og godt nyttår.

Ja det hjelper nok mye:) Å kanskje din motor er kjørt inn riktig også:):) Godt nyttår:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...