Gå til innhold

Plass til Emmaljunga barnevogn i E91?


Hans38
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

Vi venter vårt første barn i august. Dessverre blir E90 da for liten til barnevogn.. men er det noen som har erfaring med Emmaljunga barnevogn (Mondial) i E91? Blir dette for trangt? Har X3 større innvendige dimensjoner (baggasjerom) sammenlignet med E91? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg hadde Britax Go Next i min E91, det ble akkurat plass med bag-del. Mens med sportsdelen på ble det noe helt annet, var plass til alt da. @awt mente da det var bedre plass til emmaljunga i hans tidligere 1-serie. Britaxen bygget litt med bag-del.

Uansett, ta deg en titt her, barnevogntråden(nå linket jeg til siden hvor jeg prøvde Britax i E91, men du kan lese deg litt opp og erfaringer på de andre sidene i tråden også) :)

Det står også litt om bilstoler osv.. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@kapteinh noem emmaljungamodeller ligger til rundt 10000,- og oppover og Mondialmodellen som trådstarter har ligger på det samme. Ingen billig vogn akkurat det heller. Vår Britax lå på 14000,-, den er veldig lett i vekt og svært ergonomisk, men ser ikke like fashion ut som diverse andre. Det gjorde utslaget på valget vårt, så fikk hvordan den ble i bil komme til sist, men det gikk  :)

Når det er sagt merker nok ungen ingen forskjell på en vogn til 5000,- og en til 15000,-. Derfor burde man finne en man liker selv innenfor ens budsjett. Tross alt vi som skal gå med den, ikke naboen eller de andre som ser oss komme trillende. Som sagt, ergonomi og vekt var viktig for oss da vi er mye på turer. Med offroadhjul takler den grusveier like godt som kjøpesentre og er superenkel å manøvrere med de svingbare forhjulene(bytter man til offroadhjul foran er ikke de svingbar, men heller ikke nødvendig på grusveier eller snø). :)

Edit: Kan legge til at det var både sportsdel, bag-del og Off-Roadhjul på Britaxen til den prisen.

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emmaljunga Mondial ville jeg aldri hatt i en bil, ikke engang en Caravelle. Vognen er på størrelse med en middels stor sofa, og ser ut til å veie deretter. Det vil hverken være bra for bil, vogn eller rygg å dra på noe slik.

Vi har en Emmaljunga City Cross (noe mindre enn Mondial) som vi dro på til de to eldste. Ingen problem med plass sånn sett (ikke misforstå, den tar absolutt mye av bagasjerommet), men da vi brukte samme vogn både hjemme og på tur ble det mye flytting av denne vognen.

Når vi nå fikk tredjemann ble Emmaljungavognen til en fast hjemmevogn, og vi kjøpte en Britax Smile 2 som ligger fast i bilen(e). Om den tar så mye mindre plass kan nok diskuteres (den er definitivt mindre, men kan ikke legges sammen på samme måte), men den veier veldig mye mindre, og er i tillegg mye hendigere å bruke de stedene man gjerne kjører til (kjøpesentre, bysentre etc.).

I tillegg kan babysetet vårt klikkes rett på understellet til vognen, noe som også er hendig (Britax Primo babysete).

Jeg fatter ikke hvorfor vi ikke har kjøpt en egen «bilvogn» tidligere, men lite å gjøre med det nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutes ago, johanngj said:

Ta av to hjul på understellet. Da går det inn. Så løsner du låsen på den delen av bakseteryggen hvor barnet ikke sitter, så kanskje kurven går inn med litt fremoverbøyd bakseterygg. 

På E91? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Marius2002 skrev:

@kapteinh noem emmaljungamodeller ligger til rundt 10000,- og oppover og Mondialmodellen som trådstarter har ligger på det samme. Ingen billig vogn akkurat det heller. Vår Britax lå på 14000,-, den er veldig lett i vekt og svært ergonomisk, men ser ikke like fashion ut som diverse andre. Det gjorde utslaget på valget vårt, så fikk hvordan den ble i bil komme til sist, men det gikk  :)

Når det er sagt merker nok ungen ingen forskjell på en vogn til 5000,- og en til 15000,-. Derfor burde man finne en man liker selv innenfor ens budsjett. Tross alt vi som skal gå med den, ikke naboen eller de andre som ser oss komme trillende. Som sagt, ergonomi og vekt var viktig for oss da vi er mye på turer. Med offroadhjul takler den grusveier like godt som kjøpesentre og er superenkel å manøvrere med de svingbare forhjulene(bytter man til offroadhjul foran er ikke de svingbar, men heller ikke nødvendig på grusveier eller snø). :)

Edit: Kan legge til at det var både sportsdel, bag-del og Off-Roadhjul på Britaxen til den prisen.

kanskje feil av meg å bruke uttrykket "billig".

skal ærlig innrømme jeg ikke er helt inn i hva forskjellige typer vogner og modeller koster,  har heller ikke så mye oversikt hvordan de ser ut eller fungerer i praksis. begynner å bli en stund siden vi kjøpte vogn nå.

poenget var vell bare jeg ikke forstår hvorfor ikke folk tenker på at man skal drasse rundt på denne vognen overalt.

kona klarte seg fint i en liten polo med Bugaboo vognen. 

har en E90 idag som bil nummer 2, heller ikke noe problem å få plass til Buffalo og bee3 vongen på tur med bagasje til en helg.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, johanngj skrev:

Ta av to hjul på understellet. Da går det inn. Så løsner du låsen på den delen av bakseteryggen hvor barnet ikke sitter, så kanskje kurven går inn med litt fremoverbøyd bakseterygg. 

Det går ikke lang tid før fru Hans38 setter foten ned om hjulene må av vognen hver gang hun skal ut å handle vil jeg tro. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Hans38 skrev:

Hei,

Vi venter vårt første barn i august. Dessverre blir E90 da for liten til barnevogn.. men er det noen som har erfaring med Emmaljunga barnevogn (Mondial) i E91? Blir dette for trangt? Har X3 større innvendige dimensjoner (baggasjerom) sammenlignet med E91? 

Hei, og gratulerer 😃

Vi har Emmaljunga Mondial, og hadde det med vårt første barn. Da hadde vi e91, og det funket. Såvidt..

Du er nok nødt til å klappe sammen understell først, så legge vogndelen oppå for å få det til, men det går 😃

Vi var så bakvendt at vi skulle ha vogn først, så se om det passet i en bil. 

Men hvis ikke samboern er veldig bestemt på vogna så ville jeg sett etter noe mindre, og lettere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vognen er visst allerede kjøpt, skriver han. Så da må han bare gjøre det beste ut av det. Kjenner ikke Mondial, men hadde City Cross (bevisst valg da vi ville ha en minst mulig, men samtidig "konvensjonell" vogn), og den fikk plass i både E87 og E92. (Sistnevnte riktignok i to deler).  Plass til overs får du nok ikke uansett, men mindre du skal ha kassebil. Selv de minste vognene fyller mye av volumet i vanlige biler :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...