Gå til innhold

magnetens i3s


magneten
 Share

Anbefalte innlegg

Velkommen til min splitters nye doning! :D

 

En utrolig kjapp liten rakett med 200 km rekkevidde på batteriet. Nye 2018 BMW i3s i imperial blue ;)
0-100 km/t føles ut som det går unna på 0,04 sekunder. (I realiteten går det 6.8 sekunder.)

Lavere, breiere, sprekere og stivere enn originale i3 ;)


Komfortabel, luftig, åpen og kjekk. Rett og slett kanonbra bil! :)
 

DSC05676.thumb.JPG.7f76f56b52dff77a1e58bb3d7b649073.JPGDSC05678.thumb.JPG.c81afe30d94b321efe4454a557f25f07.JPGDSC05679.thumb.JPG.c4b4cbc3d7eb3367e44382e93e7c20a6.JPGDSC05685.thumb.JPG.b8fc36948ee18d828ee6099c2d039edd.JPGDSC05688.thumb.JPG.4aef043c205c191d1839b1b93bc13482.JPGDSC05689.thumb.JPG.1a77832b4d733907293bbaa050ac71b5.JPGDSC05690.thumb.JPG.e4f626949afe9ff5656802fbb8369dcc.JPGDSC05701.thumb.JPG.19eee0d5795fe8a320107a85a3d2a547.JPGDSC_0130.thumb.JPG.8819b08ad1de3c6f741f5466fbc61064.JPGDSC_0131.thumb.JPG.e0de541ef64443a39d7febeb2a53ff92.JPG

Endret av magneten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt 16’ i3, men har solgt denne og vurderer LCI. Men blir ikke før jeg er ferdig med et hytteprosjekt (Q3-4) da ryktes den om et større batteri(?) men hva er forskjellen mellom i3s og vanlig, siden prisen er såvidt stor? Er det også forskjell i utstyr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Ron Jeremy skrev:

Har hatt 16’ i3, men har solgt denne og vurderer LCI. Men blir ikke før jeg er ferdig med et hytteprosjekt (Q3-4) da ryktes den om et større batteri(?) men hva er forskjellen mellom i3s og vanlig, siden prisen er såvidt stor? Er det også forskjell i utstyr?

Ryktes om større batteri til sommeren, ja.

i3s har 14 hk mer (184), 25(?) Nm mer (270), og er 10 mm lavere. Har 40 mm breiere sporvidde med 20 mm breiere felger. Nå med 195 dekkbredde på sommer :P
Det medfølger 20" felger til både sommers og vinters.

i3s har også Sport-mode i tillegg og skal være noe stivere :)

Ekstrautstyret er akkuratt det samme. Kosmetiske forskjeller er andre fangere, skjermbreddere og felger. i3s har heller ikke den nye sølvstripen på taket.

 

2 minutter siden, papertiger skrev:

Gratulerer med råtøff i3! Gleder meg til neste års reisebrev fra europatur 2018 med denne! :D Imperialblå - standardfargevalg?

ps: finfin fargekombo :D

Takk! Det kan bli en fin oppsummering av alle ladestasjoner i Sør-Europa :D

Fargen er en av de to nye man kan velge; Imperialblå og Melbournerød.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, magneten skrev:

Ryktes om større batteri til sommeren, ja.

i3s har 14 hk mer (184), 25(?) Nm mer (270), og er 10 mm lavere. Har 40 mm breiere sporvidde med 20 mm breiere felger. Nå med 195 dekkbredde på sommer :P
Det medfølger 20" felger til både sommers og vinters.

i3s har også Sport-mode i tillegg og skal være noe stivere :)

Ekstrautstyret er akkuratt det samme. Kosmetiske forskjeller er andre fangere, skjermbreddere og felger. i3s har heller ikke den nye sølvstripen på taket.

 

Takk! Det kan bli en fin oppsummering av alle ladestasjoner i Sør-Europa :D

Fargen er en av de to nye man kan velge; Imperialblå og Melbournerød.

Takk for oppklaringen! Da er altså i3s: kosmetisk tøffere og med noe mer effekt og bedre handling.

Tenkte kanskje at det var mer utstyr med i prisen som standard.

Føler du at komforten lider mot vanlig i3? For vanlig i3 er jo stutt, men komfortabel (i mine øyne)

Sist men ikke minst: Gratulerer med grom i3, var denne fargen jeg vurderte også, mørkere (bedre) enn jeg trodde. Er ikke så glad i kontrast med det sorte, så ville uansett valgt en mørk farge. Den forrige i3’n var sort, men denne er jo ikke metallic, så vanskelig å holde ren! Hvordan er kvaliteten vs Pre LCI, om du har kjennskap til denne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Ron Jeremy skrev:

Takk for oppklaringen! Da er altså i3s: kosmetisk tøffere og med noe mer effekt og bedre handling.

Tenkte kanskje at det var mer utstyr med i prisen som standard.

Føler du at komforten lider mot vanlig i3? For vanlig i3 er jo stutt, men komfortabel (i mine øyne)

Sist men ikke minst: Gratulerer med grom i3, var denne fargen jeg vurderte også, mørkere (bedre) enn jeg trodde. Er ikke så glad i kontrast med det sorte, så ville uansett valgt en mørk farge. Den forrige i3’n var sort, men denne er jo ikke metallic, så vanskelig å holde ren! Hvordan er kvaliteten vs Pre LCI, om du har kjennskap til denne?

Takker!

Komforten lider ikke, noe jeg var litt bekymret for når den skulle være stivere. Prøvekjørte pre-LCI i en helg og ble helt forelsket i kjørefølelsen :D

Interiøret er akkuratt likt som pre-LCI, bortsett fra en i3s-logo i gulvmatten, og det nye iDrive-systemet (uten touch), men det fungerer glimrende :)
Flesket også til med Apple CarPlay som fungerer som forventet. Har ikke tuklet så mye med det.
Kan ikke svare på noe om kvaliteten. Alt føles nokså likt ut som pre-LCI. Altså meget godt :)

Kjempefornøyd med fargen. Dette var den første i3s jeg så i Imperial Blue, og det var i utleveringsrommet. Inntrykket var mycket najs! :D Akkuratt passe kontraster.

 

5 minutter siden, fupsaker skrev:

Grattis med ubertøff bil! 

Takk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja! Da var den kommet i hus! Gratulerer.

Kan jo nevne at vi forsatt er veldig fornøyd med vår etter 1 år med eierskap. Den har helt klart blitt den mest brukte bilen her på tunet og helt klart en bil som inspirerer litt til aktiv kjøring :-) Kan bare tenke meg at "S" versjonen forsterker den kjøregleden yttligere kontra vanlig i3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...