Gå til innhold

Tuning av N20B20 ?


Jokkis
 Share

Anbefalte innlegg

Som topic sier. Noen som har erfaringer å dele? Positive og negative ting. Greit nok at garanti forsvinner men er det verdt det? Eg tenker egentlig å gå for ess sine 270hk software.

Endret av Jokkis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan gjerne dele min erfaring. Har kjøpt ESS sin boks da jeg kjøpte bilen min i 2015. Denne endte jeg opp med å selge videre for å prøve dems programvare. 

Ikke merkbar forskjell, så endte opp med å legge inn original software og gikk for BSR sin boks. Ikke så fornøyd med den heller, bilen lugga litt i høy gir, så da ble JB4 kjøpt. 

Med JB4 sin boks kan du velge å mappe bilen selv på kombi instrumentet. På map 2 med downpipe og injen innsug på min 328i hadde jeg 272 hk på hjula. 

JB4 topper lista hos meg og synes boksen er verdt hver eneste krone.

Endret av lagunilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, lagunilla skrev:

Kan gjerne dele min erfaring. Har kjøpt ESS sin boks da jeg kjøpte bilen min i 2015. Denne endte jeg opp med å selge videre for å prøve dems programvare. 

Ikke merkbar forskjell, så endte opp med å legge inn original software og gikk for BSR sin boks. Ikke så fornøyd med den heller, bilen lugga litt i høy gir, så da ble JB4 kjøpt. 

Med JB4 sin boks kan du velge å mappe bilen selv på kombi instrumentet. På map 2 med downpipe og injen innsug på min 328i hadde jeg 272 hk på hjula. 

JB4 topper lista hos meg og synes boksen er verdt hver eneste krone.

Hmm, eg trudde no den software’n skulle gi betydelig bedre effekt enn boks. Er det samme software ess har i dag?? 

Får du problem på pkk med downpipe? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Jokkis skrev:

Hmm, eg trudde no den software’n skulle gi betydelig bedre effekt enn boks. Er det samme software ess har i dag?? 

Får du problem på pkk med downpipe? 

Det var kanskje noe bedre bunndrag med software.

Min viste litt for høy co2, men var innafor for å få bilen godkjent.

 

Endret av lagunilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke handlet fra dette firma, men fra Bestchip, som er samme firma.

jeg har kjøpt til 3 forskjellige biler, har fungert uten problemer. Har ikke opplevd problemer med noen av settene jeg har brukt.

Rask og hurtig levering, god brukermanual, lett å montere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 31.12.2017 at 15.32, Jokkis skrev:

Jeg har ikke handlet fra dette firma, men fra Bestchip, som er samme firma.

jeg har kjøpt til 3 forskjellige biler, har fungert uten problemer. Har ikke opplevd problemer med noen av settene jeg har brukt.

Rask og hurtig levering, god brukermanual, lett å montere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er grunnen til at dere velger å gå for disse tuning boksene fremfor å få jobben utført av disse forskjellige aktørene som tuner/remaper direkte uten bokser? Jeg fikk tunet nå min bil nummer 2 av vestfold chiptuning. Aldri hatt noe problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Ervin Qarri skrev:

Hva er grunnen til at dere velger å gå for disse tuning boksene fremfor å få jobben utført av disse forskjellige aktørene som tuner/remaper direkte uten bokser? Jeg fikk tunet nå min bil nummer 2 av vestfold chiptuning. Aldri hatt noe problemer.

Nybilgaranti 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Jokkis skrev:

Nybilgaranti 😉

Hvis nybilgaranti er viktig for deg så bør du ikke tenke på scandinavia chiptuning. De tallene de har oppgitt på hjemmesiden deres tror jeg ikke er helt realistiske tall.

Det er heller ikke noe problem å reversere tilbake til original fil hvis det skulle skje noe :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Ervin Qarri skrev:

Hvis nybilgaranti er viktig for deg så bør du ikke tenke på scandinavia chiptuning. De tallene de har oppgitt på hjemmesiden deres tror jeg ikke er helt realistiske tall.

Det er heller ikke noe problem å reversere tilbake til original fil hvis det skulle skje noe :) 

Nei eg har googlet en del no å funnet ut at JB4 som var i svaret lenger oppe er en av de bedre. Evt ess. 

Problemet med ny software er jo at en må inn i hjernen for å få gjort det. Å det sies at det blir oppdaget at software har vært endret når bmw plugger i sin data. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Jokkis skrev:

Nei eg har googlet en del no å funnet ut at JB4 som var i svaret lenger oppe er en av de bedre. Evt ess. 

Problemet med ny software er jo at en må inn i hjernen for å få gjort det. Å det sies at det blir oppdaget at software har vært endret når bmw plugger i sin data. 

Vestfold chiptuning gjør dette uten å måtte borre hull i ECU'en for å komme frem til punktene som var nødvendig før for å få remapet F serien. JB4 har et godt rykte på seg, men har alltid vært imot disse såkalte "boksene".

Har aldri hørt om at BMW klarer å se at bilen er blitt remapet, men akkurat dette kan vel kanskje @lagunilla svare bedre på? Mener han jobber på bilia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Ervin Qarri skrev:

Vestfold chiptuning gjør dette uten å måtte borre hull i ECU'en for å komme frem til punktene som var nødvendig før for å få remapet F serien. JB4 har et godt rykte på seg, men har alltid vært imot disse såkalte "boksene".

Har aldri hørt om at BMW klarer å se at bilen er blitt remapet, men akkurat dette kan vel kanskje @lagunilla svare bedre på? Mener han jobber på bilia.

Er bilen mappet så finner man det fort ut av det på ISTA. Når det ikke kommer opp så lagrer det som regel feil på diverse komponenter når verdiene er utenfor.

Nå som vi er i gang og snakker om N20 motoren, så kan jeg sterkt anbefale dere å bruke plugger fra S55 hvis dere har planer om å mappe bilene deres. Bilen går mye jevnere både på tomgang og ved akselrasjon.

Tennplugg delenr til N20: 12120039664

Tennplugg delenr til S55: 12120039634

 

5C61AAF0-B38C-459C-BF02-C1289FBB87CB.thumb.jpeg.be061d8427bcd756dd3570079278632d.jpeg

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, lagunilla skrev:

Er bilen mappet så finner man det fort ut av det på ISTA. Når det ikke kommer opp så lagrer det som regel feil på diverse komponenter når verdiene er utenfor.

Nå som vi er i gang og snakker om N20 motoren, så kan jeg sterkt anbefale dere å bruke plugger fra S55 hvis dere har planer om å mappe bilene deres. Bilen går mye jevnere både på tomgang og ved akselrasjon.

Tennplugg delenr til N20: 12120039664

Tennplugg delenr til S55: 12120039634

 

5C61AAF0-B38C-459C-BF02-C1289FBB87CB.thumb.jpeg.be061d8427bcd756dd3570079278632d.jpeg

 

 

Takk for tips! Har merket at bilen ikke har gått så jevnt på tomgang. Trodde kanskje det hadde noe med kulden å gjøre :oops:

Er dette pluggene du anbefaler å bruke for N20? Tennplugg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...