Gå til innhold

Alpina b10 biturbo resturering.


Vmyrhaug
 Share

Anbefalte innlegg

ja å nå skal jeg være busemannen her folkens, fanken en bil er jo til for å brukes.ikke stå stille i en garro året rundt fordi man er livredd for steinsprut og kilometer stand. selv kjører jeg ikke de bila jeg skal ha på vinteren, det har jeg lekebil/bruksbil for. 

men jeg skjønner godt at har man en grom bil så skal den brukes,å gjerne hele året. å spesielt hvis det faktisk har vert bruksbilen til en fyr.

 å til og være en gammal e34 så var den ikke rusten med tanke på at det er en hel års bil. 

men når det er sagt synes jeg det er ålreit at noen rister liv i denna gamle slitern igjen , dette i mine øyne er jo noe av det grommere fra tyskland. håper på en god tråd med masse bilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tide med litt oppdatering. Ferdig sveiset passasjergulv bak og bakre stolfeste. Legger ved ett bilde med annen hobby som tar litt tid også:-) kan ikke bare bygge bil heller..

Ser det jeg skal ordne meg med skikkelig lys, for bildene blir mørke:-/ 

Men begynt med jekkfeste og kanal høyre side bak nå. Blir mye lapping på denne, men mesteparten av rusta kommer av skader som aldri har vært utbedret.. 

20180107_234037.jpg

20180120_005150.jpg

20180120_005231.jpg

20180120_005206.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir bra dette .

Ingenting er så godt å vite som når enn har fjernet rust og fått hel ved igjen av bilen :).

Apropos scooter,det er gøy det:).

Det er det gøyeste jeg vet om av leketøy.

Svogeren min har scooterdilla og er mye med han om vinteren og kjører.Men dæven enn skal ha respekt for det greiene og ,kan fort gå gale :).

Ps er stadig på let etter bladet når jeg leter etter andre ting ,og plutselig er detci hendene mine :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 months later...

Liten sikkert etterlengtet oppdatering her. Har holdt på med andre prosjekter, så denne har fått lite tid😎 høyre kanal og gulv ferdig sveiset. Skiftet endel platbiter. Syrevasket med corrofix rustkiller, og behandlet med rustkiller exp fra norwegian chemicals. I morra blir det ferrobet grunning/beskyttelse. Må gjøre ferdig høyre side før jeg begynner med venstre side. Og kvaliten på bildrne har blitt bedre. Ny telefon🤣🤣 gamle holdt bare i 4 år... 

IMG_20190106_155741.jpg

IMG_20190106_155755.jpg

IMG_20190106_155811.jpg

IMG_20190106_155841.jpg

IMG_20190106_155847.jpg

IMG_20190106_155852.jpg

IMG_20190106_155902.jpg

IMG_20190106_155932.jpg

IMG_20190106_155947.jpg

IMG_20190106_160006.jpg

IMG_20190106_165606.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, sveigis skrev:

Det var gøy å se noe her igjen fra denne tråden 😀

Meget bra jobbet og denne blir meget bra .

Så fortsett å oppdatere her ,da dette er gøy å følge .😀

skal fortsette å oppdatere etterhvert det blir gjort noe:-) men er opptatt av å gjøre ting skikkelig. gidder ikke gjøre samme jobben 2 ganger:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Stonescream skrev:

For en som hadde 520i og bare drømte om V8 front, er det ekstra spennende med slike tråder. Lykke til videre og fint du holder koken oppe med både fremdrift og bildedeling :)

Blir oppdatert når ting blir utbedret😎 men er så mye annet å holde på med også😎 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Mortenej skrev:

Flott å se du bringer denne tilbake til liv. B10 må jo være noe av det grommeste å få i en E34. Bedre sakte og skikkelig en kjapt og dårlig:) Gleder meg til videre oppdateringer :).

Nå er den riktig ikke en org b10 siden den er kappet og skjøtet. Men til motsetning så er det veldig lite fra norsk bil. Sånn 30cm i lengderetning av gulvet.. Og kanaler har vært delvis kappet ett annet sted😎 å ingenting av kapping/skjøting kommer til å vises når jeg er ferdig😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...