Gå til innhold

Mosses e34 bruksbilprosjekt


Mossebmw
 Share

Anbefalte innlegg

Kjøpte min første e34 1.juledag av typen 520 ia 94mod, med fargen pertol-mica metallic. nå har jeg hatt bilen i 1 uke og er storfornøyd. Mye kult ekstrautstyr på bilen som elektrisk gardin bak, gardiner i sideruter bak, kjørecomputer, ac,m_tech understel, lydpakke, oppvarmet spylerdyser, automatisk nedblendbart speil i cupe, oppvarmet speil utvendig, teleskop rattaksel mm.

Bilen ser ut til å ha fått godt med stell av tidligere, og det har jeg tengt å videreføre. 

Planen med bilen er:

*Ta allt av alvorlig rust, sveise kanaler og gulv, plukke ned bakstilling og tank å sandblåse gulvet samt vanger foran motor. Ta av kanalskjørt å sandblåse å sveise evt hull.

*Bygge om til manuell

*Skifte dører,framskjermer, bakluke og bakfanger.

*Senk,felg og sportseksos

*Montere smalfront

*Hellakkering

*Og til slutt ett lite turbobygg

Men siden dette er bruksbil og jeg har flere prosjekter blir dette gjort gradvis der når tid og økonomi strekker til.

 

IMG_20171226_161814.jpg

IMG_20180104_185136.jpg

IMG_20180104_200349.jpg

IMG_20180104_200358.jpg

IMG_20180104_195910.jpg

IMG_20180104_195920.jpg

IMG_20180104_195926.jpg

IMG_20180104_195930.jpg

IMG_20180104_195939.jpg

IMG_20180104_195947.jpg

Endret av Mossebmw
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Gabz skrev:

Spennende prosjekt. Skal du oppgradere motor når du skal bygge turbo eller bruke b20?

Planen er å fortsette med samme motor, usikker på om jeg skal senke kompresjonen. Men det meste av innmat skal forbli urørt. Skal ikke ta helt av, siden det skal være bruksbil, hvertfall ut sommeren.tenkte å lande på ca 220-250 hk på nav, er det mulig uten å senke komp? Gammle eier mente det von vanos, men ser att allt av styging, og utbygging av vanosen i toppddkselet er der, kan det stemme? Har du noen tips taes de imot med stor takk da dette er første gang jeg skal bygge turbomotor ':)

Endret av Mossebmw
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, 316 skrev:

Fint interiør og artig med alt dette utstyret. Hvordan virker gardina bak? Har du bryter? :)

Knapp bak på midtkonsollen:)syntes selv att interiøret var pent, og mere behagelig å sitte i enn helskinn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med e34 .

Så jo ut som en bil som kan bli riktig så kjekk .

Angående interiøret , så er det et interiør som kan bli riktig så fint med litt pleie 😃

e34 er kjempe biler som gir mye glede og seff noe ergelser av og til .

Har hatt min i snart 6 år og gleder meg til hver gang det skal kjøres .

Gøy med e34 tråder så post ofte 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med E34 🎉

Selv er jeg glad i automat (gammal kæll jeg serru 😂) og ville ikke bygget om. Men klart, man får jo en sprekere bil med manuell og med turbo så blir det såklart litt teit med automat 😉

Følger alt av E34 på bimmers 😃

Lykke til med bilen og husk å løfte teppene for rustsjekk. Ofte fælt med rust i gulv og kanaler på disse bilene 😖

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, oledra skrev:

Gratulerer med e34. Flotte biler når de får den pleie de fortjener.

Har samme interiør, leide en tepperensemaskin og renset dette med. Ble som nytt.5a4f6ce9babc9_Setefrrens.jpg.3d1ff0d48fd758fca44ba4c3ef0b635a.jpg

20170708_180402.thumb.jpg.1701eb1271988ceeb4ae609000c61d2f.jpg

Ja har tepperesner selv og😊blir vel tatt en rens etter hvært og kanskje farget skinnet pånytt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Bimmerlorris skrev:

Gratulerer med E34 🎉

Selv er jeg glad i automat (gammal kæll jeg serru 😂) og ville ikke bygget om. Men klart, man får jo en sprekere bil med manuell og med turbo så blir det såklart litt teit med automat 😉

Følger alt av E34 på bimmers 😃

Lykke til med bilen og husk å løfte teppene for rustsjekk. Ofte fælt med rust i gulv og kanaler på disse bilene 😖

Takktakk😊ja,liker automat selv og, mrn ble litt lei da jeg kjørte e61525ia i 2 år. Og bensinforbruket er noe høyt med automat.

Har ikke samlett opp nåkk mot til åløfte opp teppene enda, har tenkt å gjøre det og ta litt rust på den nå i påsken:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, sveigis skrev:

Gratulerer med e34 .

Så jo ut som en bil som kan bli riktig så kjekk .

Angående interiøret , så er det et interiør som kan bli riktig så fint med litt pleie 😃

e34 er kjempe biler som gir mye glede og seff noe ergelser av og til .

Har hatt min i snart 6 år og gleder meg til hver gang det skal kjøres .

Gøy med e34 tråder så post ofte 😀

Takk😊skal prøve å friske opp interiøret en kveld😊skal prøve å oppdattere ofte, men blir vel ikke å poste allt jeg gjør siden bilen brukes hvær dag, er vel ingen som er interissert i å lese om bremseservice og hvert oljeskift jeg tar😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok meg tiden til å ta av grill pg lykterammer i kveld, og på søndag tar jeg turen til hamar for å bytte i smalfront😊gleder meg som en unge😁

Blir større oppdatering da allt er montert,forhåpentlig på mandag

 

Ps, om noen har turbomanifold så skrik ut😁plate til oljetur og bunnpanne med retur er også av interesse

IMG_20180106_004852.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Mossebmw skrev:

Takktakk😊ja,liker automat selv og, mrn ble litt lei da jeg kjørte e61525ia i 2 år. Og bensinforbruket er noe høyt med automat.

Har ikke samlett opp nåkk mot til åløfte opp teppene enda, har tenkt å gjøre det og ta litt rust på den nå i påsken:)

He he, ja en kan trenge litt mot for å kikke under teppene på en gammal bimmer 😂🙈 Krysser fingra for at du er heldig og finner null eller minimalt med rust 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...